شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 32 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

حضرت آیت الله آیت اللهی به روایت دانشنامه نمازجمعه

۱۹ خرداد مصادف است با چهارمین سال عروج عالم ربانی  حضرت آیت الله العظمی سید عبدالعلی آیت اللهی امام جمعه فقید لارستان. همو که وصف خصوصیاتش در کتاب و شعر…

۱۹ خرداد مصادف است با چهارمین سال عروج عالم ربانی  حضرت آیت الله العظمی سید عبدالعلی آیت اللهی امام جمعه فقید لارستان. همو که وصف خصوصیاتش در کتاب و شعر و داستان نگنجد. به همین مناسبت زندگی نامه ای مختصر از آن بزرگوار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشنامه نمازجمعه مرور می نماییم

آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی در سال ۱۲۹۹ هجری شمسی در شهر جهرم متولد شد . جد ایشان مرحوم آیت الله سید عبدالحسین نجفی لاری – رهبر قیام مردم جنوب علیه استعمار انگلستان – و پدر ایشان مرحوم آیت الله سید عبدالمحمد آیت اللهی – فقیه نستوه و مجاهد مبارز – هستند

ایشان تحصیلات ابتدایی را در شهر لار و دروس حوزوی مقدماتی را نزد پدر گرامی اش گذراند سپس در شیراز در محضر اساتید بزرگی همچون آیت الله سید نور الدین حسینی شیرازی شاگردی کرد . ایشان در این دوره نزد استادان مشتاق شیرازی و قدوسی هنر خوشنویسی را آموخت و به درجه استادی رسید .

IMG_8486

آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی در ۲۲ سالگی از طرف آیت الله نور الدین حسینی شیرازی حکم اجتهاد گرفت و سپس برای تکمیل تحصیلات راهی شهر مقدس قم شد.
وی در قم در محضر آیات عظام حجت ، بروجردی و مرعشی شاگردی کرد و از ایشان نیز حکم اجتهاد گرفت . پس از آن آیت الله آیت اللهی عازم نجف اشرف شد و در محضر آیات عظام خویی ، حکیم ، شاهرودی کسب فیض کرد .

IMG_6810

به دنبال درگذشت عموی بزرگوارشان مرحوم آیت الله سید علی اصغر موسوی لاری در سال ۱۳۳۴ و درخواست های مکرر مردم لارستان ،وی با درخواست کتبی مرحوم آیت الله العظمی بروجردی از نجف عازم لارستان شد و زعامت مردم این منطقه را بعهده گرفت . از آغازین مراحل انقلاب شکوهمند اسلامی آیت الله آیت اللهی به حمایت از حضرت امام خمینی (ره)پرداخت و در سال ۱۳۴۲ عازم تهران شد .

آیت عشق( کلیپ زیبا در بیان تلاش حضرت آقا در وحدت منطقه

وی به همراه سایر علما مرجعیت امام را تأیید کرد ، تا زمینه آزادی امام از بند رژیم طاغوت فراهم شود . آیت الله آیت اللهی پس از آن نیز به مبارزات انقلابی خود ادامه داد .

IMG_4402

آیت الله آیت اللهی بزرگترین عامل وحدت اهل تشیع و تسنن در منطقه جنوب فارس و همواره مورد احترام قاطبه اهل تشیع و تسنن منطقه و حتی کشورهای خلیج فارس بود . مقام معظم رهبری نیز علاقه خاصی به آیت الله آیت اللهی داشتند و بطور مرتب جویای سلامتی ایشان می شدند .

آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی امام جمعه لارستان ۱۹ خردادماه  به دلیل کهولت سن و درد و رنج ناشی از بیماری سرطان در سن ۹۲ سالگی در بیمارستان قلب کوثر شیراز به ملکوت اعلی پیوست .

IMG_7161

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین