چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 22 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

نگذاريم حادثه كرمان، ني‌ريز تكرار شود

حادثه دلخراش كرمان، ني‌ريز كه منجر به سقوط اتوبوس در دره و كشته شدن ۲۲ سرباز و مجروح شدن تعدادي ديگر شد، همه را داغدار نمود كه در اينجا لازم…

حادثه دلخراش كرمان، ني‌ريز كه منجر به سقوط اتوبوس در دره و كشته شدن ۲۲ سرباز و مجروح شدن تعدادي ديگر شد، همه را داغدار نمود كه در اينجا لازم مي‌دانيم اين حادثه دلخراش را به فرماندهي معظم كل قوا و خانواده‌هاي مصيبت ديده تسليت عرض نموده از خداوند منان براي آنان صبر و اجر و براي مقتولين، آمرزش ابدي و براي مجروحان سلامتي و صحت را آرزو مي‌نماييم.

همينطور كه حضرت آيت‌الله ايماني امام جمعه شيراز بيان فرمودند، يكي از معضلات جاده‌هاي استان فارس فرسودگي و نامتناسب بودن بار ترافيكي با عرض جاده‌ها و تك بانده بودن آنهاست. هرچند از فرسودگي برخي اتوبوس‌ها نمي‌توان گذشت اما از اين حادثه مولمه بايد پند گرفت و خطر را مرتفع ساخت.

زيرا عبرت نگرفتن از حوادث هولناك سقوط در خطرات هولناك‌تر به دنبال دارد؛ پس  اجازه ندهيم در محورهاي ديگر اينگونه خطرات تكرار شود ما در منطقه‌اي قرار داريم كه بنا به اعلام سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كشور يكي از ۱۰ محور خطرناك كشور در اين منطقه است.

آري! محور لار بندرعباس يكي از ۱۰ محور خطرناك جاده‌اي كشور است كه با توجه به حجم سنگين ترافيك جاده شيراز لار بندرعباس بايد هرچه سريع‌تر در دوبانده كردن محورهاي لار بندرعباس و لار جهرم اقدام عاجل مبذول داشت تا جلو حوادث خطرناك گرفته شود و علاج واقعه قبل از وقوع تحقق يابد زيرا تأسف خوردن، مشكل حوادث را حل نمي‌كند.

يك سال قبل كه وزير راه به لارستان تشريف آوردند قول دوبانده كردن ۲۰ كيلومتر از جاده لار بندرعباس دادند كه متأسفانه تاكنون يك سانتيمتر هم به بهره‌برداري نرسيده است البته شنيده‌ها  حاكي است كه كارهايي انجام شده اما….

همچنين جاده لار جهرم نيز از يكصد و چند كيلومتر فقط ۳۰ كيلومتر به بهره‌برداري رسيده است.

اين در حالي است كه در شهرهاي هم‌جوار ما عليرغم وجود بزرگراه فقط به خاطر جريانات سياسي و منافع نمي‌دانم قومي يا چه نام نهيم!! به دنبال ساختن آزاد راهي هستند كه متأسفانه هيچ توجيه اقتصادي و سياسي و فني ندارد.

در اينجا از وزير محترم راه و شهرسازي، استاندار محترم استان فارس، نماينده مردم لارستان و خنج و گراش در مجلس شوراي اسلامي،‌ مدير كل اداره راه و شهرسازي و فرماندار فرمانداري ويژه لارستان جداً‌  و اكيداً درخواست مي‌نماييم در اين ايام ماه مبارك، خدا را در نظر بگيرند و با جديت و تلاش مضاعف و همگامي و همراهي همه جانبه، هرچه سريع‌تر اين مهم را به انجام برسانند  وجان مردم را از خطر نجات دهند و از تجارب به نفع منفعت عمومي استفاده ببرند و براي دنيا و آخرت خود نام نيك بر جاي گذارند.

سردبیر

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین