جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
منتخب مردم غرب هرمزگان در مجلس دهم:

در پی ابطال مصوبه الحاق بخشی از پارسیان به استان فارس هستیم

میلاد لارستان: منتخب مردم غرب هرمزگان در مجلس دهم گفت: باید در پی ابطال مصوبه جدایی پنج روستای پارسیان از هرمزگان باشیم نه متوقف کردن آن، زیرا این طرح خود متوقف شده بود.

منتخب مردم غرب هرمزگان در مجلس دهم گفت: باید در پی ابطال مصوبه جدایی پنج روستای پارسیان از هرمزگان باشیم نه متوقف کردن آن، زیرا این طرح خود متوقف شده بود.

به گزارش میلاد لارستان؛ خالد زمزم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص شایعاتی مبنی بر قطعی شدن الحاق بخشی از پارسیان به استان فارس اظهار داشت: در رابطه با الحاق و انتزاع پنج روستا از شهرستان پارسیان به استان فارس طبق مصوبه‌ای که دو سال قبل انجام شده بود، نمایندگان و مردم هرمزگان قویا و مجدانه حمایت کردند که این الحاق و انتزاع صورت نگیرد و همچنان پارسیان در استان هرمزگان بماند.

وی افزود: در اولین جلسه ورود خود برای بازدید و آشنایی با محیط مجلس در جمع دیگر نمایندگان استان هرمزگان و مجمع یادآور شدم که ما باید در پی ابطال این مصوبه باشیم نه متوقف کردن آن زیرا این طرح خود متوقف شده بود.

منتخب مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: این طرح در شورای امنیت ملی و وزارت کشور مصوب شده است ولی ما اجازه نخواهیم داد حتی وجبی از خاک بسیار ارزشمند پارسیان به هیچ استان دیگری ملحق شود و در کنار مردم پارسیان تا آخر خواهیم ماند.

گفتنی است؛ بر اساس این طرح پنج روستای صورباش، فارسی، اکبری، تمبو جنوبی و تمبو شمالی از بخش کوشکنار توابع شهرستان پارسیان در استان هرمزگان جدا شده و به شهرستان لامرد استان فارس ملحق می‌شود.

این منطقه دارای چند اسکله و چند ناحیه ساحلی است که بدین ترتیب به موجب این طرح، ۶ کیلومتر از استان فارس به سواحل خلیج فارس متصل خواهد شد و اجرای آن باعث انتزاع استان هرمزگان با استان بوشهر و منطقه ویژه اقتصادی پارس‌جنوبی نیز می‌شود.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “در پی ابطال مصوبه الحاق بخشی از پارسیان به استان فارس هستیم”

  1. دلسوز گفت:

    خدایا مگه تو مملکت قانون نداریم که بشینن برای حریم خصوصی
    دیگران تصمیم بگیرن
    بابا مردم هرمزگان نمیخوان یه وجب از خاکشون رو بدن مگه زوره

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین