جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۵ق.ظ
::آخرین مطلب 6 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

هفته چهارم آبان ماه 1381 – شماره257 ( 13 آبان و وظيفه دانش‏ آموزان و مسؤولان)

شايد عزيزان خواننده به ما خرده بگيرند كه اين سرمقاله مى‏بايست در شماره قبل به چاپ مى‏رسيد اما به خاطر حلول ماه مبارك رمضان يادى از روزهاى پرعظمت ماه خدا…

شايد عزيزان خواننده به ما خرده بگيرند كه اين سرمقاله مى‏بايست در شماره قبل به چاپ مى‏رسيد اما به خاطر حلول ماه مبارك رمضان يادى از روزهاى پرعظمت ماه خدا نموديم و اينك از عزيزان خواننده بويژه آموزگاران، دانش‏آموزان و دانشجويان تقاضا مى‏نماييم بذل عنايت فرموده به مطالعه نوشته همت گمارند.
 مجدداً ۱۳ آبان روز تبعيد حضرت امام خمينى)ره( به تركيه و روز دانش‏آموز و روز مبارزه با استكبار جهانى و تسخير لانه جاسوسى را گرامى داشته و توجه عزيزان را به نكات زير جلب مى‏نماييم.
 ۱- مبارزه با استكبار جهانى يعنى چه؟
 مبارزه با دشمن تا دندان مسلح و خطرآفرين كه روز به روز براى نابودى نظام جمهورى اسلامى نقشه‏هاى پيدا و پنهان ارائه مى‏نمايد و بعضاً هزينه‏هاى هنگفتى خرج مى‏كند و تهاجم فرهنگى سياسى خويش را از همه جهت آغاز كرده است چگونه ميسر است؟ آيا بدون شناخت ابعاد كارهاى دشمن و بدون توجه دانش‏آموزان به خطرآفرينى‏هاى او مى‏توان بر دشمن اينچنينى فائق آمد؟
 پس شناخت دقيق و صحيح دشمن، شناخت طرح‏ها و شگردهايش از وظايف كسانى است كه خود را براى مبارزه مهيا مى‏سازند. آيا چنين شناختى با بى‏اطلاعى از مسائل سياسى، اجتماعى جهان و حتى با درس نخواندن، در آموزش علم و كارهاى فنى سستى ورزيدن و كاهلى نمودن و در تحقيق و تتبع و شناخت مسائل روزه و… مسامحه كردن به دست مى‏آيد؟
 مبارزه با استكبار با اشاعه فساد ميسر نيست. اشاعه فساد، فقر و تبعيض خواست استكبار است. هر حركت اعم از انقلابى يا ارتجاعى نياز به زمينه دارد ملت ما خود شاهد بوده است كه در حركت انقلابى حضرت امام خمينى)ره( تا زمينه فراهم نشد پيروزى ميسر نگرديد طبعاً در حركت‏هاى ارتجاعى نيز چنين است. زيرا اگر هيچ‏گونه زمينه‏اى فراهم نگردد، دشمن امكان بهره‏بردارى و توفيق نخواهد يافت بايد بيدار بود و توجه نمود كه مبارزه با استكبار با اشاعه فساد، شهوات، اعتياد، فقر، ضعف فرهنگ دينى، تضعيف ارزش‏ها، گسترش بى‏عدالت و تبعيض، توسعه فرهنگ »به من چه مربوط«، تفرقه و اختلاف و… ميسر نخواهد بود. زيرا اينها زمينه فعاليت دشمن است. ممكن است جمعى تصور كنند با آتش زدن پرچم آمريكا و شعار مرگ بر آمريكا، ابرقدرتى كه مدعى نظم نوين جهانى است از صحنه بيرون مى‏رود غافل از اينكه اينها ساده‏انگارى و خودفريبى است. زيرا آرزوى استكبار اين است كه زمينه را طورى فراهم آورد كه وحدت و انسجام جامعه به هم بخورد. يأس و نااميدى نيروهاى فعال و جوان را فراگيرد، تبعيض و چندگونگى در جامعه شيوع يابد. نيروهاى جوان به جاى انديشيدن و به صحنه مبارزه وارد شدن در پى بى‏مبالاتى‏ها و بى‏بند و بارى‏ها و اعتياد و شهوات و قمار و… بيفتند و فرهنگ شهادت كه پس از گذشت ۱۵ قرن از شهادت رسول خدا)ص( و فرزند برومندش حسين‏بن على)ع( توسط رهبر كبير انقلاب حضرت امام خمينى )ره( احياء شد و هراس از مرگ را از دل مردم بويژه جوانان زدود و پيروزى‏هاى متوالى به ارمغان آورد به نابودى كشيده شود و فلسفه ماديگرى بر جامعه غالب  آيدو… در نهايت او از تمام مسائل بهره‏بردارى نموده و ضربه خويش را فرود آورد.
 در همين راستا رهبر معظم انقلاب در ديدار دانشجويان و دانش‏آموزان فرمودند »قواى سه‏گانه بايد پاسخگويى به توقع بحق مردم يعنى مبارزه با چپاولگران اقتصادى و برچيدن سفره فساد اقتصادى را مهمترين وظيفه خود بدانند.
 اگر مسؤولين در پى رفع تبعيض‏ها، فسادها، محو فقرها و بى‏مبالاتى‏ها و… نباشند بزرگترين خيانت را به انقلاب و بزرگترين خدمت را به استكبار كرده‏اند و اينك ميدان آزمايش وسيع و گسترده است. اميد است با بيدارى كامل از اين آزمايش الهى سربلند بدر آييم و پوزه استكبار را براى هميشه به خاك مذلت بماليم و طورى حركت كنيم كه استكبار انديشه استيلا بر ايران اسلامى را براى هميشه به گور ببرد.انشاءا…

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۶:۰۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین