سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 22

خرید و فروش زمینهای شهرک صنعتی کلاهبرداری است

میلاد لارستان: مسئول شرکت شهرکهای صنعتی لارستان با هشدار به سرمایه داران، گفت: خرید و فروش زمین های واگذار شده جهت ایجاد واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی، غیرقانونی است. محمدرضا…

میلاد لارستان: مسئول شرکت شهرکهای صنعتی لارستان با هشدار به سرمایه داران، گفت: خرید و فروش زمین های واگذار شده جهت ایجاد واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی، غیرقانونی است.

محمدرضا پیمان فر در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان؛ با اشاره به اینکه در هنگام واگذاری زمین به متقاضی، به سرمایه گذار تأکید می شود حداقل تا ۲ سال و حداکثر تا ۴ سال واحد تولیدی خود را راه اندازی نماید، اظهار کرد: اگر سرمایه گذار اقدام به تأسیس کارخانه خود نکند، براساس قانون، زمین واگذار شده از متقاضی خلعیت می شود.

وی در مورد زمین های بازپس گرفته شده از سرمایه گذارانی که در مهلت تعیین شده مسامحه کرده اند، افزود: تاکنون ۱۵ قطعه از زمینهای واگذار شده، با حکم دادگاه، به دولت برگشت داده شده است.

مسئول شرکت شهرکهای صنعتی لارستان با درخواست از بنگاههای املاک درخصوص ممنوع بودن خرید و فروش زمین های واقع در شهرکهای صنعتی، تأکید کرد: با توجه به منع قانونی خرید و فروش زمین های تعیین شده جهت ایجاد واحدهای صنعتی و از طرفی امانی بودن این زمین ها به اشخاص برای انجام فعالیتهای تولیدی، مردم به هیچ عنوان وارد معاملات خرید و فروش زمین های شهرکهای صنعتی نشوند.

وی اضافه کرد: در زمان واگذاری زمین های واقع در شهرکهای صنعتی، این زمین به صورت امانت و بدون اعطای سند، در اختیار اشخاص قرار می گیرد و پس از راه اندازی کارخانه، اخذ پروانه بهره برداری و انجام ساخت و سازها براساس ضوابط تعیین شده، سند تک برگ به افراد تعلق می گیرد و پس از طی این مراحل، در صورت تمایل به فروش، این کار فقط با اجازه قانونی شهرک صنعتی امکان پذیر خواهد بود.

پیمان فر با کلاهبرداری خواندن خرید و فروش های غیرقانونی در شهرکهای صنعتی، به مردم و همشهریان هشدار داد: از خرید و فروش زمین های واقع در محدوده شهرک های صنعتی خودداری کنند.

وی در پاسخ به انتقادات مردم درخصوص تغییر کاربری زمین های شهرک صنعتی شهر لار از صنعتی به باغ و ویلا و همچنین واحدهای تعطیل و غیرفعال، تصریح کرد: تمامی این زمین ها، در آستانه خلعیت قرار دارند و تاکنون برای ۱۳ مورد از این موارد، اخطاریه ارسال شده است.

مسئول شرکت شهرکهای صنعتی لارستان با اشاره تلاشهای صورت گرفته جهت راه اندازی مجدد واحدهای تعطیل، خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات انجام شده در این خصوص، تشویق و ترغیب سرمایه گذاران جدید، برای خرید واحدهای تعطیل و راه اندازی دوباره چرخه تولید در این کارخانه ها بوده است که از آن جمله می توان کارخانجات؛ بازیافت زباله، بیسکویت سازی، تولید سس مایونز، تولید سس کچاپ و غیره نام برد.

خبرنگار: حسن فراست

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین