سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 17

کاهش 60 کیلومتری محور لامرد ـ خنج

رئیس اداره راه و شهرسازی لامرد گفت: محور لامرد – خنج ۶۰ کیلومتر کاهش می‌یابد. علیرضا راستیار اظهار داشت: یکی از طرح‌های مهم راه‌سازی در جنوب کشور، توسعه و تعریض…

خبرگزاری فارس: کاهش 60 کیلومتری محور لامرد ـ خنجرئیس اداره راه و شهرسازی لامرد گفت: محور لامرد – خنج ۶۰ کیلومتر کاهش می‌یابد. علیرضا راستیار اظهار داشت: یکی از طرح‌های مهم راه‌سازی در جنوب کشور، توسعه و تعریض محور اصلی شیراز ـ فیروزآباد ـ قیر ـ خنج ـ لامرد

در راستای کریدور ارتباطی جدید شیراز ـ  خلیج فارس است که به‌عنوان طرح ملی مصوب شده و محور لامرد ـ خنج این مسیر از مصوبات سفر ریاست جمهوری به فارس بوده که حداقل ۶۰ کیلومتر مسیر فعلی کوتاه‌تر خواهد شد و از ۱۳۸ کیلومتر به ۷۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

وی افزود: در قطعه نخست این مسیر حدفاصل لامرد ـ احشام یک‌رشته تونل گردنده شهید باقری به طول ۲ هزار و ۶۵۰ متر قرار دارد و در این پروژه با تقسیم‌کار انجام‌شده هم‌اکنون سه پیمانکار در سه جبهه عملیاتی مشغول به فعالیت هستند که نظارت بر حسن انجام این عملیات نیز بر عهده شرکت مهندسین مشاور فراشار آسیا زیر نظر وزارت راه و شهرسازی است.

راستیار ادامه داد: مسیر از سمت لامرد تا مقطع تونل گرنده شهید باقری به طول ۴٫۵ کیلومتر شرکت قلعه پیمان یاسوج کار خود را از اردیبهشت ۹۲ آغاز کرده و مشغول به فعالیت است و در این مدت ۳۹۷ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۳۱۹ هزار مترمکعب خاک‌ریزی سنگی و ۶۵۹ متر پل و آبرو و ۱۶ هزار مترمکعب زیر اساس، ۸٫۵ هزار مترمکعب اساس و ۱۸۵۰ متر کانال بتنی به انجام رسانده که پیشرفت فیزیکی این قطعه ۹۸ درصد است.

رئیس اداره راه و شهرسازی لامرد خاطر نشان کرد: از خروجی مقطع تونل گردنده شهید باقری تا محور احشام ـ  شیرینو به طول ۳٫۲ کیلومتر شرکت گداش کار خود را از تیرماه ۹۲ آغاز کرده و تاکنون ۹۶ هزار مترمکعب خاک‌برداری و ۱۹۳ هزار مترمکعب خاکریزی و ۲۸۰ متر لوله و ۲۳۰ متر دیوار بتنی به انجام رسانده است و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: مقطع تونل گردنده شهید باقری نیز به طول ۲ هزار و ۶۵۰ متر عملیات حفاری آن به اتمام رسیده و برای اتمام مرحله نهایی و افتتاح پروژه با برآورد ۲۴۸٫۸ میلیارد ریال آگهی مناقصه شده که در ۲۹ ماه جاری بازگشایی پیشنهاد‌ها انجام خواهد شد و پیمانکار اجرایی آن مشخص می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: نظارت بر حسن انجام کار تمام عملیات این محور بر عهده مهندسین مشاور فراشار آسیا زیر نظر وزارت راه و شهرسازی و انجام عملیات آزمایشگاهی مختلف نیز در تعهد آزمایشگاه فنی مکانیک خاک استان فارس است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین