چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 19

گفتگوی خواندنی با نزار القطری

کم تر کسی است که دیگر نزار القطری را نشناسد مداح لارستانی و دلسوخته ی اهل بیت که کم تر جایی است در ایران به نوحه سرایی نپرداخته باشد مجالس…

کم تر کسی است که دیگر نزار القطری را نشناسد مداح لارستانی و دلسوخته ی اهل بیت که کم تر جایی است در ایران به نوحه سرایی نپرداخته باشد مجالس با شکوهی که در اقصی نقاط کشور و جهان در عزای اهل بیت ترتیب داده می شود و او به مداحی می پردازد.

لارستانی است و به لارستانی بودن خود افتخار می کند و هر جایی که می رسد چه از صدا و سیما جمهوری اسلامی چه در مجالس و شهرها و رسانه ها نام لارستان را با افتخار ذکر می کند.

حضور و مداحی او در مسجد امام جعفر صادق(ع)، ما را برآن داشت تا فرصت را غنیمت شمارد و مصاحبه ای در منزل خواهر نزار القطری در شهرجدید لار ترتیب دهد، مصاحبه ی زیر حاصل گفت و گوی ۲۰ دقیقه ی لادستان با نزار القطری در ساعت ۱۱ شب می باشد.

اسمم نزار علی قطری متولد قطر و اصلیتم ایرانی ولاری است و معروف به نزار القطری، نام پدرم فضل الله و دارای ۳ فرزند کوثر ، علی و حسین هستم و محله ی پدریم پاقلعه می باشد.

از ۸ سالگی مداح شده ام و الان ۳۵ سال است که مداح هستم

اولین نوحه ای را که خوانده اید به یاد دارید؟

اولین نوحه ی که خوانده ام شعری بود که مادرم در خانه می خواند:
اکبرم زلف پریشان تو را شانه زنم / نوجوان اکبر من ای به فدایت سرو تن / شیشه ی عمر من از شوری جانت مشکن / نوجوان اکبر من ای به فدایت سرو تن

مداحی شغل اصلی شماست ؟

شغل من مداحی نیست و مداحی به عنوان یکی از واجبات و مستحباتی قلمداد می کنم که بر عهده گرفته ام، شغل من در صدا و سیماست و مدیر اقلیمی و دفتر صدا و سیمایی دارم و برنامه ی کودکان در کویت تولید می کنم .

قبل از معروفیت شما، رفت و امدی هم به لار داشتید؟

زمان کودکی ام می آمدم به لار و یکسال قبل از اینکه نوحه ی انا مظلوم الحسین من مشهور شود با بچه هایم به لار آمدام.

تا چه اندازه اخبار شهرستان را پیگیری می کنید؟

بیشتر از طریق شبکه های اجتماعی و خوب است بدانید در روزهایی که می گفتند قرار است راه آهن لار را بکشند کارم در اینترنت و گوگل این بود که جست وجو می کردم کلمات قطار، لار، راه آهن بندرعباس و چند و چون ماجرا و مصاحبه ها و اخبار را در این خصوص پیگیر می شدم.

خاطره انگیزترین نوحه ای که خوانده اید چه بوده است؟

نوحه ی که از انا مظلوم الحسین مشهور تر است نوحه ی انا ام البنین فاقده اربع شباب می باشد

با توجه به اینکه به کشورهای مختلفی رفت و و آمد داشته اید، جایگاه رهبر ایران و نظام اسلامی را در این کشورها چکونه دیده اید؟

خیلی از افراد و کشورها حق را می بینند ولی نمی توانند صحبت کنند بعضی می بینند و طرفداری می کنند مثلا بهترین واقعه ای که دل ما را خشنود کرد وقتی بود که امیر کویت آمد به ایران و در برگشت در یکی از مصاحبه هایش اشاره کرده که حضرت خامنه ای نه تنها مرشد و رهبرجمهوری اسلامی بلکه مرشد منطقه و خاورمیانه است و این حرف دل ما را خشنود کرد و آن دسته از افرادی که در کشورهای دیگر حرفی را به میان نمی آورند بر این نکته واقفند.

پس از آزاد سازی آمرلی شما در آنجا حضور یافتید و به نوحی سرایی پرداختید، هدفتان از حضور درآنجا چه بود؟

با دو کامیون مواد غذایی به آنجا رفتیم و هدفم افزایش روحیه ی رزمندگان و اقامه ی مجلس مسلم بن عقیل بود و در یکی از مدارس آمرلی هم به نوحه سرایی پرداختم و اما عجیب این بود که شیعه های ترکمن در آمرلی خیلی از نوحه های فارسی خوششان می آمد تا عربی و هیچ سفری برای من مثل سفر به آمرلی نمی شود.

رهبر انقلاب اصطلاحی را به نام شیعه ی لندنی به کار می برند، نظر شما در خصوص این افراد؟

کسانی هستند در لندن بنام مذهب تشیع فعالیت می کنند و آنقدر پول دارند که در یک سال به قدرت مالی رسیده اند که توانسته اند چندین شبکه ی ماهواره ای را راه اندازی نمایند و اما آنها به نظر خودشان از تشیع دفاع می کنند و دفاعی که ضررها و زیان هایش به مذهب تشیع بیشتر از فوایدش می باشد.

با تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید.

 

منبع: لادستان

 

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین