جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 14 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

اعزام 1680 زائر از فرودگاه لارستان به حج

میلاد لارستان: مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان با بیان این خبر، گفت: این تعداد زائر در قالب ۱۴ کاروان و به وسیله ۷ پرواز به سرزمین های وحی اعزام خواهند…

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستانمیلاد لارستان: مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان با بیان این خبر، گفت: این تعداد زائر در قالب ۱۴ کاروان و به وسیله ۷ پرواز به سرزمین های وحی اعزام خواهند شد. عنایت اله انصاری فرد در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در چند ماه اخیر

در فرودگاه بین المللی آیت اللهی(ره) لارستان، اظهار داشت: مهمترین این تغییرات، اخذ گواهینامه استاندارد بین المللی به عنوان ششمین فرودگاه کشور، اخذ گواهینامه مدیریت ایمنی (sms) به عنوان اولین فرودگاه کشور، نهائی شدن برقراری پرواز حج عمره و عتبات عالیات و غیره بوده است.

وی با ابراز خرسندی از تحقق یکی از آرزوهای دیرینه مردم لارستان در خصوص انجام پرواز حج و عتبات عالیات از لارستان، افزود: حج عمره فرودگاه بین المللی لارستان، از ۲۶ آذر ماه شروع و ۲۶ بهمن ماه ۹۳ با هفت پرواز صورت می گیرد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان اضافه کرد: هر یک از پروازهای تعیین شده، ۲۴۰ نفر زائر و در مجموع جمعیتی بالغ بر ۱ هزار و ۶۸۰ نفر به فاصله ۱۰ روزه با هواپیمای “ایرباس ۶۰۰-۳۰۰” پهن پیکر که برای اولین بار در فرودگاه لارستان نشست و برخاست خواهد کرد، به سرزمین های وحی اعزام خواهند شد.

این مسئول با اشاره به اینکه، زائران در قالب ۱۴ کاروان از شهرهای مختلف جنوب فارس به مقصد عربستان اعزام خواهند شد، افزود: به تفکیک ۹ کاروان از شهرستان لارستان، ۲ کاروان از شهرستان گراش و ۳ کاروان از شهرستان لامرد خواهد بود که براساس اعلام مسئولین حج و زیارت لارستان، این زائرین از شهرهای؛ لار، گراش، خنج، کوره، علامرودشت، نی ریز، جهرم، لامرد، داراب، فیشور، خور، اشکنان و غیره هستند.

وی با اشاره به اینکه، “هندلینگ” این هواپیما با شرکت هواپیمایی “ایران ایر” خواهد بود، تصریح کرد: ارائه خدمات به این نوع هواپیما نیاز به تجهیزات گران قیمت دارد که با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از سوی شرکت خریداری و بارگیری شده و تا چند روز آینده به فرودگاه بین المللی آیت اللهی(ره) لارستان خواهد رسید.  

انصاری فرد با بیان اینکه، فرودگاه بین المللی لارستان، بیست و یکمین فرودگاه در کشور است که عملیات پرواز حج را انجام خواهد داد، عنوان کرد: تاکنون تمامی این پروازها، از فرودگاههای مرکز استان انجام می شده و لارستان اولین فرودگاه غیر از مرکز استان می باشد که عملیات پرواز حج را انجام خواهیم داد.

وی کسب به این موفقیت برای منطقه جنوب فارس و بخصوص لارستان بزرگ را، یکی از برکات سفر مقام معظم رهبری دانست و اضافه کرد: انجام پرواز حج از فرودگاه بین المللی لارستان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۷ به لارستان است که این مهم در سفر اخیر استاندار محترم فارس به لارستان پیگری شد و با حمایت سازمان حج و زیارت کشور، سازمان هواپیمائی کشوری و شرکت فرودگاههای کشور و همکاری شرکت هواپیمائی ایران ایر به مرحله عملیاتی رسید.

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان ابراز امیدواری کرد: با توجه به تعداد بالای زائرین و همچنین آمادگی فرودگاه بین المللی لارستان در پذیرش هواپیماهای پهن پیکر، به حول و قوه الهی مجوزهای با انجام رایزنی ها بتوان مجوزهای لازم برای انجام پروازهای حج تمتع را نیز از لارستان اخذ نمود.

وی با تقاضا از همراهان زائرین، گفت: با توجه به کمبود فضای پارکینگ و سالن فعلی، طبق برنامه ریزی های انجام شده، در روز اعزام، همراهان زائرین خداحافظی های خود را در محل امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) انجام دهند تا این پرواز در موقع مقرر، با کیفیت خدمات دهی بالا و امنیت کامل انجام گردد.

انصاری فرد با تآکید درخصوص استقبال از زائرین نیز، تصریح کرد: مکانی در محل فرودگاه برای این مهم پیش بینی گردیده و از مردم تقاضا می شود با کمترین تجمع کارهای خداحافظی و استقبال را انجام دهند و با مأمورین انتظامی همکاری نمایند تا با انجام باکیفیت این پروازها، زمینه های لازم برای اخذ مجوز حج تمتع از لارستان فراهم گردد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان با تشکر از هماهنگی ها و همراهی های دکتر جعفرپور نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: علاوه بر نماینده مردم، علی اکبر نجیب زاده فرماندار ویژه لارستان و علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرودگاه لارستان را در قسمت های مختلف همراهی کرده اند.

وی با ابراز ناراحتی از پرداختن بیش از حد به برخی افراد به حواشی، ادامه داد: از این افراد تقاضا می کنم که در هنگام تحقق یک خواسته، کمتر به دنبال این موضوع باشند که چه کسانی در به ثمر نشستن یک امتیاز دخیل بوده اند و هیچگاه به حواشی دامن زده نشود و هیچگاه نیاز به شاخص کردن یک فرد نیست.

انصاری فرد فرودگاه لارستان را سمبل وحدت مسئولین منطقه لارستان در انجام کارهای بزرگ از جمله ارتقاء فرودگاه به اداره کل و پروازحج و غیره دانست و خاطر نشان کرد: مسئولین لارستان ثابت کرده اند با وحدت رویه می توان نتایج عالی کسب کرد و لذت و شیرینی آن برای مردم بوده است.

وی با بیان اینکه با مساعدت مدیرعامل فرودگاههای کشور، پیمانکار ساخت سالن ترمینال خارجی خلع ید شد، تصریح کرد: این پیمانکار که به بهانه ضرردهی کار را تعطیل کرده بود، براساس قانون ماده ۴۸ خلع ید گردید و خوشبختانه یکی از پیمانکاران بومی کار را تحویل گرفته است و امیدواریم در سال آینده پروازهای خارجی و حج در ترمینال جدید انجام شود.

 

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین