چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۴ب.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

پیمان فر از الزامات صنعتی شدن می گوید.

میلاد لارستان: مسئول شرکت شهرکهای صنعتی لارستان با تأکید بر لزوم تأسیس کارخانجات بزرگ صنعتی در لارستان، گفت: مردم و سرمایه داران باید با استفاده از نیروهای جوان و کارآمد…

میلاد لارستان: مسئول شرکت شهرکهای صنعتی لارستان با تأکید بر لزوم تأسیس کارخانجات بزرگ صنعتی در لارستان، گفت: مردم و سرمایه داران باید با استفاده از نیروهای جوان و کارآمد در کم کردن فاصله صنعتی لارستان با سایر نقاط و به خصوص ایجاد اشتغال تلاش کنند.

محمدرضا پیمان فر در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان، با بیان اینکه در شهرک صنعتی لار صنایع مختلفی فعال اند و یا در مرحله راه اندازی قرار دارند، اظهار کرد: از این میان ۱۳ واحد شرکت تولیدی مواد غدایی، ۲۴ واحد صنایع شیمیایی – سلولزی و ۵۴ کارخانه مربوط به صنایع فلزی است.

ایستگاه برق ۷ مگاواتی در شهرک صنعتی لار ساخته می شود

وی با اعلام این خبر که، ایستگاه برق ۷ مگاواتی در شهرک صنعتی مرکزی شهر لار ساخته می شود، تصریح کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و با مشارکت بخش خصوصی ایجاد خواهد شد و این مهم باعث کاهش اُفت ولتاژ برق در این شهرک بزرگ می گردد.

وی با ابراز اینکه، مردم شهرستان لارستان از گذشته تاکنون به عنوان تجار و بازرگانان متبهّر شناخته می شوند، افزود: متأسفانه کارخانه داران لارستانی در امر بازاریابی در سطح استان و کشور ضعیف عمل می کنند و این مسئله باعث می شود تا صنعتی بودن لارستان بزرگ مورد غفلت واقع گردد.

صنعتگران، تولیدات خود را به بازارهای بزرگتر عرضه کنند

مسئول شرکت شهرکهای صنعتی لارستان با توصیه به صنعتگران فعال در نواحی صنعتی لارستان مبنی بر پرهیز از دید درون گرا، تصریح کرد: اگر قرار باشد صنعت منطقه لارستان رشد کند و تولیدات آن متنوع و گسترده شود، می بایست کالاهای تولیدی را به بازارهای بزرگ تر عرضه کرد.

وی با درخواست از مردم لارستان و جنوب فارس در مصرف کالاهای تولید شده در شهر خود، عنوان کرد: در شهرکهای صنعتی مستقر در لارستان، کالاهای زیادی و با استانداردهای روز کشور تولید می شود که علاوه بر تبلیغات ضعیف تولیدکنندگان، مردم هم استقبال کمی از آن می کنند.

لزوم تأسیس کارخانجات بزرگ صنعتی در لارستان

پیمان فر با تأکید بر لزوم تأسیس کارخانجات بزرگ صنعتی در لارستان، اضافه کرد: مردم و سرمایه داران داخلی و حتی لارستانیهای مقیم خارج، باید دید و علم خود را نسبت به صنعتی کردن منطقه تغییر دهند و با استفاده از نیروهای جوان و کارآمد در کم کردن فاصله صنعتی این خطه با سایر نقاط و به خصوص ایجاد اشتغال تلاش کنند.

وی در تشریح اهم فعالیت های مرکز کسب و کار و فناوری لارستان، خاطر نشان کرد: مشاوران صنعتی و کارشناسان شرکتهای خدماتی با استقرار در ساختمان این مرکز، خدماتی مانند: حسابداری و حسابرسی، ارائه طرح های توجیهی به سرمایه داران، نحوه مدیریت بر تولید و سایر کارهای خدماتی که مربوط به صنعتگران باشد، به افراد مراجعه کننده مشاوره می دهند.

فراهم بودن زیرساختهای صنعتی برای سرمایه گذاری در لارستان

مسئول شرکت شهرکهای صنعتی لارستان با بیان اینکه، شهرک صنعتی بزرگ شهر لار از تمامی امکانات خدماتی مانند: اینترنت، آب، برق، گاز، تلفن، آتش نشانی و غیره بهره مند است، تصریح کرد: با فراهم بودن این زیرساختها، سرمایه گذاران می توانند به راحتی هرچه تمام تر اقدام به سرمایه گذاری و فعالیت کنند.

اورژانس شهرک صنعتی لار نیاز به خودرو دارد

وی با اشاره به اینکه، ساختمان لازم جهت استقرار اورژانس در شهرک صنعتی مرکزی لار، ایجاد گردیده است، افزود: متأسفانه به دلیل عدم تجهیز این مکان به خودروی آمبولانس، ارائه خدمات مطلوب با کمی کمبود روبه رو گردیده و امید می رود با همکاری مسئولین این مشکل رفع گردد.

پیمان فر با هنگفت دانستن ایجاد زیرساختها برای تأسیس شهرک صنعتی، اعلام کرد: برای احداث یک شهرک صنعتی، نیاز به استقبال مردم است.

از خرید و توزیع کالاهای غیراستاندارد و غیربهداشتی خودداری شود

وی مشکل اصلی تولیدکنندگان در یکی دو سال اخیر را، رکود اقتصادی، عدم ثبات قیمتها، تأمین مواد اولیه و غیره دانست و عنوان کرد: عرضه کنندگان عمده در شهرستان باید توجه داشته باشند که از خرید و توزیع کالاهای غیراستاندارد و اجناسی که دارای کدبهداشتی نیستند و از شهرهای دیگر وارد لارستان می شود، اجتناب کنند.

 مسئول شرکت شهرکهای صنعتی لارستان با ابراز نگرانی از گسترش توزیع کالاهای نامرغوب و در تضاد با بهداشت و محیط زیست در سطح لارستان، تصریح کرد: این کار علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد، سلامت مردم و محیط زیست، با عرضه کالاهای ارزان تر به خاطر فرار از بیمه، عوارض و مالیات، باعث ورشکستگی کارخانجات مستقر در لارستان می شود.

تسهیلات بانکی بالای  ۲۰ تا ۲۵ درصد گره ای از مشکلات صنعتگران را باز نخواهد کرد

وی با انتقاد از بالا بودن میزان سودهای بانکی در ارائه تسهیلات به صنعتگران، اضافه کرد: یکی از مشکلات اصلی سرمایه گذاران بالا بودن سودهای بانکی است که علاوه بر ایجاد مشکل در بازپرداخت اقساط برای کارخانه داران، در صورت تقاضا برای دریافت وام، یک سرمایه گذار با سختی ها و مشکلات فراوانی روبه رو خواهد بود.

پیمان فر با بیان اینکه، تسهیلات بالای ۲۰ تا ۲۵ درصد گره ای از مشکلات صنعتگران را باز نخواهد کرد، افزود: تنها راه نجات صنایع تعطیل یا نیمه تعطیل، اعطای وام با بهره های کم است تا قدرت تولید را به کارخانه دار وارد کند.

طرح های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در منطقه لارستان پیش بینی شده است

وی با اشاره به اینکه، در منطقه لارستان بیشترین توجه تولیدکنندگان به ترتیب؛ تولید مواد غذایی – سلولز، شیمیایی، فلز، کانی های غیرفلزی است، گفت: طرح های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در منطقه لارستان پیش بینی شده است که از ان جمله می توان به تولید پروفیل های در و پنجره، گرفتن انواع مشتقات از خرما، انواع ظروف فوم، صنایع بسته بندی گیاهان دارویی، غذایی، خشکبار، تولید لوله های نیوپایپ پنج جداره و غیره نام برد.

مسئول شرکت شهرکهای صنعتی لارستان در مورد قیمت های زمین در شهرکها و نواحی صنعتی این شهرستان، گفت: قیمتها معمولاً هر سه ماه یکبار با توجه به خدمات زیرساختی موجود مثل: آب، گاز، آسفالت، برق و غیره قیمت گذاری می شود.

زمین برای ایجاد صنایع به دو صورت نقدی و اقساطی واگذار می شود

وی با اشاره به اینکه، برای خرید در شهرکهای صنعتی، متقاضیان می توانند به دو طریق نقد و اقساط اقدام کنند اضافه کرد: در خریدهای نقدی، فرد از ۱۲ درصد کاهش قیمت تخفیفی بهره مند می گردد و درصورتی که مراجعه کننده خواهان خرید نقدی-اقساطی باشد، فرد می بایست ۳۰ از کل قیمت زمین را نقد بپردازد و الباقی در ۳۰ ماه قسط بندی می گردد.

پیمان فر تصریح کرد: درخصوص متراژ زمین های واگذاری جهت احداث صنایع در ابعاد گوناگون ۱ هزار و ۲۰۰ متر به بالا می باشد و هیچ محدودیتی درباره متراژ زمینهای واگذاری وجود ندارد و در قسمت صنایع کوچک هم، زمین هایی با متراژ ۳۰۰ متر به بالا به افراد داده می شود.
پتانسیل های خطه لارستان برای سرمایه گذاری بسیار بالاست
وی با انتقاد از برخی سرمایه گذاران به خاطر خروج سرمایه ها از لارستان و سرمایه گذاری در مراکز استانها و یا شهرهای دیگر، از آنان تقاضا کرد: سرمایه داران با سرمایه گذاری و ایجاد مراکز تولیدی در منطقه لارستان، سرعت رشد صنعتی، ایجاد اشتغال و رفع کمبودها سهیم باشند.

وی با برشمردن پتانسیل های خطه لارستان برای سرمایه گذاری، اظهار کرد: شهرستان لارستان به خاطر قرارگیری در نقطه اتصال جنوب و مرکز کشور و نقطه تلاقی دو استان بزرگ و مهم یعنی فارس و هرمزگان، ترانزیت کالا و صادرات می تواند به شکلی آسان و کم هزینه تر انجام شود.

مسئول شرکت شهرکهای صنعتی لارستان، وجود فرودگاه بین المللی در این شهرستان و آمار بالای روازهای خارجی و همچنین گمرک و راههای ترانزیتی شمال – جوب، تأکید کرد: مطمئناً لارستان با داشتن چنین ظرفیت هایی، آینده روشنی در انتظار این نقطه از کشور عزیزمان خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه، شهرک های صنعتی محل مناسبی برای راه اندازی کار و کارآفرینی است، عنوان کرد: در حال حاضر جوانانی با سرمایه اندک و با خرید زمین هایی با متراژ کمتر، اقدام به تأسیس شرکت های تولیدی مثل: تولیدات واشر، پیچ، اسکاج و غیره راه اندازی کرده اند.

 

خبرنگار: حسن فراست

 

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین