دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

عکسی که حکایت ازیک عاطفه دارد(اینفوگرافی)

پرونده ماه سایت مقام معظم رهبری این بار به مجاهدت های مردی اشاره کرده که در بیانات ایشان در جمع مردم لارستان در اردیبهشت ۸۷ درباره وی فرموده اند: “نام…

پرونده ماه سایت مقام معظم رهبری این بار به مجاهدت های مردی اشاره کرده که در بیانات ایشان در جمع مردم لارستان در اردیبهشت ۸۷ درباره وی فرموده اند:

“نام لار در تاريخ اخير ايران از نام مرحوم آيةاللَّه العظمى سيد عبدالحسين لارى قابل جداكردن نيست. هر جا يادى از لار و نگاهى به تاريخ صد ساله، صد و بيست ساله‌ى اخير كشور بشود، نام اين مرد بزرگ در اين تاريخچه، برجسته و درخشنده است.”

 آری مرحوم آیت الله العظمی سیدعبدالحسین لاری، بزرگ مردی که در اردیبهشت ۷۷ نیز رهبری در پیام ارسالی به کنگره بزرگداشت آن عالم وارسته فرموده اند:

“بى‌شك مرحوم آيت‌الله‌العظمى سيد عبدالحسين لارى يكى از فقهاى بزرگ و كم‌نظيرى‌ست كه به طور يكسان، عرصه‌ى علم دين، و صحنه‌ى جهاد و سياست را، با مشعل فروزان وجود خويش روشن ساخته است. او يكى از مفاخر حوزه‌هاى علميه، و يكى از شخصيتهاى برجسته‌ى تاريخ ايران است. سزاست كه درباره‌ى ابعاد علمى و اخلاقى و جهادى و سياسى اين شخصيت بزرگ، تحقيق و تفحصى شايسته، صورت گيرد و اندكى از حق عظيم او و خاندان با فضيلتش ادا شود.”

و اکنون قاب عکسی در اتاق رهبری بزرگ انقلاب از علاقه وافر ایشان به منش سید لاری اشاره دارد.

نصب قاب عكس در منزل یا در اتاق كار نمایش یك تعلق است. عكسی كه بر دیوار نصب می‌شود، عكسی كه در چهار گوشه یك قاب جا می‌گیرید و بر طاقچه‌ اتاقی نصب می‌شود، حكایت از یك عاطفه دارد.

همواره پشت سر رهبر انقلاب، عكس امام خمینی رحمه‌الله و گاهی پرچم ایران وجود دارد اما چهاردهم شهریور سال ۹۱ كه اعضای شورای عالی حوزه علمیه قم با رهبر انقلاب دیداری داشتند، قاب عكسی روی قفسه‌ی گوشه‌ی اتاق قرار داشت كه در تصاویر منتشر شده جزئیات آن معلوم نبود. آن عكس را از نزدیك كه ببینید سید جلیل‌القدری به نماز جماعت ایستاده است؛ عكسی قدیمی از امام جماعتی كه در حال قنوت است: آیت‌الله‌العظمی سید عبدالحسین لاری.

عالم مجاهدی كه از شاگردان مبرز میرزای شیرازی و یكی از پرچمداران مبارزه با استعمار بریتانیا بود. همان كسی كه در روزگار اشغال خشن و ظالمانه‌ی فارس و بوشهر، توسط نظامیان و سیاستمداران انگلیسی، پرچم جهاد و مبارزه‌ی با اشغالگران را برافراشت و اولین نمونه‌ی كوچك ولی پر معنا از حكومت اسلامی را در این خطه تشكیل داد.

رهبر معظم انقلاب در لابه لای كلمات‌‌شان هرجا به مناسبتی اسمی از ایشان به میان آمده، همواره با بزرگی و عظمت از «آیت‌الله سیدعبدالحسین لاری» نام می‌برند. ایشان در جایی فرموده‌اند: «مرحوم آقاسید عبدالحسین در نوع خودشان، یك روحانی بی‌نظیرند؛ یعنی بنده شبیه ایشان را در بین روحانیون برجسته‌ی دوره‌های خودمان سراغ ندارم! آن جنبه‌ی علمی ایشان و آن جنبه‌ی آگاهی فكری و سیاسی ایشان است. از جنبه‌ی علمی هم ایشان جهاد و تشكیل حكومت و سكه و تمبر و از این كارها داشتند. این‌ها چیزهایی‌ است كه من نظیرش را تا زمان خودمان -یعنی تا زمان امام رضوان‌الله‌تعالی‌علیه- واقعا در هیچ كس سراغ ندارم؛ با این عظمت مقام و شموخ آن مرتبه علمی و سیاسی و فرهنگی و آگاهی و شجاعت.»

این مرجع عظیم‌القدر علاوه بر اعلام حكم جهاد در برابر استعمار پیر، در برابر زمینه‌های استعلای اقتصادی و در پاسخ به استفتائی پاسخ داده بود: «امروز آنچه از پول بلاد اسلامیه به بلاد خارجی می‌رود اعانت به اعداء دین و استعداد كفار استبرای ریختن خون اسلام و مسلمین؛ {پس} حرام است…»

این قاب عكس كه هدیه‌ی یكی از نوادگان آیت‌الله لاری به رهبر انقلاب است، هنوز هم در همان اتاق و روی همان قفسه قرار دارد.

 

 

جهت مشاهده اینفوگرافی سید عبدالحسن لاری اینجا را کلیک کنید

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۵:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین