سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 27

شهرک‌های کشاورزی در استان فارس ایجاد می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی دامی و شیلاتی در مناطق مستعد استان فارس خبر داد. محمدمهدی قاسمی از  ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی…

کشاورزی در افغانستانرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی دامی و شیلاتی در مناطق مستعد استان فارس خبر داد. محمدمهدی قاسمی از  ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی دامی و شیلاتی در مناطق مستعد استان فارس خبر داد.

و اظهار داشت: در راستای سیاست‌های توسعه امنیت غذایی کشور و برای استفاده از ظرفیت‌های مناطق مستعد کشاورزی استان فارس و بهره‌برداری بهینه از منابع آب و خاک، تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت شهرک‌های کشاورزی و استانداری فارس منعقد شد.

وی گفت: تأمین اعتبار مورد نیاز برای انجام مطالعات امکان‌سنجی، طراحی، تأمین تسهیلات بانکی مورد نیاز برای اجرای شهرک‌های مصوب در چارچوب قوانین، ضوابط و مقررات مربوطه و صدور مجوزهای تأسیس و بهره‌برداری برای شهرک‌های مصوب  بخشی از تعهدات شرکت شهرک‌های کشاورزی است.

 قاسمی به  همکاری و کمک برای جلب مشارکت و جذب معرفی سرمایه‌گذار برای اجرای شهرک‌ها و نیازسنجی آموزشی، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و ترویجی مورد نیاز بهره‌برداران اشاره کرد و افزود: نظارت بر حسن اجرای عملیات زیرساخت‌ها و سازه‌ها و مدیریت بهره‌برداری از  تعهدات شرکت شهرک‌های کشاورزی است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خاطرنشان کرد: کمک و ملزم کردن دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان برای تأمین و تخصیص منابع آب، برق، گاز و تخصیص و واگذاری زمین به شرکت شهرک‌های کشاورزی برای اجرای طرح‌های مصوب در چارچوب قوانین از مواردی است که در ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی دامی و شیلاتی در مناطق مستعد استان فارس نقش به سزائی دارد و این موارد  بخشی از تعهدات استانداری فارس است.

 وی ازکمک و ملزم کردن دستگاه اجرایی ذیربط استان برای همکاری و معرفی مناطق مستعد و ارائه مستندات مورد نیاز برای تحقق و اجرائی کردن تفاهم‌نامه خبرداد و گفت: تأمین اعتبارات مورد نیاز زیرساخت شهرک‌ها به نسبت ۷۰ درصد استان و ۳۰ درصد شرکت شهرک‌های کشاورزی از تعهدات مشترک میان استانداری  فارس و شرکت شهرک‌های کشاورزی است.

 قاسمی  مدت زمان اعتبار تفاهم‌نامه را  پنج ساله اعلام و تصریح کرد: برای بررسی و تصویب مکان  شهرک‌های کشاورزی و نظارت بر حسن اجرای تفاهم‌نامه ستاد راهبردی متشکل از معاونت برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری، عضو هیئت مدیره شرکت‌های کشاورزی، معاون فنی و اجرائی شرکت شهرک‌های کشاورزی، معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شرکت شهرک‌های کشاورزی است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از حضور مدیر عامل سازمان آب، مدیر کل منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی،  حفاظت محیط زیست، دامپزشکی و بانک کشاورزی استان فارس در ستاد راهبردی  ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: دبیرخانه کارگروه در سازمان جهاد کشاورزی استان مستقر و جلسات آن با اعلام دستور کار و دعوت قبلی برگزار می‌شود.

 میلاد لارستان: از مسئولین مربوطه تقاضا می شود، با معرفی پتانسیل ها و استعدادهای بالقوه و بالفعل لارستان در راه اندازی شهرک کشاورزی در این منطقه، اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین