جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

انتشار کتاب “رذائل و فضائل اخلاقی در قران کریم”

 رذائل و فضائل اخلاقی در قران کریم عنوان کتابی است از بانوی ارجمند سرکار خانم سیده زهرا شبیری فرزند حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی و همسر مکرمه حضرت حجت…

 رذائل و فضائل اخلاقی در قران کریم عنوان کتابی است از بانوی ارجمند سرکار خانم سیده زهرا شبیری فرزند حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی و همسر مکرمه حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید صالح رکنی است که عضو تمام وقت هیات علمی دانشگاه آزاد  اسلامی واحد قم  می باشد.

در این کتاب ۱۲۲ صفحه ای نویسنده چند فضیلت و رذیلت را مورد بحث و بررسی قرار داده و به مباحثی همچون نفاق،حسد،غیبت،تکبر و شرک و پیامد و شاخه ها  و آثار آن و نیز در بخش دوم  به موضوعات تقوا،صبر،انفاق،شکر،توکل،وفای به عهد،عفو و شاخه های آن پرداخته است…

نویسنده در صفحه ۱۵ کتاب ، اهداف خود را از تحقیق و نگارش این کتاب موارد زیر را مطرح می نماید…

۱-شناخت برخی رذائل و فضایل اخلاقی که در قران به آن اشاره شده است.

۲-تلاش و کوشش برای از بین بردن رذائل  اخلاقی و آراسته شدن به فضائل نسبت به نگارنده در ابتدا و سپس گسترش این فرهنگ در جامعه .

۳- زیرا الگوی عملی بهترین و موثرترین الگو برای ارشاد افراد یک جامعه است.

۴- در جامعه در اثر تبلیغات دشمنان دین و اخلاق به اخلاقیات کمتر بها داده می شود،باید به این مسئله بیشتر توجه شود.

۵- پیاده نمودن اخلاقیات پسندیده و از بین بردن صفات ناپسند خصوصا در بین قشر جوان و دانشجویان که آینده سازان این مملکت هستند.

۶-تلاش برای اینکه در جامعه ،فضائل اخلاقی به عنوان ارزش و رذائل به عنوان ضد ارزش تلقی گردد.مثلا به شخص بی حجاب به عنوان یک شخص متجدد و متمدن نگاه نشود بلکه در جامعه او را به عنوان شخص خود باخته و بی هویت بشناسند.

۷-در نهایت افرادی که به صفات نیکو متصف هستند مورد احترام و ارزش و در مقابل افرادی که دارای اوصاف ناپسند هستند مطرود و بی اهمیت باشند.

این کتاب در اسفند ماه ۱۳۹۳ در شمارگان ۲۰۰۰ توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی قم به چاپ رسیده و به اسوه اخلاق و فضیلت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) تقدیم شده است و در جای جای آن نور روشن و شمیم روح افزای آیات بلند قرانی دیده و دل می نوازد. در پایان کتاب نیز به منابع کتاب اشاره شده است که اهم آن قران کریم،نهج البلاغه،اصول کافی،تفسیر نمونه ،سفینه البحار،مجمع البحرین،مجمع البیان ،معجم الوسیط،معراج السعاده و فرهنگ معین می باشد.

مطالعه این کتاب را به دوستداران مباحث قرانی توصیه می نماییم.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین