سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 24

چهارمین یادواره شهدای محله “کوی گاله” با شکوه خاصی برگزار شد

میلاد لارستان: با حضور پرشمار مردم شهیدپرور لارستان، چهارمین یادواره شهدای محله “کوی گاله” شهر لار باشکوه برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان؛ این مراسم در شامگاه روز جمعه (۳۰…

میلاد لارستان: با حضور پرشمار مردم شهیدپرور لارستان، چهارمین یادواره شهدای محله “کوی گاله” شهر لار باشکوه برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان؛ این مراسم در شامگاه روز جمعه (۳۰ آبان ماه ۹۳) با حضور

فرمانده سپاه لارستان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئولانی اداری و فرهنگی، خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان، بسیجیان و اقشار مختلف مردم شهیدپرور  لارستان، در محل سینما آزادی شهر لار برگزار شد.

حجه الاسلام و المسلمین جواد قرائی از اعضای گروه تفحص سیره شهدا، با اشاره به بالابردن روشن بینی و بصیرت مردم در یادواره های شهدا، اظهار کرد: در ۲۰۰ سال گذشته قسمتهای عظیمی از ایران بزرگ جدا شده که مایه سرافکندگی ملت ماست.

 

وی با یادآوری و نشان دادن نقشه ایران قدیم به بازگویی وقایع تلخ تاریخی انفکاک مناطق گوناگون از ایران پرداخت و افزود: در طول ادوار مختلف و با بهانه های واهی و متأسفانه با قراردادهای ننگینی همچون: ترکمنچای، گلستان و غیره، ایران را به کشورهای کوچکتر تبدیل کردند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به بیانات رهبری در خصوص تقسیم ایران به مناطق کوچکتر مستقل، عنوان کرد: هر ایرانی با خواندن این وقایع ناگوار تاریخی در خود احساس شرمساری، حقارت و شکست می کند.

 

وی با تأکید به سخنان مقام معظم رهبری، اضافه کرد: در آن دوران، سردمداران کشور، قادر نشدند عزم ملی و ذخایر مادی و معنوی کشور را به کمک هویت ملی ملت به میدان بیاورند.

حجه الاسلام قرائی با اشاره به کشورهای جدا شده از ایران باستان، تصریح کرد: دشمنان با توسل به زور و ناکارآمدی پادشاهان ایرانی، توانستند کشورهایی مانند: افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان، قرقیزستان، بحرین و غیره را با نقشه های گوناگون و از آن بدتر تحمیل خسارت های مادی مجموعه ای از ایران جدا کنند.

وی با بیان گوشه هایی از حربه های سازمان “CIA” آمریکا موسوم به “پنتاگون” برای ضربه دن به ایران معاصر، خاطر نشان کرد: دشمنان درصددند با طرح ریزی، آماده کردن زیرساختها، برهم زدن آرامش منطقه و فریب ملتها، کشورهای این منطقه از آسیا را به قسمتهای مختلف تقسیم کنند و از آن بهره های مادی و سودآور ببرند.

 این فرمانده دوران دفاع مقدس در پاسخ به این شبه که رابطه با آمریکا حلال مشکلات خواهد بود، افزود: با خیانتها و دشمنی هایی که آمریکا در دوران مختلف و بخصوص پس از انقلاب بر کشور ما روا داشته است، ملت ما هیچگاه حاضر به پذیرفتن ذلت نیستند و رنگ سرخ را به زندگی با ذلت ترجیح می دهند.

گروه تفحص سیره شهدا با تأکید بر پاسداری از خون شهدا، تصریح کرد: جوانان و غیورمردان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس، با تمام کمبودها و خیانت ها، توانست دشمن تا بُن دندان مسلح را در خاک خود زمین گیر کند و به دنیا بفهماند که در مقابل زور و ستم نباید کوتاه آمد.

وی در پایان گفته های خود با بیان خاطراتی طنز از دفاع مقدس، مردم را با جلوه هایی از هنر، معنویت و صداقت شهدا آشنا کرد.

 

به گزارش خبرنگار میلاد لارستان، در انتهای این محفل با اهدای تندیس یادواره از خانواده شهدای محله کوی “گاله” به نام های؛ شهید مرادزاده، شهید فتحی، شهید امین گرفته، شهید رایگان، شهید دگلی، شهید نوبخت، شهید دینی، شهید نجیب زاده، شهید دواری، شهید ضربی، شهید چربدست، شهید دلداده تجلیل شد.

گفتنی است؛ این یادواره برای چهارمین سال متوالی با همت پایگاه مقاومت شهید مرادزاده، جمعی حوزه مقاومت سردار شهیدنجفعلی مفید برگزار گردید.

خبرنگار: حسن فراست

 

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۸:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین