سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 28

750 میلیاردریال برای مقابله با خشکسالی فارس+جدول

با تصویب هیئت وزیران مبلغ هفتصدوپنجاه میلیارد ریال برای اقدامات اضطراری مقابله با خشکسالی در استان فارس اختصاص یافت. هیئت وزیران در جلسه هفته اول آبان ماه خود به پیشنهاد…

با تصویب هیئت وزیران مبلغ هفتصدوپنجاه میلیارد ریال برای اقدامات اضطراری مقابله با خشکسالی در استان فارس اختصاص یافت. هیئت وزیران در جلسه هفته اول آبان ماه خود به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت

راهبردی رییس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی هشتم قانون اساسی تصویب کرد:

۱٫ مبلغ هفتصد و پنجاه میلیارد (۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال از محل منابع ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، موضوع بند (ش) ماده (۲۲۴) قانون پنجم توسعه، برای اقدامات اضطراری مقابله با خشکسالی به شرح جدول زیر در اختیار استانداری فارس قرار می گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط اقدام شود.
 

۲٫ مبلغ ششصد و پنجاه میلیارد (۶۵۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک های عامل با معرفی دستگاه های اجرایی ذی ربط استان با هماهنگی استانداری فارس در قالب کارگروه موضوع بند (د) تبصره (۱۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۳کل کشور ، باسود و کارمزد پنج درصد کمتر از نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار در بخش کشاورزی و بازپرداخت ده ساله به بهره برداران بخش کشاورزی خسارت دیده ناشی از خشکسالی و سرمازدگی پرداخت می شود. بدهی احتمالی سنوات قبل آسیب دیدگان به بانک ها، مانع از دریافت این تهسیلات نخواهد بود.

۳٫ معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور پرداخت یارانه سود و کارمزد(مابه التفاوت سهم متقاضی تا نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار در بخش کشاورزی) ومانده مطالبات معوق شامل اصل، سود و کارمزد تسهیلات اعطایی به خسارت دیدگان موضوع بند (۲) را تضمین و تعهد و تعهد می نماید که هزینه های یاد شده پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال بعد پیش بینی و منظور نموده و به شبکه بانکی پرداخت نماید. این تضمین نافی مسئولیت بانک های عامل در وصول مطالبات نخواهد بود.

۴٫ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است نسبت به استعمال تسهیلات سررسید شده در بخش های کشاورزی و تولدی به مدت حداکثر سه سال، به تشخیص کارگروه بند (د) تبصره (۱۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور، برحسب نوع فعالیت های کشاورزی با رویکرد بهره مندی حداکثری خسارت دیدگان اقدام نماید. بار ملی ناشی از این بند، پس از اعلام بانک های یادشده از محل اعتبارات مصوب مربوط پرداخت می گردد.

۵٫ تعیین حداکثر سقف تسهیلات پرداختی موضوع بند(۲) و تعیین حداکثر سقف تسهیلات دریافتی قابل استمهال موضوع بند (۴) تا مدت سه سال برحسب نوع فعالیت های کشاورزی با رویکرد بهره مندی حداکثر خسارت دیدگان از خشکسالی و سرمازدگی موضوع بند (۲) بر عهده استانداری فارس می باشد.

۶٫ در استفاده از تسهیلات موضوع بند (۲) موارد زیر الزامی است:
الف:پوشش بیمه ای مناسب به عنوان پیش شرط استفاده از تهسیلات در بخش های یاد شده .
ب: اصلاح و تغییر الگو گشت از طریق ترویج کاشت محصولات و پایه های مقاوم به خشکی، سرما و یخ زدگی در مواردی که منجر به بازسازی و نوسازی باغات می شود.

۷٫ بانک مرکزی جمهوری اسلامی و استانداری فارس موظفند گزارش عملکرد منابع یادشده را در مقطع زمانی سه ماهه به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ارسال نمایند.

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از دولت اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را در تاریخ ۲۰/۸/۱۳۹۳ برای اجرا به وزارتخانه های کشور،جهاد کشاورزی، نیرو، امور اقتصادی و دارایی،معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۳:۴۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین