جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 0

فضای مجازی، زیبایی معنوی را از جوانان می‌گیرد

امام جمعه موقت لار با تأکید بر اینکه فضای مجازی علاوه‌بر خدمات و مزایایی که دارد، ضرباتی را به افراد جامعه از طریق تحریف واقعیت‌ها، ذهنیت و باور جوانان را…

امام جمعه موقت لار با تأکید بر اینکه فضای مجازی علاوه‌بر خدمات و مزایایی که دارد، ضرباتی را به افراد جامعه از طریق تحریف واقعیت‌ها، ذهنیت و باور جوانان را به طور کلی تغییر می‌دهد، گفت: فضای مجازی، زیبایی معنوی را از جوانان می‌گیرد، شهد و شیرینی عشق به خدا را از جوانان می‌گیرد و تلاش می‌کند یک جوان را به سمت سود و لذت سوق دهد.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رمضانی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با اشاره به اینکه طی روزهای آتی هفته وحدت را پیش‌رو داریم، اظهار داشت: میلاد سراسر نور حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) را تبریک عرض می‌کنم.

وی با اذعان به اینکه کسانی که تفکر تقریبی، همبستگی و همدلی بین اقشار و مذاهب دارند، کلیدهای خیر هستند، افزود: امروز نیاز ایران اسلامی، تقریب مذاهب و اقوام است.

امام جمعه موقت لار با تأکید بر اینکه سیاست‌های کینه‌توزانه بدخواهان اسلام، مسلمانان را متفرق کرده است، تصریح کرد: سیاست‌های خیرخواهانه دلسوزان، می‌بایست مسلمانان را گردهم جمع کند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: نباید به اسم دین دو دستگی ایجاد کرد که این کار به نوع خود بدترین جرم محسوب می‌شود.

وی با یاآوری سالروز آغاز امامت حضرت بقیه‌الله اعظم(عج)، ادامه داد: حضرت امام عسکری(ع) شب پیش از شهادت، دور از چشم مأموران خلیفه عباسی، طی نامه‌ای دوستان را از مسئله غیبت امام زمان(عج) مطلع کرد.

حجت‌الاسلام رمضانی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) به همراه پدر بزرگوارش امام هادی(ع) به منطقه عسکر در سامرا تبعید شدند و ۶ سال آخر امامت ایشان، در اغلب سالها در زندان به سر می‌بردند، عنوان کرد: امام هادی(ع) نیز در یک اتاق زندانی بودند.

امام جمعه موقت لار در سخنانی خطاب به شیعیان با بیان اینکه امام هادی(ع) فقط ۶ ماه آخر مبارکشان توانستند مسأله امامت امام عسکری(ع) را علنی کنند، گفت: امام عسکری(ع) شرایط مطرح کردن ولادت امام مهدی(عج) را نداشت.

وی با بازخوانی وقایع تاریخی و زندگی امام عسکری(ع)، بیان کرد: بنا به وصیت امام یازدهم، کودکی که بر بالین امام عسکری(ع) نماز میت اقامه کردند، ایشان امام زمان(عج) هستند.

امام جمعه موقت لار با ابراز تأسف نسبت به اینکه خلفای اموی و عباسی نگذاشتند آب خنک از گلوی ائمه شیعه پایین برود، افزود: از سال ۱۳۵۷ استکبار جهانی به سردمداری آمریکا با تحمیل جنگ تحمیلی، طرح‌ریزی و دسیسه‌چینی حوادث مختلف و غیره بدنبال مقابله با نظام اسلامی بوده‌اند.

وی اندیشه و اراده را دو رکن مهم برشمرد و با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش در حوزه اندیشه آموزش می‌دهند و از طرفی اراده‌ها را به سمت کمال تقویت می کند، تصریح کرد: بنا به فرموده شهید مطهری؛ مهمترین عامل تربیت، الگوداشتن است، پس آموزش و پرورش می‌بایست در کتاب‌های درسی الگوسازی کند.

حجت‌الاسلام رمضانی با بیان اینکه در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ بعضی از معلم‌ها، دانش‌آموزان دختر را برای برداشتن روسری و حضور در خیابان ترغیب می‌کردند، ادامه داد: آموزش و پرورش باید برای نسل آینده کشور الگوسازی کند و اگر این کار نشد، فضای مجازی الگوسازی می‌کند.

امام جمعه موقت لار با تأکید بر اینکه فضای مجازی علاوه‌بر خدمات و مزایایی که دارد، ضرباتی را به افراد جامعه از طریق تحریف واقعیت‌ها، ذهنیت و باور جوانان را به طور کلی تغییر می‌دهد، خاطر نشان کرد: فضای مجازی، زیبایی معنوی را از جوانان می‌گیرد، شهد و شیرینی عشق به خدا را از جوانان می‌گیرد و تلاش می‌کند یک جوان را به فکر سود و لذت سوق دهد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما به افرادی امثال سردار سلیمانی نیاز دارد که وظیفه تربیت این افراد برعهده نهادهای تربیتی نظیر آموزش و پرورش است، عنوان کرد: می‌شود دستگاههای آموزشی، علم و صنعت و آخرین فناوری‌های مدرن را بیاموزند و جوان ما را آخرت‌گرا تربیت کنند که خاضعانه در برابر خدا به خاک بیافتد.

حجت‌الاسلام رمضانی با تأکید بر اینکه نهادهای فرهنگی می‌بایست بین علم، دعا و فداکاری برای دین پیوند ایجاد کنند، اضافه کرد: نباید شخصیت‌های بزرگی مثل شهید فخری‌زاده، دکتر کاظمی آشتیانی به فراموشی سپرده شوند.

امام جمعه موقت لار جهش‌های ایران اسلامی در حوزه فناوری‌های مدرن در رشته‌های مختلف هواوفضا، بیوتکنولوژی، نانو، هسته‌ای، موشکی و غیره را مرهون یک جمله کلیدی «ما می‌توانیم» دانست و گفت: این پیشرفت‌ها با اندیشه درست و اراده‌های قوی شکل می‌گیرد.

وی به بهانه قرارداشتن در آستانه سال تحصیلی جدید، با یادآوری بخش‌هایی از سند ۲۰۳۰ مبنی بر اینکه در آموزش نباید تبعیض جنسیتی باشد و این بدان معناست که از اولین مرحله آموزش ابتدای تا آخرین مقطع آن دختر و پسر مختلط درس بخوانند، تصریح کرد: براساس این سند، سقط جنین مجاز شناخته شده است و در حوزه حقوق اسلامی به چندین کشور اسلامی فشار آوردند که قانون مجازات را تغییر دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دشمنان با سلاح به جنگ ما نیامده‌اند بلکه با سلاح کنوانسیون‌ها و معاهده‌های بین‌المللی به کشورها فشار می‌آورند، افزود: باید نهادهای آموزشی و تربیتی به جوانان آینده‌ساز کشور هوشیاری و آگاهی دهند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه 14 سپتامبر 2024 ساعت 12:15ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین