پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

حماسه مكرر

فرا رسيدن محرم وتجديد حماسه عاشوراي حسيني راهي براي بيداري انسان‌ها و وسيله‌اي براي توسعه حيات معنوي بشر و شناخت تفكر حقيقي اسلام  و اجتناب از اسلام يزيدي،‌ اسلام اموي…

فرا رسيدن محرم وتجديد حماسه عاشوراي حسيني راهي براي بيداري انسان‌ها و وسيله‌اي براي توسعه حيات معنوي بشر و شناخت تفكر حقيقي اسلام  و اجتناب از اسلام يزيدي،‌ اسلام اموي يا به قول امام راحل(ره) اسلام آمريكايي است.  در طول تاريخ بشر حق و باطل همچون دو رودخانه در كنار هم  با ظاهري همانند و باطني متفاوت در جريان  بوده‌اند و عامه مردم كه قدرت تشخيص آنچناني نداشته‌اند يا خود نيز همچون رهبران جريان‌ها به دنبال  منافع و فوايدي حركت مي‌كردند، فريب ظاهر مي‌خوردند و در پي ظاهرفريبان باطن‌خراب راه مي‌پيموده‌اند. اين رودخانه از هابيل و قابيل آغاز مي‌شود و تا آخرالزمان ادامه مي‌يابد.
درگيري ابراهيم (ع) در برابر نمرود، موسي(ع) در مقابل فرعون، عيسي(ع) در روبروي قيصر، پيامبر خاتم حضرت محمد(ص) در برابر ابوسفيان، امام علي(ع) در مقابل معاويه و حسين(ع) رو در روي يزيد،‌ نمونه بارز و مصداق تمام دو رودخانه تاريخي است كه پس از آن حضرت نيز ادامه داشته و دارد و خواهد داشت. 
در طول تاريخ اسلام، جمعي با نفي اهلبيت، برخي با نفي انديشه اهلبيت و محو آثار علمي  آنان. گروهي با محو آثار معنوي و فرهنگي از جمله حوزه‌هاي علميه، گنبد و بارگاه امامام و پيشوايان و شخم زدن قبرها و نابودي آثار مادي و معنوي ائمه، و پاره‌اي با حمايت غير علني و اخيراً علني از امويان و يزيديان و مروانيان و… عَلَم مبارزه با دين و اسلام و قرآن و پيامبر وائمه به دوش كشيده و به نحوي خود را در حادثه عاشوراي سال ۶۱ سهيم دانسته و از باند اموي حمايت مي‌نمايند.
انديشه تكفيريها مبني بر اين كه هر كس  فلان تعداد شيعه را بكشد به بهشت مي‌رود، سخن داعشي‌ها مبني بر اين كه بعد از عراق و سوريه نوبت ايران است و ما مشهد (مقدس) را با خاك يكسان مي‌كنيم، گفته صدام در شهادت آيت‌الله سيدمحمدباقر صدر و خواهرشان بنت‌الهدي صدر و اصرار درباريان او كه از كشتن خواهرشان اجتناب كنيد و پاسخ آن پليد كه: «من ديگر اشتباه يزيد را تكرار نمي‌كنم كه زينب(س) را نگهدارم و…»؛ سخن مشهور پيشوايان دين كه: «كل يومٍ عاشورا و كل ارضٍ كربلا و كل شهرٍ محرم» محسوس و ملموس مي‌شود.
اينكه برخي مي‌گويند چرا جريان عاشورا دو ماه برگزار مي‌كنند در صورتي كه عاشورا در دهه اول محرم است روشن مي‌شود كه به راستي هر روزي عاشورا و هر ماهي محرم و هر شهري كربلاست. تا حق و باطل مطرح است حسين و يزيد هم هستند اين جريان تداوم دارد تا ظهور حضرت بقيه‌الله الاعظم كه انتقام خون آن بزرگواران از خونخواران تاريخ گرفته شود و جهان اسلام آرامش يابد.
سخن رسول خدا(ص) كه شهادت حسين(ع) حرارتي را در قلوب  مومنين برافروخته كه تا ابد سردشدني نيست، ناشي از تداوم دو جوي تلخ و شيرين تا ابديت تاريخ است و پوشش  سياه محرم به خاطر كشتن سپيده حيات انساني و نابودي نورافكنان تاريخ بشري است.
همين است كه عاشورا حماسه مكرر در مكرر است و هر سال اقليمي را زنده مي‌كند و سرزميني را حيات مي‌بخشد و مقدمات فرج حقيقي را مهيا مي‌سازد آنهايي كه رودرروي اين حماسه قرار مي‌گيرند و براي محو و نابودي اين انديشه به هر بهانه و مسأله‌اي و با هر نام و نشاني گام مي‌زنند در خط مقابل اين حماسه و در جرگه يزيد و يزيديان هستند.
طبعاً شناخت آنها و اجتناب از انديشه منجمد و دنياپرستانه‌شان ضرورت دارد.

همين طور شناخت روشني بخشان و آدم صفتان و بيدارگران كه نقطه مقابل كج انديشان و روبه‌صفتانند نيز لازم و واجب است تا با آنها هماهنگ شد و از انديشه بيداري آفرين و آ‌خرت‌گرايشان براي دنيا و آخرت خود بهره برد و همگام با آنان در خيمه و خرگاه حسينيان زيست و از جرگه يزيديان دوري گزيد

سردبیر

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین