جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۰ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

واگذاری امور 13 شهرک صنعتی فارس به بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از واگذاری امور عمومی دو شهرک صنعتی جدید این استان به بخش خصوصی خبر داد. علی صداقت‌پور اظهار داشت: با تشکیل مجمع عمومی و برگزاری…

خبرگزاری فارس: واگذاری امور 13 شهرک صنعتی فارس به بخش خصوصیمدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از واگذاری امور عمومی دو شهرک صنعتی جدید این استان به بخش خصوصی خبر داد. علی صداقت‌پور اظهار داشت:

با تشکیل مجمع عمومی و برگزاری انتخابات، شهرک‌های صنعتی روزبدان فیروزآباد و ناحیه صنعتی نیرایی لامرد به بخش خصوصی واگذار شد.

وی افزود: پیش‌ازاین نیز اداره شهرک‌ها و نواحی صنعتی آباده، خرمبید، آب‌باریک، ملوسجان، سپیدان، نورآباد، لار، شهید مصلحیان کازرون، داراب، سروستان و فتح‌آباد مرودشت به بخش خصوصی واگذار شده است و هم‌اکنون ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی به شرکت‌های خدماتی واگذار شده است.

این مسئول اضافه کرد: واگذاری امور عمومی شهرک‌های صنعتی به بخش خصوصی در راستای اجرای قانون نحوه واگذاری اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب سال ۸۷ مجلس شورای اسلامی بر اساس آیین‌نامه و دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: بر اساس آیین‌نامه، شهرک‌های صنعتی که بیش از ۵۰ درصد از اراضی آن‌ها واگذارشده و یا دارای بیش از ۱۵ واحد بهره‌بردار، و نیز نواحی صنعتی که دارای هشت واحد بهره‌بردار باشند مشمول واگذاری می‌شوند.

وی اضافه کرد: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشمول، پس از فراخوان اولیه نام‌نویسی از صنعتگران مستقر در آن شهرک صنعتی که داوطلب عضویت در هیئت‌مدیره شرکت خدماتی باشند، انجام‌شده و سپس با برگزاری انتخابات با حضور صنعتگران، اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های خدماتی انتخاب می‌شوند.

این مسئول در ادامه گفت: شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی دارای پنج عضو اصلی، دو عضو علی‌البدل و بازرس اصلی و علی‌البدل است که از طریق انتخابات تعیین می‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه انجام امور عمومی شهرک‌ها نظیر انتظامات، نظافت و بهداشت و نگهداری از فضای سبز به شرکت‌های خدماتی واگذاری می‌شود، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به‌عنوان دستگاه حاکمیتی علاوه بر حمایت از مدیران بر روند امور نظارت می‌کند.

صداقت‌پور یادآور شد: تشکیل شهرک‌های خدماتی در شهرک‌های صنعتی و واگذاری امور به آن‌ها در راستای سیاست خصوصی‌سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: تا پایان امسال شمار دیگری از شهرک‌های صنعتی این استان که شرایط واگذاری به شهرک‌های خدماتی را دارند با تشکیل مجمع عمومی و انتخابات واگذار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در پایان عنوان داشت: در این زمینه به‌زودی شهرک‌های صنعتی جهرم و انجیره نیز که انتخابات آن برگزارشده به شرکت‌های خدماتی واگذار و انتخابات مرحله دوم  مجمع  عمومی شهرک صنعتی بزرگ شیراز برای تعیین اعضای هیئت‌مدیره شرکت خدماتی  نیز تا پایان آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۴:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین