یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۸ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

لارستان و خنج در کانون بحران فرسایش بادی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: برای حدود ۴۵ هزار و ۸۲۶ هکتار از عرصه های بیابانی استان در ۱۰سال گذشته اقدام های بیابان زدایی و احیای مناطق بیابانی…

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: برای حدود ۴۵ هزار و ۸۲۶ هکتار از عرصه های بیابانی استان در ۱۰سال گذشته اقدام های بیابان زدایی و احیای مناطق بیابانی صورت گرفته است که پیشگیری و مهار بخشی از پدیده گرد و غبار در این استان را در پی داشته است.

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از ایرنا و روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی فارس، مهرزاد بوستانی اظهار داشت:  با مطالعات انجام شده در این استان، ۹ منطقه در کانون بحران فرسایش بادی مورد شناسایی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: شهرستان‌های فراشبند، اقلید، خرم بید، بوانات، لارستان، لامرد، خنج، نی ریز و زرین‌دشت از جمله مناطقی هستند که در معرض خطر بیابانی شدن قرار دارند و این اداره کل با اجرای طرح‌های مطالعاتی می‌تواند در کاهش روند بیابانزایی موثر باشد. بوستانی ادامه داد: در سال‌های اخیر به سبب شرایط زیست محیطی شاهد صدمه های جبران ناپذیری به مجموعه موجودات زنده و محیط زندگی آنها (اکوسیستم) استان بودیم که متاسفانه عوامل انسانی نیز با نوع نگاه بهره‌بردارانه خود از طبیعت باعث تخریب بیشتر آن شده‌اند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین