جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 0

تأمین اعتبار ۱۰۰۰ میلیاردی برای محور خنج تا لامرد

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: حدود هزار میلیارد برای محور خنج تا لامرد تامین اعتبار شده است. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و…

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: حدود هزار میلیارد برای محور خنج تا لامرد تامین اعتبار شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان، ” حسن شبانی”، در جلسه شورای اداری خنج که با حضور دکتر ایمانیه استاندار فارس و دکتر علاالدین بروجردی نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت:در این مدت، اتفاقات بسیار خوبی در مورد راه‌های خنج افتاده است، شاید مردم هنوز لمس نکرده‌اند، اما عملا کارهای بسیار خوبِ زیربنایی شروع شده و در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان افزود: یکی از محورهای اصلی که در آینده، خنج را از این حالت بن‌بست خارج می‌کند، محور پارسیان-لامرد-خنج-شیراز است. سه قطعه از این محور از سمت لامرد بوده که یک قطعه از آن شامل بزرگ‌ترین تونل جنوب به طول ۲۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و ۱۰ کیلومتر از باند دوم نیز آماده شده است، برای قطعه دوم یک پیمانکار با مبلغ ۴۵۰ میلیارد گرفته‌ایم که در حال کار کردن است، قطعه سوم هم که عملا به خنج وصل می‌شود، دو بار به مناقصه رفته، اما به دلیل اینکه تعداد پیمانکاران کم بوده است به مرحله سوم رفته که در این مرحله اگر حتی یک پیمانکار هم بیاید، برنده اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: در بحث تامین اعتبار، ۶۳۰ میلیارد از محل دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم به استان فارس به این محور اختصاص داده شده است که ۱۵۰ میلیارد هم از محل نفت به ما ابلاغ شده است و مابقی آن از محل سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر منابع وزارت راه است، ضمن اینکه ۳۰۰ میلیارد هم از ماده ۵۶ گرفته شده، به بانک ملت رفته و در شرف ابلاغ است، یعنی حدود هزار میلیارد برای محور خنج تا لامرد تامین اعتبار شده است.

شبانی خاطر نشان کرد: برای محور خنج – دیگ اشکن ۴۳ کیلومتر با خیرین تفاهم‌نامه داریم، پنج کیلومتر از این محور با همکاری خیرین آسفالت شده و به مرحله بهره‌برداری رسیده است، مابقی آن نیز طبق تفاهم‌نامه، خیرین باید زیرسازی‌ها را انجام دهند، کارهای بعدی آن برعهده سازمان راهداری است، ضمن اینکه برای ملی شدن ماده ۲۳ این محور پیگیری‌هایی انجام داده‌ایم که امیدواریم ماده ۲۳ برای این محور در سازمان برنامه و بودجه کشور داده شود.

وی ادامه داد: محور کورده-باغان در دهه ۶۰ با مشخصات راه جهادی احداث شده است و عملا محور بسیار مهمی است که می‌تواند یکی از راه‌هایِ شریانیِ آینده ما باشد، به این دلیل که بندرعباس-لار و لار به خنج و همچنین محور جم-عسلویه را به هم اتصال می‌دهد، این محور در دستور کار ما قرار گرفته، ۱۹ کیلومتر از ۲۵ کیلومتر این محور به بهره‌برداری رسیده، ۵ کیلومتر هم در مرحله ۷۰ درصد است و تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، پل‌ها زده شده، خاکریزها انجام شده و آسفالت انجام می‌شود، مجوز ۵ کیلومتر هم از سازمان راهداری گرفته شده و کارهای مناقصه آن را انجام می‌دهیم، یعنی حدود ۳۰ کیلومتر از آن تعیین تکلیف شده است؛ این مسیر ۹۰ کیلومتر است و تقریبا ۶۰ کیلومتر باقی مانده است. امیدواریم با کمک دکتر بروجردی اعتباراتی برای ۶۰ کیلومترِ باقی‌مانده از محل نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور گرفته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان عنوان کرد: باند دوم محور خنج به لار تا اوز انجام شده و از اوز به خنج باقی مانده است، و در حال پیگیری برای اخذ مجوز ماده ۲۳ آن هستیم تا محور تکمیل شود.

وی اضافه کرد: آقای دکتر بروجردی در این زمینه خیلی به ما کمک کرده‌ است که جا دارد از ایشان تشکر و قدردانی کنم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه 23 سپتامبر 2024 ساعت 10:39ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین