یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۶ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
بازهم خیرین لارستانی ...

مشارکت خیرین لارستانی در ساخت تجهیزات آبخیزداری در 7 روستا

معاون آبخیزداری وزارت نیرو گفت: پارسال خیران، ۱۳ سد آبخیزداری با اعتبار ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در استان های جنوبی کشور ساختند. پرویز گرشاسبی با اشاره به اینکه…

معاون آبخیزداری وزارت نیرو گفت: پارسال خیران، ۱۳ سد آبخیزداری با اعتبار ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در استان های جنوبی کشور ساختند. پرویز گرشاسبی با اشاره به اینکه در ۵۰ سال گذشته از ۱۲۵ میلیون هکتار عرصه مستعد آبخیزداری فقط در ۲۷ میلیون هکتار عملیات انجام شده و ۹۸ میلیون هکتار دیگر به علت فقر منابع مالی باقی مانده است افزود: از آنجا که اعتبارات دولتی یا محدود است و یا اینکه تخصیص داده نمی شود نگاه جدیدی به خیران و واقفان داریم و برنامه های مشترکی را با همکاری آنان برای سرعت بخشیدن به اجرای طرح های آبخیزداری طراحی کردیم.

وی گفت: در جلساتی که با خیران در استان های جنوبی کشور داشتیم آنها علت سرمایه گذاری و ساخت تجهیزات آبخیزداری را تامین آب برای پایداری روستاها مطرح کردند. معاون آبخیزداری ، مراتع و امور بیابان افزود: به طور مثال اجرای عملیات آبخیزداری در روستایی در بندر لنگه منابع آب مورد نیاز برای شرب و کشاورزی را برای ساکنان این روستای ۴۰۰ خانواری تامین کرد و از هدر رفت آبها که بدون هیچ استفاده ای و با وارد کردن خسارت به خلیج فارس وارد می شد جلوگیری کرده است.

گرشاسبی همچنین از مشارکت مردم و خیران برای ساخت تجهیزات آبخیزداری در شهرستان لارستان استان فارس در هفت روستا خبر داد.  وی همچنین مشارکت با هیجده بنیاد خیریه بزرگ در اجرای عملیات آبخیزداری را از دیگر اقدامات دانست و گفت: در کشور بنیادهای خیریه بزرگی داریم که موضوع احداث تجهیزات آبخیزداری به عنوان یکی از مباحث فعالیت های آنان مطرح است.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، گرشاسبی افزود: برای اجرای طرح های آبخیزداری ۲۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز از منابع استانی اختصاص می یابد. وی گفت: از آنجا که کشور خشک و گرمسیری داریم بنابراین استحصال و حفظ منابع آب برای پایداری در تولید ثروت و امنیت ضروریست بنابراین عملیات آبخیزداری باید به سرعت اجرا شود اما از اجرای برنامه عقب هستیم. وی تصریح کرد: از آنجا که منابع دولتی محدود است بنابراین طرح جذب مشارکت های مردمی در اولویت سازمان جنگ ها، مراتع و آبخیزداری قرار دارد.

معاون آبخیزداری ، مراتع و امور بیابان در عین حال افزود: اگر عملیات آماده سازی زمین در اراضی شیب دار ۵ میلیون تومان هزینه دارد ۲٫۵ میلیون تومان به صورت تسهیلات و کمک های فنی بلاعوض به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین