سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 22

ستاد عالی شورای اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های فارس تشکیل شود

ابراهیم عزیزی با بیان اینکه تا سال ۹۳ نیز راه‌اندازی و فعالیت ۳۹ هزار و ۵۰۰ واحد اقتصاد مقاومتی در کشور هدف‌گذاری شده، اظهار کرد: سهم استان فارس در این…

ابراهیم عزیزیابراهیم عزیزی با بیان اینکه تا سال ۹۳ نیز راه‌اندازی و فعالیت ۳۹ هزار و ۵۰۰ واحد اقتصاد مقاومتی در کشور هدف‌گذاری شده، اظهار کرد: سهم استان فارس در این زمینه سهم خوبی است و ۲۳ میلیارد ریال اعتبار برای فارس پیش‌بینی شده که ۷۰ درصد جذب عملکرد دارد.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه بدون شک ایجاد اشتغال از ۶ هزار نفر به ۱۰ هزار نفر می‌رسد، افزود: باید برای مردم اعتمادبخشی شود و مردم نتیجه این فعالیت‌ها را مشاهده کنند.

 عزیزی با بیان اینکه از منابع موجود باید بیشترین بهره را برد، خاطرنشان کرد: واحدهای ایجاد شده در کشور با کمترین هزینه منجر به تولید ماهی‌های سردابی، مرغ، قارچ و غیره شده و این موضوع سبب فراهم کردن بستر اعتماد مردم به نظام حاکمیتی می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه در این بخش شاهد دستاوردهای بسیاری در کشور هستیم، تصریح کرد: پیوند دادن ظرفیت‌های داخلی و مردمی با ظرفیت‌های حاکمیتی و آموزشی اتفاقات بزرگی را رقم می‌زند و باید زمینه ارتباط جوانان و انگیزه‌داران ما با دستگاه‌های اجرایی فراهم شود.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه نیاز عدس کشور ما از کانادا، نیاز نخود کشورمان از اتیوپی، نیاز کشور به لپه از ترکیه و نیاز به گوشت از برزیل تأمین می‌شود، گفت: با توسعه واحدهای برپایه اقتصاد مقاومتی کشور از همه این واردات بی‌نیاز می‌شود، همان‌طور که از واردات گوشت و مرغ صنعتی در برخی استان‌ها بی‌نیاز شده و این استان‌ها بیش از نیاز خود تولید دارند.

 ستاد عالی شورای اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های استان فارس تشکیل شود

 عزیزی با اشاره به اینکه بهتر است ستاد عالی شورای اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های استان فارس نیز تشکیل شود، عنوان کرد: با تشکیل این ستاد در شهرستان‌ها باید فرمانداران و سپاه‌های شهرستان‌ها نیز برای رشد این حرکت تلاش کنند.

 وی با پیشنهاد به دولت مبنی بر اینکه معادل این حرکت نیز در بخش ایجاد اشتغال دولت کمک کند، اظهار کرد: با همکاری دولت در استان ایجاد اشتغال و توسعه واحدهای تولیدی دو برابر می‌شود.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه صدور پروانه‌ها و مجوزهای لازم برای تشکیل واحدهای تولیدی و صنعتی و غیره به سختی صادر می‌شود، اظهار کرد: باید این موانع برطرف شود و مکاتبات ادارای در بسیاری جاها سخت است که تسهیل صدور مجوزها از دیگر پیشنهادات است.

 عزیزی با بیان اینکه استان فارس برای تأمین کود ورمی کمپوست مشکل دارد در حالی که ظرفیت مناسبی برای تولید آن را دارد، افزود: بهتر است چند واحد تأمین نهاده در استان پایه‌ریزی شود و باید دستگاه‌های دولتی از تولیدات اقتصاد مقاومتی حمایت بیشتری داشته باشند.

 وی با ارائه پیشنهادی دیگر مبنی بر اینکه اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه مردمی در راستای محرومیت‌زدایی به بسیج واگذار شود، گفت: حمایت از گروه‌های جهادی که خوشبختانه در استان فارس از وضعیت خوبی برخوردار است، مورد تأکید است.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین