جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۴ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

پژوهش استاد دانشگاه هاروارد در مورد زنان اوز به عنوان نمادجنوب

افسانه نجم آبادی استاد تاریخ دانشگاه هاروارد و صاحب کرسی بخش تاریخ زنان ایران دوره قاجار در این دانشگاه، موضوع پژوهش خود را وضع زنان جنوب فارس در دوره قاجار…

افسانه نجم آبادی استاد تاریخ دانشگاه هاروارد و صاحب کرسی بخش تاریخ زنان ایران دوره قاجار در این دانشگاه، موضوع پژوهش خود را وضع زنان جنوب فارس در دوره قاجار تعیین کرد و با همین هدف در  اوز لارستان فارس به پژوهش پرداخت.

این استاد دانشگاه هاروارد از هفتم تا دهم خرداد ۹۵ در موزه مردم شناسی اوز به تحقیق وتفحص در این زمینه پرداخت.
به گزارش میلادلارستان وبه نقل از ایرنا، نجم آبادی بیان کرد:اسناد، مدارک، اشیاء ، قباله های ازدواج وعکس های زنان اوز وجنوب در زمان قاجار را بررسی کردم و پس از فیلمبرداری وعکسبرداری و اخذ اطلاعات، آن ها را به دانشگاه هاروارد آمریکا تحویل می دهم.

وی ادامه داد: سپس این موارد در سایت قرار داده می شود تا مورد استفاده پژوهشگران دنیا قرار گیرد. نجم آبادی گفت: ١٦ سال است که در دانشگاه هاروارد پژوهش می کنم و معتقدم فرهنگ والای مردم ایران به ویژه زنان شهر اوز به عنوان نماد زنان جنوب در ارائه اطلاعات واسناد و مدارک ستودنی است و از این شهر فرهنگی نهایت بهره وری پژوهشی را داشتم.

نجم آبادی همچنین نهم و دهم خرداد در دانشگاه های پیام نور وآزاد اوز حضور یافت و درباره وضع زنان ایران در دوران قاجار صحبت کرد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین