شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

مسائل فرهنگی هنری ریشه در آیین و مذهب ما دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن تایید فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یک پایگاه منسجم و دائمی فرهنگی و هنری، گفت: رشد و تکامل…

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن تایید فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یک پایگاه منسجم و دائمی فرهنگی و هنری، گفت: رشد و تکامل این کانون ها به طور یقین در رشد و تکامل فرهنگی و هنری کشور و استان تاثیر مستقیم دارد.

دکتر بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشست صمیمی با معاون اداری مالی، مدیر فرهنگی و هنری دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس و مدیر دفتر نمایندگی دبیرخانه کانون های مساجد در شهرستان لارستان ضمن تایید فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یک پایگاه منسجم و دائمی فرهنگی و هنری، گفت: رشد و تکامل این کانون ها به طور یقین در رشد و تکامل فرهنگی و هنری کشور و استان تاثیر مستقیم دارد.

دبیر هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس در ادامه خاطرنشان کرد: تاکید من بر اهمیت کانون های فرهنگی هنری مساجد یک حرف، بحث یا موضع سیاسی نیست بلکه به عنوان یک پایگاه منسجم و دائمی فرهنگی در کشور مد نظر است.

 

دکتر مریدی با تاکید بر اینکه باید به مسائل فرهنگی هنری که ریشه در آیین و مذهب ما دارد عاری از مسائل سیاسی نگاه کرد، اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری سیاست را در اختیار فرهنگ و هنر قرار داد نه فرهنگ و هنر را در اختیار سیاست.

این مقام مسئول همچنین گفت: اهمیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در روستا ها به عنوان تنها نهاد فرهنگی هنری غیر قابل انکار است و باید دوچندان در مسیر کمی و کیفی آن تلاش کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: نهاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد جزیی از بدنه فرهنگی هنری این اداره کل است که باید با همسویی و هماهنگی بیشتر تلاش کرد  و سطح مسائل فرهنگی و هنری را در تمامی نقاط کشور و استان بالا برد.

 

خاطرنشان می شود، در این نشست صمیمی که با حضور رضا باقری، معاون اداری مالی، مصطفی دهقانی، مدیر فرهنگی و هنری دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس و محمدابراهیم اخوت، مدیر دفتر نمایندگی دبیرخانه کانون های مساجد در شهرستان لارستان برگزار شد، پیرامون برنامه های کانون های مساجد استان تبادل نظر به عمل آمد.

 

منبع: خبرگزاری شبستان

 

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین