جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

ترکیب دور جدیدمجمع نمایندگان فارس چگونه است؟آمار

با مشخص شدن ترکیب تقریبا نهایی نمایندگان دور جدید(دور دهم) مجلس شورای اسلامی بد نیست نگاهی به روایت آمار بر چینش نمایندگان فارس در این دوره داشته باشیم. تیم تحلیل…

با مشخص شدن ترکیب تقریبا نهایی نمایندگان دور جدید(دور دهم) مجلس شورای اسلامی بد نیست نگاهی به روایت آمار بر چینش نمایندگان فارس در این دوره داشته باشیم. تیم تحلیل و توسعه میلادلارستا بررسی مختصری در این زمینه انجام داده است که در ادامه بدان پرداخته شده است:

همان گونه که بر اساس تقسیم بندی موجود و فعلی در مجلس شورای اسلامی آمده است تعداد ۱۸ نماینده از ۲۹۰ نماینده یعنی حدود ۶٫۲% از نمایندگان مجلس را نمایندگان استان فارس تشکیل می دهند. در این میان اعضای خانه ملت که از شیراز به مجلس راه می یابند ۴ نفر و در سایر حوزه های انتخاباتی ۱ نفر می باشد. با این اوصاف حدود ۲۲% از نمایندگان فارس از حوزه شیراز هستند. در ادامه به تفکیک هر حوزه تعداد کاندیداها در جدول آمده است:

mj-10

با اتمام انتخابات ۱۰ اردیبهشت و در ادامه انتخابات ۷ اسفند ترکیب تمامی ۱۸ کاندیدای دور دهم در استان فارس مشخص شد که در این دوره با تغییرات قابل توجه نسبت به دوره قبل اکثریت اعضای مجمع نمایندگان فارس را طیف به اصطلاح اصلاح طلب(لیست امید) تشکیل می دهند. در این میان ۶ نفر از نمایندگان دوره پیش رو را از مجموعه اصولگرایان و ۱۱ نفر را نیز مجموعه اصلاح طلبان تشکیل داده و نماینده کازرون نیز مستقل وارد مجلس خواهد شد.

mj-10-1

  در مقایسه با دوره قبل در  دوره جدید تنها ۵ نماینده بازهم کرسی بهارستان را مجددا به چشم خواهند دید و مابقی نمایندگان فعلی استان فارس با مجلس خداحافظی خواهند کرد. جدول زیر تفکیک نمایندگان جدید و فعلی را نشان می دهد.

mj-10-3

امید که دوره آتی که از ۱۰ خرداد ۹۵ کلید خواهد خورد برای کل استان فارس و خصوصا برای کل حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش پر از خیر و برکت بوده و نماینده مردم در مجلس بتواند با اتکا به خدا و استفاده از نیروی فکر جوان و نخبه و مشاوره خبرگان و با تشکیل تیم قوی کارشناسی و نیز اجرایی در راستای اهداف عالی منطقه همگام با اصول انقلاب  و توسعه اقتصادی کشور گام بردارد.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “ترکیب دور جدیدمجمع نمایندگان فارس چگونه است؟آمار”

  1. مهندس احمدی گفت:

    ضمن عرض سلام خدمت همه همشهریان عزیز لارستانی و مسئولین دلسوز‌ سایت خبری میلاد لارستان.
    جهت اطلاع و شناخت فرا منطقه ای همشهریان از جنوب استان جهت تصمیم گیری های بهتر، در خصوص دکتر رضا انصاری باید عرض کنم که ایشان پیش از اینکه یک سیاست مدار باشند، شخصیتی علمی و نخبه ای دانشمند و اولین دکترای مدیریت تکنولوژی ایران میباشند که سالها در آکادمی ها مجامع علمی و دانشگاه های معتبر استان تهران تدریس کرده اند، و همچنین در مقام استاد پروازی در بسیاری از دانشگاه های کشور حضور داشته اند.
    ایشان مؤلف یکی از معتبرترین کتاب های دنیا در رابطه با مدیریت هستند و مقالات زیادی را در کنوانسیون های تخصصی بین المللی ارائه نموده اند.
    دکتر رضا انصاری در سالهای اخیر در استان اصفحان حضور داشتند و مشاور بسیاری از صنایع استراتژیک این کلان شهر بوده اند.
    اما از نظر سوابق سیاسی، ایشان وزنه سنگین اصلاحات کشور و سالها سردبیر روزنامه حزب اعتماد ملی وابسته به رؤسای جمهور اصلاح طلب قبلی بوده اند . ایشان از سن ۲۰ سالگی کار سیاسی را در تهران شروع کرده اند.
    دکتر انصاری چهره ای محبوب در میان اصلاحات کشور و مردم حوزه انتخابیه اش (داراب و زرین دشت)، و سخنوری بی نظیر و بی رقیب هستند.
    ایشان به پشتوانه دکتر جواد اطلاعت، دولتمرد ارشد اصلاحات کشور(نماینده چند دوره قبل داراب ) توانستند در دوران انزوای اصلاح طلبان، سختی ها و مشکلات زیادی را از احزاب حامی دولت حل کنند و درخت خشکیده اصلاحات را جان تازه ای دهند.
    در انتخابات اخیر، دکتر عارف(سرلیست انتخابات تهران) و تعداد زیادی از منتخبان مردم تهران جهت اعلام حمایت از دکتر انصاری وارد داراب شدند و سخنرانی های متعددی انجام دادند.
    پر واضح است حضور این شخصیت ها آنهم در شهری که فرودگاه عملیاتی ندارد و با طی صدها کیلومتر راه زمینی نشاندهنده اهمیت و نقش تعیین کننده و سرنوشت ساز دکتر رضا انصاری از حوزه جنوب استان فارس، برای حامیان دولت دارد که حاضر شدند برای موفقیت و رای آوری ایشان هر خطری را به جان بخرند.
    حضور این سیاست مداران در داراب ، در شرایطی است که انتخابات در شهرهای زیادی از کشور به دور دوم کشیده شده بود ولی حوزه داراب را مقدم دانستند.
    ضمنا حضور بازیگران و کارگردانان مطرح تلوزیون و سینما مانند علیرضا خمسه در داراب و برپایی جشن های متعدد خود حامل پیام ویژه ایست.
    در حال حاضر، استان فارس دارای دو مهره سنگین پیکر اصلاحات است،
    یکی دکتر رضا انصاری و دیگری نماینده محترم لامرد.
    که مردم حوزه داراب و زرین دشت ، به دنبال ایجاد استان فارس شرقی به مرکزیت داراب و با نام استان دارابگرد هستند
    و دومی به دنبال ایجاد استان فارس جنوبی به مرکزیت لامرد….

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین