یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

جاده کوار-جهرم- لار-بندرعباس باید چهار خطه شود

داریوش نصر، مدیر کل راه و شهرسازی شهرستان لارستان، با بیان اینکه محدوده فعالیت این اداره کل در استان شامل ۵ شهرستان می‌شود، اظهار کرد: این اداره در سال ۶۲…

خبرگزاری فارس: اجرای 4 پروژه خیرساز حوزه راه برای نخستین بار در کشورداریوش نصر، مدیر کل راه و شهرسازی شهرستان لارستان، با بیان اینکه محدوده فعالیت این اداره کل در استان شامل ۵ شهرستان می‌شود، اظهار کرد: این اداره در سال ۶۲ راه‌اندازی شده و در این محدوده حدود ۷ هزار کیلومتر راه هم‌سنگ وجود دارد و مجموعه راه‌های استان در کشور رتبه نخست را دارد.

 وی با بیان اینکه ۶۰۳ کیلومتر راه شریانی در استان فارس وجود دارد، افزود: در استان یک هزار و ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی و یک هزار و ۳۵۰ کیلومتر راه شهری وجود دارد و یکی از مشکلات اساسی استان این است که حدود ۶ درصد راه‌های استان شریانی است و ظرفیت تصادفات را دارد.

 مدیر کل راه و شهرسازی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه ارتقای راه‌های روستایی که با تردد بیشتر وسایل نقلیه و افزایش تعداد خودروها در کشور همراه است، خاطرنشان کرد: لازم است در راستای بهبود کیفیت راه‌های روستایی تلاش شود.

 نصر با بیان اینکه در مجموع آمار تصادفات لارستان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته، تصریح کرد: قرارگاه شهرستان لارستان شامل شهرستان‌های مربوطه، فراشبند، قیروکارزین و داراب شده و بیشترین تصادفات در محور کوار، لار به بندرعباس رخ می‌دهد که در استان سومین محور حادثه‌خیز از نظر تصادفات است که لازم است این محور چهاربانده شود.

 وی گفت: خط‌کشی محورها، آرام‌سازی ترافیک در محورهای پرتصادف، آشکارسازی مناطق پرتصادف، مشخص شدن ابتدا و انتهای گاردریل‌ها، اجرای روشنایی تونل‌ها و روشنایی به صورت نقطه‌ای، روشن کردن مشعل از جمله اقدامات صورت گرفته در شش ماهه نخست امسال بوده است.

 مدیر کل راه و شهرسازی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه مشارکت مردم در مباحث ایمنی و ترافیک و استفاده از خیران راه‌ساز در دفع نقاط حادثه‌خیز بسیار مؤثر است، بیان کرد: در سال ۱۳۹۲ برای نخستین بار این مشارکت اتفاق افتاد و در سال ۱۳۹۳ چهار پروژه به صورت خیرساز درراستای رفع نقاط حادثه‌خیز اجرا شد.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین