چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15

بیمارستان‌های ثابت و صحرایی در مناطق محروم و دورافتاده کشور برپا می‌شود

محمد رئیس زاده اظهار کرد: هنر سازمان بسیج جامعه پزشکی این بوده که توانسته که از قابلیت‌ها و ظرفیت موجود در جامعه پزشکی کشور که بسیار غنی بوده به نحو…

محمد رئیس زاده اظهار کرد: هنر سازمان بسیج جامعه پزشکی این بوده که توانسته که از قابلیت‌ها و ظرفیت موجود در جامعه پزشکی کشور که بسیار غنی بوده به نحو احسن استفاده کرده و در مسیر پیشبرد اهداف با انسجام بیشتر عمل کند.

 وی با اشاره به برنامه ها و اقدامات انجام شده توسط بسیج جامعه پزشکی در سطح کشور گفت: در ۵ سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون نفر از خدمات بهداشتی درمانی این سازمان به شکل رایگان اعم از عمومی، تخصصی و فوق تخصصی در مناطق مرزی و محروم و کم برخوردار کشور بهره مند شده‌اند.

 ۱۱۰ میلیارد تومان خدمات درمانی رایگان در کشور ارائه شده است

 رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد: رقم ریالی خدمات ارئه شده بهداشتی درمانی در مدت ۵ سال گذشته رقمی بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان بوده که تمامی این خدمات به شکل رایگان در مناطق مختلف محروم کشور ارائه شده است.

 رئیس زاده با بیان اینکه بیش از ۲۹ هزار تیم در مدت ۵ سال در مناطق نیازمند سراسر کشور اعزام شده است، افزود: این تیم های بهداشتی درمانی اغلب با استفاده از نیروهای عمومی، تخصصی و فوق تخصصی اقدام به ارائه خدمات به افراد محروم و دورافتاده در مناطق مختلف کشور کرده است.

 وی بیان کرد: با توجه به اینکه در برخی مناطق کشور به علت دوری به مراکز درمانی و بهداشتی امکان مراجعه به این مراکز وجود ندارد، با هدف برخورداری مردم این مناطق از خدمات درمانی مناسب و مطلوب، تاکنون ۳۰۰ بیمارستان صحرایی و ثابت در مناطق محروم و دورافتاده با کشور برپا شده است.

 اعزام تیم‌های پزشکی به خارج از کشور تداوم می‌یابد

 رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی از اعزام تیم های پزشکی و درمانی به خارج از کشور خبر داد و گفت: در ۲ سال گذشته ۳۰ تیم پزشکی و درمانی به کشورهای خارجی اعم از کشورهای آفریقایی و منطقه ای اعزام شده که این روند ادامه داشته و ارائه خدمات به مناطق محروم در خارج از کشور همچنان تداوم می‌یابد.

 رئیس زاده با بیان اینکه در هفته بسیج در ۸ استان برپایی بیمارستان‌های صحرایی را انجام می دهیم، اظهار کرد: اعزام تیم های تخصصی و فوق تخصصی و ویزیت های رایگان در تمامی استان های کشور با اعزام تیم های بهداشتی درمانی در اولویت برنامه‌های این سازمان است.

 وی با تشریح برنامه پیش روی سازمان بسیج جامعه پزشکی افزود: تا پایان امسال ۷۰ بیمارستان ثابت و صحرایی در مناطق محروم کشور برای بهره مندی افراد محروم و دورافتاده برپا شده و بیش از ۴ میلیون نفر از خدمات ارائه شده در مراکز استفاده می کنند.

 تیم‌های پزشکی درمانی بسیج به مناطق محروم کشور اعزام می‌شوند

 رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی بیان کرد: با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و راهکارهای پیشگیرانه از بیماری‌ها در سال آینده برنامه عمده این است که اعزام تیم ها و برپایی کارهای جهادی توسعه یافته و در این زمینه اقداماتمان را گسترش دهیم.

 رئیس زاده افزود: عمده برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش رو با تاکید بر سبک زندگی سالم و تغذیه سالم، سلامت معنوی، پیشگیری از بیماری های غیرواگیر و طرح تعالی جمعیت است که تلاش می‌کنیم در این زمنیه ها فعالیت‌ها و هدفگذاری‌هایمان را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

 وی با بیان اینکه بسیج استان اردبیل همواره با روحیه گرم و غیرتمند و پرشور اسباب خیر و برکت بوده است، تصریح کرد: در استان اردبیل در تلاش هستیم تا اقداماتی که منجر به انسجام تشکیلاتی بیشتر برای استان شده را تقویت کنیم و در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم استان بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل را توانمندتر کنیم.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین