یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 50 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

روزانه ۲۰ تن گوشت سفید در لارستان تولید می‌شود

رئیس اداره دامپزشکی لارستان از تولید روزانه ۲۰ تن گوشت سفید در لارستان خبر داد. علی رستمی در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان؛ با بیان اینکه در سطح لارستان دو…

مرغ بدون آنتی بیوتیکرئیس اداره دامپزشکی لارستان از تولید روزانه ۲۰ تن گوشت سفید در لارستان خبر داد. علی رستمی در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان؛ با بیان اینکه در سطح لارستان دو کشتارگاه صنعتی طیور فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: متأسفانه در شهرستان لارستان هیچگونه کشتارگاه صنعتی دام وجود ندارد.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در لارستان دو کشتارگاه سنتی دام متعلق به شهرداری های لار و اوز وجود دارد، تصریح کرد: یک سرمایه‌گذار در زمینه احداث کشتارگاه صنعتی دام مجوزهای لازم را کسب کرده و زمین مورد نیاز در نظر گرفته شده و آنچه تاکنون مانع از عملیاتی شدن این مهم شده کمبود آب بوده است.

 رئیس اداره دامپزشکی لارستان با بیان اینکه در شهرستان لارستان، کشتارگاه‌های غیرمجاز وجود ندارد، از مردم تقاضا کرد: در هنگام تهیه گوشت مصرفی از  گوشت‌هایی  استفاده  کنند  که  ممهور  به  مُهر  ناظرین  بهداشتی  دامپزشکی  مستقر  در کشتارگاه‌ها  باشد.

 وی درباره نحوه نظارت بر کشتارگاه‌های طیور و دام مستقر در لارستان، خاطر نشان کرد: کشتارگاه‌های صنعتی ملزم هستند برای نظارت در بحث بهداشت، ذبح شرعی و عملکرد کشتارگاه‌ها از یک دکتر دام پزشک و یک کاردان دامپزشکی استفاده کنند و به طور مستمر گزارشات به اداره دامپزشکی لارستان انتقال داده می‌شود.

 رستمی با ارائه چند آمار در مورد میزان کشتار دام در ۶ ماهه نخست امسال در لارستان، گفت: در طول این مدت در کشتارگاه لار حدود ۶ هزار راس و در کشتارگاه اوز  ۳۰۰ راس دام سبک ذبح شده است.

 وی درباره مقدار کشتار طیور در ۶ ماهه نخست سال ۹۳ در کشتارگاه‌های لارستان، تصریح کرد: در نیمه ابتدایی سال در کشتارگاه صنعتی طیور شهر لار نزدیک به یک و نیم میلیون قطعه و در کشتارگاه طیور صنعتی اوز نیز حدود یک و نیم میلیون قطعه دام ذبح شده که به طور میانگین روزانه بیش از ۲۰ تن گوشت سفید در لارستان تولید می‌شود.

 در ۶ ماهه نخست سال ۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در لارستان انجام  شد

 رئیس اداره دامپزشکی لارستان با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخستین سال ۹۳ بیش از ۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در لارستان صورت گرفته است، بیان کرد: در لارستان ۳ واحد مرغ تخم‌گذار مجوز فعالیت دارند که از این تعداد ۲ واحد فعال بوده و ۱ واحد در شرف راه‌اندازی است.

 وی با بیان اینکه برای نظارت بر عرضه و توزیع فراوردهای خام دامی کارشناسان اداره دامپزشکی لارستان مراکز عرضه به طور مستمر و بدون هماهنگی قبلی مورد بازدید قرار می‌گیرند، تأکید کرد: علاوه بر نظارت بر ماهی‌، مرغ‌ و گوشت فروشی‌ها از رستوران‌ها و شیرینی‌پزی‌ها به دلیل استفاده از تخم‌مرغ در تولیدات آنها بازدید می‌شود.

 در ۶ ماهه نخست سال بیش از ۳۰۰ دام قاچاق در لارستان کشف شد

 رستمی با ابراز خرسندی از عدم توزیع گوشت ناسالم در فروشگاه‌ها و اغذیه فروشی‌ها، تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست سال تعداد ۲۸۲ رأس دام سبک و ۴۵ رأس دام سنگین قاچاق کشف و کشتار شده است.

 رئیس اداره دامپزشکی لارستان در توضیح اینکه به چه دام‌هایی قاچاق گفته می‌شود، خاطرنشان کرد: دام‌هایی که از محل مبدأ دارای گواهی حمل به مقصد نباشد غیرمجاز تلقی می‌شود و براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تهدید علیه سلامت عمومی شناخته شده و با آن برخورد می‌شود.

 راه کشتارگاه‌های لارستان برای صادرات گوشت مرغ هموار شد

 وی با بیان اینکه راه کشتارگاه‌های لارستان برای صادرات گوشت مرغ هموار شده و در حال حاضر مانعی بر سر این کار نیست، تأکید کرد: اداره دامپزشکی لارستان مجوز لازم برای صدور مجوز صادرات پرندگان زنده و زینتی در خود شهرستان را از اداره کل دامپزشکی استان فارس برای رفاه حال همشهریان فراهم کرده است.

 وی یکی از وظایف اداره دامپزشکی را بررسی و مبارزه با بیمارهای دامی عنوان کرد و افزود: بیش از ۷۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که اکثر قریب به اتفاق مردم از آن غافل‌اند.

 رئیس اداره دامپزشکی لارستان با ابراز تأسف از خطرناک و کشنده بودن برخی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، یادآوری کرد: بیماری‌هایی همچون تب کریمه کنگو، سل، تب مالت، هاری،  شاربن و غیره از جمله بیماری های خطرناک و شایع بین انسان و دام است.

 ۷۰۰ هزار راس دام در لارستان واکسیناسیون شد

 وی با اشاره به اینکه شغل دامپزشکی فعالیتی است که هم با اقتصاد مردم و هم با سلامت آنان سروکار دارد، ابراز کرد: در سال ۹۲ در مجموع نزدیک به ۷۰۰ هزار راس دام در لارستان واکسناسیون شده و از ۸۵۰ مورد تست سل در گاوهای شیری، ۲۲ مورد مثبت و ۱۶ مورد مشکوک بودند که در حال حاضر هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 رستمی با بیان اینکه سالم‌ترین و با کیفیت‌ترین مرغ‌ها در لارستان تولید می‌شود، یادآوری کرد: شهرستان لارستان حرف اول را در تولید مرغ سبز “بدون آنتی بیوتیک” می‌زند که این مهم با تلاش مرغداران فعال لارستان صورت گرفته است.

 

خبرنگار: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۷:۰۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین