شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۱ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

افزایش 40میلیاردی درآمدبیمارستان لارستان

میلاد لارستان: رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با ابراز خرسندی از حمایت های دولت و وزارت بهداشت از حوزه سلامت منطقه لارستان، گفت: اعتبارات ما از ۱۰ میلیارد تومان ۵۰…

میلاد لارستان: رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با ابراز خرسندی از حمایت های دولت و وزارت بهداشت از حوزه سلامت منطقه لارستان، گفت: اعتبارات ما از ۱۰ میلیارد تومان ۵۰ میلیارد تومان افزایش داشته و

بخاطر بهبود تعرفه ها در بیمارستان لارستان که در گذشته درآمد اختصاصی آن هیچگاه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان نبوده است، درآمد ماهانه بیمارستان امام رضا(ع) به بیش از ۱ میلیارد تومان رسیده است و انتظار می رود تا پایان سال به بیش از ۲ میلیارد تومان خواهد رسید و در پی آن کیفیفت درمان و خدمات ارتقاء می یابد.

به گزارش خبرنگار میلاد لارستان، حسین فرامرزی امروز بعداز ظهر در یک نشست خبری با تشریح طرح بزرگ تحول نظام سلامت، اظهار کرد: براساس فرمایش مقام عظم رهبری درخصوص عدم پرداخت هزینه های درمان از جیب مردم، در برنامه توسعه پنجم کشور طرح تحول نظام سلامت با هدف ارتقای کیفیفت خدمات سلامت و افزایش رضایت مردم ایجاد گردید.

وی مقارن شدن نقطه آغاز مرحله سوم طرح نظام سلامت را یک فال نیک دانست و افزود: با اصلاح تعرفه های خدمات سلامت یک امر به معروف صورت گرفت و از طرفی با مقابله با تعرفه های غیرمتعارف، یک نهی از منکری اجر خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه بخش عمده ای از نگرانی های متولیان نظام سلامت به بخش دولتی مرتبط است، تصریح کرد: در لارستان بیمارستان خصوصی وجود ندارد و اکثر قریب به اتفاق بیمارستانها در منطقه ما دولتی است.

وی با اشاره به اینکه اهداف مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت اجرایی شدن کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت می باشد، خاطر نشان کرد: به جهت اینکه میزان عمده ای از پرداختی ها در آزمایشگاهها، رادیولوژی ها و غیره انجام می شود و کمتر تحت پوشش بیمه ای قرار داشتند در این مرحله این قبیل خدمات تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار خواهند گرفت و براساس پیش بینی ها از این به بعد پرداختی های مردم ۲۵ درصد در مقوله های فوق کاهش می یابد.

فرامرزی با تأکید بر حُسن های اجرای بخش سوم تحول نظام سلامت، گفت: با اجرای این طرح در بخش هزینه های پرداختی مردم، این مهم می تواند باعث ایجاد یک انضباط مالی می گردد و از رد و بدل شدن هزینه اضافی بین مردم پزشک از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه، نزدیک به ۱ هزار و ۷۰۰ خدمت در طی سی سال گذشته بدون تعرفه گذاری ارائه می شده است، افزود: متأسفانه به دلیل نبود نظم در پرداختی هزینه از سوی بیمار، باعث سردرگمی مردم می شده است و از طرف وزارت بهداشت و درمان کمتر کنترل صورت می گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، ۳۰۰ خدمت جدید تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار خواهد گرفت که باعث کاهش پرداختی از سوی بیمار خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه، اجرای طرح تحول نظام سلامت باعث حفظ شأن و کرامت بیماران و ارائه خدمت آبرومند خواهد شد، عنوان کرد: انتظار می رود با حمایت های مالی که از سوی دولت از حوزه سلامت می شود، این طرح با موفقیت به سرانجام برسد.

وی با طرح این موضوع که از ابتدای سال تاکنون، درآمد متخصصین سه برابر شده است، تصریح کرد: یک پزشک با صرف کردن همان میزان انرژی، وقت و تعداد بیمار، درآمد پزشک متخصص افزایش چند برابری داشته است و در پی آن خدمتی آبرومند به مردم و با حفظ شأن بیمار صورت می گیرد.

فرامرزی با تآکید بر اینکه با اجرای مرحله سوم طرح نظام سلامت، مردم ریالی نباید بابت دریافت خدمات هزینه ای اضافی بپردازند، افزود: در این مرحله، هدف ما جلوگیری از وقوع تخلف رسیدگی به شکایت عملکرد اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش سلامت کشور است.

وی با بیان اینکه بسته نظارتی بر بیمارستانهای دولتی، خصوصی، خیریه و غیره براساس کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت جهت اجرا از ۱۵ آبان ماه ۹۳ ابلاغ گردیده است، اظهار کرد: منظور از تخلف در طرح تحول نظام سلامت، هرگونه دریافتی بالاتر از سقف تعرفه خدمات مصوب هئیت محترم وزیران، دریافت وجه بدون ارائه رسید رسمی و هرگونه دریافتی خارج از بیمارستانها و مراکز دولتی می باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با هشدار به متخلفین، تصریح کرد: درصورت ثابت شدن تخلف یک پزشک یا پرستار، اگر این افراد در مراکز دولتی مشغول به خدمت بوده و از نیروهای دولت محسوب می شوند، هرگونه پاداش و امتیازهای مدیریتی از آنان سلب خواهد شد، معرفی مدیران به تخلفات اداری، امکان عزل مدیر و پرسنل بیمارستان، عدم انتصاب در سمت های مدیریتی، عدم عضویت در شوراها و کمیته های وزارت بهداشت، تقلیل و یا قطع پاداش های مالی بیمارستانی و غیره را به دنبال داشته باشد و جلوی این تخلفات زمانی گرفته می شود که مردم از مسئولین خود این مهم را مطالبه نمایند.

وی با بیان اینکه مردم و بیماران می توانند از طُرق پیامک، تلفن، سایت و غیره شکایات خود را اعلام کنند، اضافه کرد: پرونده شکایات در کمیته مخصوص این کار مورد بررسی قرار می گیرد و سطح رسیدگی به آنان تعیین می شود و پس از رسیدگی، سابقه متخلف در سامانه و سابقه فرد متخلف درج می گردد و قابل رویت برای مسئولین وزارت بهداشت خواهد بود.

فرامرزی با ابراز نگرانی و انتقاد از مردم منطقه لارستان به دلیل عدم گزارش تخلفات، تصریح کرد: این انتخاب با خود مردم است که اگر خواستار کاهش روند تخلفات هستند، نیاز است که در برگ گزارش مشخصات شاکی اعم از؛ نام و نام خانوادگی، کدملی، شماره تماس، آدرس و پست الکترونیکی ثبت شود تا شکایت قابل بررسی باشد.

وی با ابراز خرسندی از حمایت های دولت و وزارت بهداشت از حوزه سلامت منطقه لارستان، گفت: اعتبارات ما از ۱۰ میلیارد تومان ۵۰ میلیارد تومان افزایش داشته و بخاطر بهبود تعرفه ها در بیمارستان لارستان که در گذشته درآمد اختصاصی آن هیچگاه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان نبوده است، درآمد ماهانه بیمارستان امام رضا(ع) به بیش از ۱ میلیارد تومان رسیده است و انتظار می رود تا پایان سال به بیش از ۲ میلیارد تومان خواهد رسید و در پی آن کیفیفت درمان و خدمات ارتقاء می یابد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه سامانه “۱۶۹۰” برای بیان شکایات در بخش بستری، شماره “۱۵۹۰” در بخش بیماران سرپایی و تلفن “۱۴۹۰” برای شکایت در بخش بهداشت تعیین گردیده است، تصریح کرد: شماره “۳۰۰۰۵۰۵۵۰۲۰۲” سامانه پیامکی دانشکده علوم پزشکی لارستان برای طرح مشکلات و شکایات می باشد.

گزارش: حسن فراست
عکس: کیوان فتحی

 

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین