سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 28

مردم بابصیرت فارس، با مشت تقوا بر دهن فتنه گران می زنند

میلاد لارستان: امام جمعه لارستان با اشاره به حضور یکی از عاملان فتنه ۸۸ در شیراز، گفت: به عاملان فتنه اعلام می داریم که؛ استان فارس، مرکز دلاورمردان بسیجی است…

میلاد لارستان: امام جمعه لارستان با اشاره به حضور یکی از عاملان فتنه ۸۸ در شیراز، گفت: به عاملان فتنه اعلام می داریم که؛ استان فارس، مرکز دلاورمردان بسیجی است که پیرو ولایت فقیه و رهبری هستند و این ملت با بصیرتی که دارند، با فتنه گران برخورد حسینی می کنند.

به گزارش خبرنگار میلاد لارستان؛ حجه الاسلام و المسلمین سیدمجتبی نوربخش درآئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار، با اشاره به هجوم خیل عظیم عاشقان حسینی به کربلای معلی در اربعین حضرت سیدالشهدا(ع)، اظهار داشت: با نگریستن در حقایق تاریخی بهتر  می توان دریافت که چرا جامعه مسلمان کوفه آن چنان دچار انحطاط فرهنگى و اخلاقى شده بودند که به رغم شنیدن خطبه‌هاى تکان‌دهنده امام حسین(ع) و هدایت‌هاى پى‌درپى ایشان همچنان بر ضلالت و گمراهى خود پاى فشرده و تلخ‌ترین صحنه‌هاى تاریخ بشرى را آفریدند.

وی افزود: سالار شهیدان با قیام و اعتراض خونین خود در برابر دستگاه منحرف و پلشت اموی تمام بناهای افراشته براساس قرائت‌های رایج از فلسفه سیاست اسلامی آن روزگار را فرو کوفت و مانع بازگشت فکری و فرهنگی مسلمانان به عصر جاهلیت شد.

خطیب جمعه لار با اشاره به اینکه، بدون تردید حاضر شدن امام براى عزیمت به کربلا به رغم آگاهى از فرجام کار و شهادت خود و یارانش، و اطلاع از سست‌پیمانى مردم کوفه و به رغم مخالفت اطرافیان و بزرگانى همچون عبدالله بن عباس و محمد بن حنفیه، با یقین به این نکته بوده است که تنها راه بقاى اسلام و اصلاح فرهنگ بازگشته جاهلى، خون فشانى است، خاطر نشان کرد: زیرا در چنین اوضاع بس پیچیده و حساس تنها خون است که می‌تواند پیام خود را از لابلاى هر آواز پرغوغا به گوش هر خفته‌اى برساند و اندیشه‌ها را روشن سازد و چراغى فراراه گمراهان برافروزد.

وی در خطبه دوم، با اشاره به قیام مردم آمریکا علیه جنایت پلیس این کشور در بحث نژادپرستی، تصریح کرد: امیدواریم این آتش دامن تمام مستکبرین جنایتکار را بگیرد و تمام دودمان آنها را به خاکستر تبدیل نماید.

حجه الاسلام نوربخش با محکوم کردن توطئه چینی یکی از عاملان فتنه ۸۸ در روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تأکید کرد: به عاملان فتنه اعلام می داریم که، استان فارس، مرکز دلاورمردان بسیجی است که پیرو ولایت فقیه و رهبری هستند و این ملت با بصیرتی که دارند، با فتنه گران برخورد حسینی می کنند.

وی با بیان اینکه، مردم ولایتمدار فارس، در تمامی صحنه یزیدیان زمان را مغلوب و منکوب خواهند نمود، اضافه کرد: دشمنان با فکر ناقص خودشان در این تصوراند که، در این استان مجالی برای جولان خواهند یافت.

امام جمعه لار تصریح کرد: مردم استان فارس، بیدارند و با تمام وجود در مقابل فتنه گران و توطئه کنندگان مبارزه می کنند، پس فتنه گران بدانند، ملت ما با مشت تقوا بردهان فتنه کنندگان می زنند و هیچ واهمه ای از آنان ندارند.

وی مردم و مسئولین استان فارس را هوشیار خواند و افزود: مردم و مسئولین فارس زیربار فتنه گران نخواهند رفت.

حجه الاسلام نوربخش با تبریک سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، یادآوری کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۳ و به دستور حضرت امام(ره) تأسیس گردید که این شورای بر کار پژوهشگاهها و دانشگاهها نظارت دارند و این شورا نقش مؤثری بر روی جوانان دارد.

وی با گرامیداشت سی وسومین سالگرد سومین شهیدمحراب، حضرت آیت الله دستغیب، تصریح کرد: این عالم فرزانه در استان فارس نقش مهمی در بصیرت مردم در زمان طاغوت و پس از انقلاب داشت و عالم دینی جان خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند.

خطیب جمعه لار، وجود شهدای گمنام در هر شهری مایه برکت دانست و گفت: در لارستان نیز، این شهیدان بلندمقام مدفون هستند که این مکان مقدس نیاز به یک سالن اجتماعات جهت برگزاری مراسم های مختلف دارد و امید است که با همکاری مسئولین و مردم این مسئله رفع گردد.

 

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین