دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۲ب.ظ
::آخرین مطلب 59 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

كارخانه سرنگ‌سازي لار را واردات محصولات چيني تعطيل كرد

فرماندار ویژه لارستان بروکراسی اداری را مهمترین مشکل در جذب سرمایه‌گذاری دانست و گفت: بدقولی‌ها شکل‌گیری سرمایه‌گذاری‌ها را با كندي و مواجه كرده است. علی‌اکبر نجیب‌زاده اظهار داشت: معتقدیم سرمایه‌گذاری…

فرماندار ویژه لارستان بروکراسی اداری را مهمترین مشکل در جذب سرمایه‌گذاری دانست و گفت: بدقولی‌ها شکل‌گیری سرمایه‌گذاری‌ها را با كندي و مواجه كرده است. علی‌اکبر نجیب‌زاده اظهار داشت: معتقدیم سرمایه‌گذاری با شعار محقق نمی‌شود بلکه برای جذب سرمایه گذاران بومی و

خارجی باید زیرساخت‌ها را ابتدا آماده كرد. نجیب‌زاده ضمن ابراز اميدواري نسبت به فراهم شده بسترهاي سیاسی و اقتصادی براي رسيدن به اهداف دولت تدبير و اميد در لارستان، گفت: موانع و مشکلات زیادی بر سر راه سرمایه‌گذاری وجود دارد، منجمله تامين زمين كه اميد داريم با همكاري نمايندگان رفع شود. وی وضعیت صنایع فعال لارستان را مطلوب توصيف و يكي از مشكلات مهم را وجود  قوانین سخنگیرانه بانکی دانست و عنوان کرد: ۱۴۰ واحد تولیدی در شهرستان لار فعال و ۲۴ واحد دیگر در حال راه‌اندازی است.

فرماندار ویژه لارستان در خصوص علت تعطیلی کارخانه سرنگ‌سازی این شهرستان را واردات سرنگ‌هاي ارزان‌قيمت چيني عنوان و تصريح كرد: با وجود آنكه سرنگ‌هاي توليدي اين توليد كننده داخلي از كيفيت بالايي برخوردار بود، به‌دليل واردات بي‌رويه سرنگ‌هاي ارزان از چين، اين صنعت از يكسال قبل متوقف شده است.

نجیب‌زاده با بيان اينكه منطقه ویژه اقتصادی مهمترین عامل مؤثر در توسعه هر منطقه محسوب مي‌شود، از تداوم پيگيري‌ها براي راه‌اندازي اين منطقه خبر داد و گفت: خشكسالي‌هاي پي‌درپي زيان فراواني به كشاورزان لارستان وارد كرده است كه اميدواريم با تدبير مدير ارشد استان بخشي از اين زيان‌ها جبران شود.

نجيب‌زاده در خصوص مشكل كم‌آبي نيز گفت: در شهرستان لارستان نيز مانند بسياري از نقاط فارس با موضوع كم‌آبي مواجه هستيم اما تنها براي تامين آب مورد نياز براي عشاير نياز به آب‌رساني بود كه با استفاده از تانكر در ۲۰ منطقه عشاير نشين اين اقدام انجام شده است و تداوم دارد.

فرماندار ویژه لارستان همچنین ضمن مطلوب دانستن وضعیت امنیتی لارستان تصریح کرد: این شهرستان مبادی تزانزیتی و ورودی بسیاری از شهرهای جنوبی محسوب می‌شود که امروز به گواه آمار و ارقام از امنیت بالایی نسبت به گذشته برخوردار است.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از ایسنا نجیب‌زاده با بيان اينكه لارستان نيز با مشكل حاشيه‌نشيني مواجه هست، گفت: با پيگيري‌هاي انجام شده، امروز تنها ۲۰۰ حاشيه‌نشين در اطراف شهرستان زندگي مي‌كنند كه رايزني‌هايي براي انتقال و ساماندهي آنان انجام شده و تداوم دارد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۰۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین