سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 23

هفته دوم آبان ماه 1381 – شماره255 (مسؤوليت با كيست و چه بايد كرد؟)

ميلاد مبارك حضرت حجت ‏بن‏ الحسن(عج) فرا رسيد و مراسم عيد بزرگ ميلاد بوسيله مردم علاقه‏مند به ولايت در جاى جاى شهرستان، شهرها و روستاها برگزار شد. اجر برگزاركنندگان با…

ميلاد مبارك حضرت حجت ‏بن‏ الحسن(عج) فرا رسيد و مراسم عيد بزرگ ميلاد بوسيله مردم علاقه‏مند به ولايت در جاى جاى شهرستان، شهرها و روستاها برگزار شد. اجر برگزاركنندگان با حضرت حجةبن‏ الحسن و جدّ مكرمش رسول‏ الله اكرم(ص):
 نكته‏اى كه توجه به آن ضرورت دارد اين است كه عليرغم تذكراتى كه حضرت آيت‏ الله در نماز جمعه، هفته‏ نامه ميلاد در يكى دو شماره قبل نوشت و مسؤولين فرهنگى نيز متذكر شده‏ اند كه كارى خلاف شئونات ائمه انجام نشود متأسفانه برخى غرفه‏ ها اگرچه تعدادشان اندك بود اما باعث آزار همسايگان شده و با استفاده از هرگونه وسيله بجاى جشن ميلاد بدون توجه به تذكرات مسؤولان فرهنگى شهر بزن و بكوب به راه انداخته بودند كه عملاً به ترويج فساد بيشتر شباهت داشت تا جشن امام منتقم.
 اينجا بايد از مردمى كه مى‏ايستند و تماشاى قواله‏ ها و ارگ‏ها و ساز و نقارهايى مى‏كنند كه جريان چهارم و نهم آبان را به ياد مى‏آورد نيز تعجب كرد.
 پدرى كه دست فرزندان معصوم و مادر آنان را گرفته و به چنين مراسمى مى‏آورد آيا مى‏انديشد كه آنان را به چه محيطى دعوت مى‏كند. مادرى كه بايد بهشت را زيرپاى خويش داشته باشد چگونه اجازه مى‏دهد فرزندش در اينگونه مراسم شركت كند و بعدها اين كودك اينگونه بينديشد كه ميلاد امام زمان يعنى بزن و بكوب مستهجن!
 براستى مادرانى كه فرزندان خود را شيران روز و زاهدان شب پرورش دادند و در ۸ سال دفاع مقدس حماسه آفريدند، چگونه فرزندان خود را تربيت كردند؟
 انسان شگفت‏زده مى‏شود كه چگونه بنام امام زمان مرتكب معصيت مى‏شويم و خود را از منتظران ظهور آن حضرت قلمداد مى‏كنيم گويى غافليم كه اين اعمال قلب ولى‏عصر را مى‏شكند.
 گويى فراموش كرده ‏ايم كه »قومى كه منتظر مصلح است بايد خود صالح باشد.« آيا چقدر خود را براى فرج آقا امام زمان(عج) مهيا نموده‏ ايم.
 آقايان محترمى كه برپاكنندگان چنين بساطى مى‏باشيد تصور نمى‏كنيد كه اين مسأله با اسلام حقيقى سازگارى ندارد. تصور نمى‏نماييد پولى كه با سختى به دست آورده ‏ايد و بايد در راه خيلى بهترى صرف كنيد در مسيرى صرف مى‏نماييد كه حضرت آقا امام زمان موافق نيست فكر نمى‏كنيد كه با برپايى چنين غرفه‏ هايى عامل انحراف خويش و ديگران مى‏شويد.
 نمى‏انديشيد كه فرداى قيامت بايد علاوه بر جواب خود، گناه ديگرانى كه بوسيله بساط شما به گمراهى كشيده شده‏اند نيز به دوش بكشيد.
 بعضى مسؤولين فرهنگى اعلام نمودند كه براى نيمه شعبان نوار تحت اختيار غرفه‏ ها قرار داده شده اگر چنين باشد و دوباره از نوارهاى ناصحيح استفاده شده خطر ديگرى نيز به دنبال دارد كه مسؤولين فرهنگى بايد آنان را تحت تعقيب قرار دهند و از آنان بازخواست نمايند.
 تقاضاى برادرانه اين است كه به جبران اين خطاها همت گماريد و از كار ناصحيح در مسير صحيح دورى جوييد و با خداى خود خلوت نموده  و با استغفار و تدارك به جبران آن بكوشيد و بين خود و خداى خود و امام زمان خويش متعهد شويد كه از تكرار آن جداً خوددارى نماييد.
 از مسؤولين امر تقاضا مى‏شود توجه نمايند ضمن بررسى دقيق چنين غرفه ‏هايى در صورت عدم تغيير آن براى سال آينده اجازه برپايى غرفه را ندهند و مردم و جوانان را دچار مشكل ننمايند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۵:۴۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین