جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۶ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

فرصت خوب برای توسعه گردشگری در لارستان

با توجه به نگاه ویژه مسئولان بلندپایه کشور به مقوله میراث فرهنگی و توسعه گردشگری، مسئولان فارس و لارستان می بایست از فرصت ایجادشده در صنعت گردشگری کمال استفاده را…

با توجه به نگاه ویژه مسئولان بلندپایه کشور به مقوله میراث فرهنگی و توسعه گردشگری، مسئولان فارس و لارستان می بایست از فرصت ایجادشده در صنعت گردشگری کمال استفاده را ببرند و

به لحاظ کیفی ظرفیت های بالای خطه لارستان در این زمینه را گسترش دهند و از طرفی برای شناساندن آن به گردشگران داخلی و خارجی تلاش نمایند.

آنچه شایسته توجه است، افزایش آمار ورود گردشگران به فارس است که مسئولان می توانند با راهکارهای مختلف و سوق دادن آنان به سوی لارستان کهن، از این فرصت ایجاد شهده بهره ببرند.

صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین صنعت‌های عصر حاضر است و کشورهایی که در سطح بین الملل و شهرها و حتی روستاهای داخل کشور که برای این صنعت برنامه‌ریزی داشته اند، توانسته اند رونق اقتصادی را برای خود رقم بزنند.

مسئولان لارستان باید توجه داشته باشند که، با شرایط پیش آمده در کشور در زمینه رونق ورود گردشگران خارجی، از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.

این را همه می دانند، صنایع‌دستی و آثار تاریخی لارستان یک سرمایه ارزشمند فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و باید مسئولان برای این سرمایه و عرضه آن به گردشگران داخلی و خارجی در فصول مختلف سال برنامه‌ریزی کنند.

هنرمندان صنایع‌دستی لارستان دارای تبحر و توانمندی بسیار هستند و می توان با کمی توجه به آنها و ایجاد نمایشگاههای دائمی و موقت، زمینه احیا دوباره صنایع‌دستی  لارستان را فراهم کرد و حیف است که از این فرصت استفاده نشود.

در پایان آنچه ذکر آن ضروری به نظر می رسد، این است که؛ زیرساخت‌های گردشگری در لارستان تا رسیدن به شرایط ایده‌آل بسیار فاصله دارد و مسئولان گردشگری لارستان باید در این مورد اهتمام بیشتری داشته باشند.

نگارنده: حسن فراست

 

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین