شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۷ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

اعمال روز27 ماه رجب

۲۷ رجب سالروز بعثت پیامبر خوبی ها حضرت محمد مصطفی(ص) می باشد. همو که آنقدر در راه نجات جامعه تلاش نمود که خداوند متعال درباره حضرتش فرمود: (به یقین، رسولی…

۲۷ رجب سالروز بعثت پیامبر خوبی ها حضرت محمد مصطفی(ص) می باشد. همو که آنقدر در راه نجات جامعه تلاش نمود که خداوند متعال درباره حضرتش فرمود: (به یقین، رسولی از خود شما بسویتان آمد که رنجهای شما بر او سخت است؛ و اصرار بر هدایت شما دارد؛ و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است! (سوره توبه-۱۲۸)

روز ۲۷ رجب این روز عزیز بر همگان مبارک باد. امید که بتوان از اعمال این روز نیز بهره کافی برده و ما را نیز دعا بفرمایید.

و از مهم ترین اعمال این روز، روزه و غسل و زیارت پیمبر اکرم(ص) و زیاتر امیر المومنین(ع) به زیارت مخصوصه عظیم الشأن وارده در این روز می‌باشد و قبل از زوال، نمازی را که در «اقبال» از محمد بن علی الطرازی در کتابش به اسناد خویش از توقیعی که از طرف ابوالقاسم حسین بن روح روایت نموده بگزارد و آن نماز روز بیست و هفتم رجب است.

این نماز دوازده رکعت است در هر رکعت «فاتحه الکتاب» و هر سوره‌ای که میسر شود بخواند و سلام دهد و در بین هر دو رکعتی بنشیند و بگوید: «الحمدلله الذی لم یتخذ…» و چون از نمازها فارغ شود، سوره «حمد»، «قل هو الله احد»، «قل یا ایها الکافرون»، «قل اعوذ برب الفلق»، «قل اعوذ برب الناس» و «انا انزلناه» و «آیه الکرسی» هر یک را هفت مرتبه بخواند، سپس هفت مرتبه بگوید:
«لا لاه الا الله و الله اکبر و سبحان الله و لا حول و لا قوه الا بالله» و هفت مرتبه «اللهُ اللهُ ربی لا اشرِکُ بِهِ شَیئاً» پس از آن، دعا کند به هر چه می‌خواهد.

کتاب ترجمه المراقبات – ص ۱۶۱
تالیف: عارف کامل میرزاجواد آقاملکی تبریزی(ره)

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۶:۱۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین