شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۲ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

ایجاد یک شهرستان جدید در استان هرمزگان

به گزارش جنوب پرس، سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی صبح یکشنبه در جمع شوراهای اسلامی بخش توکهور هشت بندی شهرستان میناب با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم گفت: بهترین…

به گزارش جنوب پرس، سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی صبح یکشنبه در جمع شوراهای اسلامی بخش توکهور هشت بندی شهرستان میناب با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم گفت: بهترین خلق نزد خدا کسانی هستند که سود بیشتری به مردم برسانند و از واجب ترین کارها خدمت رسانی به مردم است.

وی عنوان کرد: مهمترین موضوع در منطقه هشت بندی معضل آب است که اعتباراتی مناسبی از محل اعتبارات استانی و ماده ۱۸۰ برای شهر هشت بندی، دهستان چراغ آباد و روستاهای هشت بندی دو، مجتمع امام، تصویب شده است که با تزریق این اعتبارات بخشی از مشکلات آب روستاها در هشت بندی مرتفع خواهد شد.

عضو کمسیون برنامه بودجه مجلس در خصوص درخواست اهالی هشت بندی مبنی بر تعریض و بهسازی این محور اصلی هشت بندی به میناب افزود: پیگیری های جدی در خصوص  این محور در حال انجام است و با انتخاب پیمانکار مناسب از سوی اداره کل راه و شهر سازی هرمزگان برای این محور  عملیات اجرایی این محور حادثه خیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

وی در خصوص درخواست شوراها برای احداث جاده های بین مزارع در روستاها گفت این امر مستلزم همکاری دهیاری ها و جهاد کشاورزی است.

نماینده مردم شهرستان های میناب، جاسک، سیریک، رودان و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی در خصوص ارتقاء نمایندگی آموزش و پرورش منطقه هشت بندی به اداره مستقل بیان داشت: شرایطی فراهم شد که اعضای شورای بخش و شهر منطقه با مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش در تهران دیدار کردند و به بیان مسائل و مشکلات آموزش و پرورش بخش توکهورهشت بندی پرداختند.

وی افزود: با وزیر آموزش و پرورش در این باره گفتگو کرده و بیان کرده اند که استقرار اداره آموزش و پرورش در بخش توکهور هشت بندی امری حیاتی است و انشاء الله در آینده نزدیک این امر مهم تحقق خواهد یافت و مردم شاهد استقرار اداره آموزش و پرورش مستقل خواهند شد که هم بودجه مستقل و هم ردیف استخدامی مستقل داشته باشد.

وی گفت: اعتباراتی نیز به نمایندگی آموزش و پرورش منطقه برای کمک به مدارس شبانه رزی، هزینه سرویس دانش آموزان و تقویت بنیه علمی دانش آموزان اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم شرق هرمزگان در خصوص در خواست مکرر شورهای اسلامی و مردم بخش توکهورهشت بندی در خصوص ارتقاء این منطقه به شهرستان افزود این موضوع با جدیت در حال پیگیری است و دستور وزیر کشور در این رابطه گرفته شده است و کارشناسان وزارت کشور جهت بررسی این موضوع به منطقه اعزام خواهند شد و استاندار هرمزگان را نیز نسبت به این موضوع حساس کرده ایم  که این موضوع را پیگیری کنند.

وی در خصوص مشکلات بهداشتی درمانی در منطقه هشت بندی گفت: درخواست احداث بیمارستان از سوی مردم و شوراهای منطقه موضوع جدید ی ست که باید از طریق وزارتخانه متبوع پیگیری شود ولی در حال حاضر باید از امکانات موجود به تجهیر امکانات و افزایش نیروی انسانیبه صورت بهینه استفاده کرد.

وی مرکز بهداشتی درمانی توکهور در هشت بندی به همراه مراکز بهداشتی درمانی جغین و سندرک شبانه روزی خواهند شد تا خدمات بیشتری به مردم ارائه گردد وی گفت پیگیری های هم نسبت به احداث یک مرکز بهداشتی درمانی شهری در شهر هشت بندی به دلیل گستردگی این شهر در حال انجام است.

عضو کمسیون و برنامه و بودجه مجلس در سفر دو روزه به هشت بندی از ۱۰ روستا ، دهستان چراغ آباد و شهر هشت بندی بازدید کرد و در دیدارهای چهره به چهره به بررسی مشکلات مردم پرداخت.

نماینده شرق هرمزگان همچنین با حجت الاسلام بارانی امام جمعه شهر هشت بندی و آیت الله رئوفی عالم برجسته استان هرمزگان و منطقه هشت بندی دیدار و از رهنمودهای این عالم بهرمند شدند.

منبع: جنوب پرس

 

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین