سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 25

همايش “سه ساله هاي حسيني” در لارستان+تصاویر

میلاد لارستان: دومين همايش سه ساله هاي حسيني(ع) همزمان با شب شهادت حضرت رقيه(س)، در محل امامزاده ميرعلي بن الحسين(ع) لارستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار میلاد لارستان؛ براي دومين…

میلاد لارستان: دومين همايش سه ساله هاي حسيني(ع) همزمان با شب شهادت حضرت رقيه(س)، در محل امامزاده ميرعلي بن الحسين(ع) لارستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار میلاد لارستان؛ براي دومين سال متوالي همايش ۳ ساله هاي حسيني

با شرکت دهها نفري از دختران به همراه والدين آن ها در سالن شبستان امامزاده ميرعلي بن الحسين(ع) برگزار شد.

در اين مراسم، حاج اشكان عسكري و كربلايي قاسم قنبري با روضه خواني و مرثيه خواني، فضاي معنوي خاصي را در جلسه حاكم كردند و كودكان و مادران دلسئخته به سوگ شهادت مظلومانه دختر سه‌ساله‌ي امام حسين(ع) اشک ماتم ريختند.

در حاشيه اين مراسم، سيديعقوب مصطفوي، مدير آستان مقدس امامزاده ميرعلي بن الحسين(ع) لارستان با بيان اينكه، حضرت رقيه (س) جلوه ديگري از شکوه و عظمت حماسه عاشوراست اظهار كرد: حضور اين کودک خردسال در متن نهضت سرخ حسيني بي هيچ شک و شبهه‌اي اتفاقي ساده و ناچيز نبوده است، چنانکه هر يک از کساني که در واقعه نينوا حضور داشته‌اند، چون نيک بنگريم، حامل پيامي شگرف و شگفت بوده‌اند.

وي تصريح کرد: مصائب و شدائدي را که رقيه (س) از کربلا تا کوفه و از کوفه تا شام متحمل مي‌شود، آنچنان تلخ و دهشتناک است که وجدان هر انسان آزاده و صاحبدلي را مي‌آزارد و قلب و روح را متأثر و مجروح مي‌سازد.

مسئول امامزاده ميرعلي(ع) لارستان، خاطر نشان كرد: بارگاه ملکوتي حضرت رقيه سلام الله عليها، بنت الحسين (ع)، ستاره سه ساله دمشق، يکي از زيارتگاه هايي است که پس از مقبره حضرت زينب کبري(س) مورد توجه مذاهب اسلامي و بويژه شيعيان است.

مصطفوي تأكيد كرد: مصيبت امام حسين(ع) هر چه بيشتر در عمق وجود انسان نفوذ کند، حرارت بيشتري در وي پديد مي‌آورد و اين درارت مي‌تواند عامل رسيدن به حيات حقيقي، کسب کمالات و نورانيت انسان شود.

گفتني است در اين مراسم مادران با سبزپوش کردن دختران خود اعلام کردند که راه و سيره اهل‌بيت عصمت و طهارت(ع) همچنان ادامه دارد و شيعيان در هر سني الگويي از ميان اهل‌بيت پيامبر اسلام(ص) دارند.

لازم به ذکر است در اين مراسم باشکوه و معنوي که همراه با روضه‌خواني و سينه‌زني بود، شيعيان و مؤمنان با اشک ماتم براي ظهور منتقم خون حسين(ع) حضرت حجت‌ابن‌الحسن(ع) دعا کردند.

شهادت حضرت رقیه(س)




 

خبرنگار: حسن فراست

 

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۶:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین