جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 0
شورای شهر و شهرداری های منطقه در خصوص نیم درصد اعتبارات کتابخانه ها آمار دهند:

آیا سهم کتابخانه های 5 شهرستان منطقه از بودجه شهرداری در دیگر کتابخانه های کشور خرج میشود؟

پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ضروری بوده و لازم است شهرداری ها در پرداخت منظم اعتبارات قانونی کتابخانه های عمومی اهتمام ویژه داشته باشند. این…

پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ضروری بوده و لازم است شهرداری ها در پرداخت منظم اعتبارات قانونی کتابخانه های عمومی اهتمام ویژه داشته باشند. این سخن را محمدی فرماندار اوز اخیرا در جلسه ای با حضور فیروزی مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس عنوان نموده است.

به گزارش خبرنگار میلاد لارستان آذرماه ۱۳۹۵ نیز جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه وقت لارستان با بیان اینکه یکی از مظلومترین بخشهای جامعه ما همین بخش فرهنگی است و آنچنان که باید و شاید به آن توجه نمی شود اظهار داشته بود شهرداری ها بایستی نیم در صد حق فرهنگی را به کتابخانه های عمومی پرداخت کنند.

۸ سال بعد و در خرداد ۱۴۰۳ نیز دهقان فرماندار ویژه لارستان در اولین جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی لارستان مجددا بر همین موضوع تاکید نموده و اظهار داشت: شهرداری ها موظف هستند نیم درصد درآمد خود را به کتابخانه ها پرداخت کنند و در این راستا باید اهتمام جدی داشته باشند.

حال این  که کدام یک از شهرداری های منطقه این سهم را پرداخت نموده اند و یا اینکه اساسا آیا ردیفی در این خصوص در بودجه سالانه خود تعریف نموده و یا شورای شهر چنین تکلیفی برای آنان در نظر گرفته موضوعی است که باید رئیس و اعضای شورای شهر های منطقه و نیز شهرداری به آن پاسخ دهند.

 به نظر شما شهرداری های شهرهای منطقه تاکنون این سهم را پرداخت کرده اند؟ چه بخشی از نیم درصد مذکور تاکنون پرداخت شده است.

لازم به ذکر است  از سال ۱۳۸۴ طبق قانون مصوب شده که معوقه سهم نیم درصد کتابخانه‌ها را از مجموع درآمدها به شکل ماهیانه حساب تعیین شده انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی هر شهر و بخش‌ها بپردازند. شهرداری‌هایی که نیم‌درصد خودشان را نپردازند، شامل ماده ۶۴ می‌شود که براساس آن به صورت کشوری از سهم سرانه آن شهرداری کم می‌شود و بعبارتی پولی که متعلق به شهر لار دارد به حساب نهاد کتابخانه‌های کشور واریز و در پی آن به هر نحوی که آنها بخواهند صرف می‌شود در صورتی که اگر این پرداختی به شکل معمول انجام شود، این پول در شهر و منطقه خودمان هزینه می‌شود.

میلادلارستان آماده انتشار پاسخ شورای شهر و روستا و یا شهرداری های منطقه در این خصوص می باشد.

نوشته شده در تاریخ:سه‌شنبه 17 سپتامبر 2024 ساعت 1:16ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین