سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 35

مناسب سازی فضای عبور و مرور معلولان، الزامی است

میلاد لارستان: رئیس اداره بهزیستی لارستان با اشاره به لزوم توجه ویژه به معلولان و سالمندان، گفت: می بایست زمینه های لازم برای مناسب سازی فضای عبور و مرور معلولان…

میلاد لارستان: رئیس اداره بهزیستی لارستان با اشاره به لزوم توجه ویژه به معلولان و سالمندان، گفت: می بایست زمینه های لازم برای مناسب سازی فضای عبور و مرور معلولان این افراد در شهرها فراهم گردد.

الهام بدیعی در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان؛ با گرامیداشت ۱۲ آذرماه به عنوان روز جهانی معلولین، اظهار داشت: با آزمایشات ژنتیکی قبل از ازدواج، بچه دارشدن و فرهنگ سازی در بروز کاسته شدن معلولیت ها در جامعه و اطلاع یافتن از عواقب بعد از ازدواج فامیلی، می تواند از بروز اتفاقات تلخ و ناگوار جلوگیری کند.

وی در تعریفی از توانبخشی، گفت: توانبخشی مجموعه اقداماتی هدفمند، در جهت قادرسازی شخص معلول، به منظور دست یابی به سطح نهایی توانایی و عملکرد جسمی، حسی، ذهنی روانی، اجتماعی و حفظ این توانایی ها  انجام می دهد.

رئیس اداره بهزیستی لارستان با اشاره به مهمترین خدمات در جهت توانبخشی افراد معلول، تصریح کرد: این سازمان می کوشد در حد توان و با توجه به امکانات وسائل کمک توانبخشی مثل: ویلچر، عصا، تشک مواج، تخت تاشو، سمعک و غیره را به طور رایگان در اختیار معلولین عزیز قرار دهد.

وی درخصوص هزینه های بالای درمان، عنوان کرد: اداره بهزیستی لارستان، بخشی از هزینه های درمانی افراد معلول را از قبیل؛ کادر درمانی، شنوائی سنجی، فیزیوتراپی و غیره را از طریق صندوق درمان می پردازد.

بدیعی درباره چگونگی بهره مندی اقوام درجه یک خانواده های معلول از معافیت کفالت سربازی، بیان کرد: افرادی که دارای پدر یا مادر معلول باشند و یا خانواده هایی که دارای دو فرزند معلول هستند، یکی از اعضای خانواده می تواند از امتیاز معافیت کفالت استفاده نماید.

وی با بیان اینکه، در حال حاضر ۵۰۰ معلول مستمری بگیر حوزه توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان لارستان می باشند، اضافه کرد: به افراد واجد شرایطی که قصد ایجاد شغل در زمینه های مختلف؛ کشارزی، باغداری، دامداری و یا خدماتی دارند تا سقف ۱۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می گردد.

رئیس اداره بهزیستی لارستان درمورد دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده جهت افراد معلول، خاطر نشان کرد: خدماتی مانند پرداخت بخشی از هزینه های تحصیلی معلولین، رایگان بودن حق انشعاب آب، برق، گاز منزلی که منزل متعلق به فرد معلول باشد و همچنین پرداخت بخشی از هزینه های بیمه کارفرمایی یا خویش فرمایی، از جمله تسهیلاتی است که به افراد معلول تعلق می گیرد.

وی با اشاره به رایزنی های صورت گرفته در جهت مناسب سازی فضای عبور و مرور معلولان، گفت: با همکاری سازمان های مرتبط مثل: بانکها، مدارس، مساجد و غیره بسترهای لازم برای معلولین عزیز فراهم گردیده و امید می رود با توجه بیشتر مسئولان به این امر شاهد کاهش مشکلات این قشر از افراد جامعه باشیم.

 

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین