چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۱ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

کلاس آموزشی مضرات ماهواره و اعتیاد برای خانواده پرسنل کمیته امداد

به گزارش میلاد لارستان به نقل از کمیته امداد امام خمینی (ره ) شهرستان لارستان یک دوره کلاس آموزشی در زمینه آشنایی با مضرات و معایب استفاده از ماهواره و…

برگزاری کلاس آموزشی در زمینه آشنایی با مضرات ماهواره و اعتیاد برای خانواده پرسنل کمیته امدادبه گزارش میلاد لارستان به نقل از کمیته امداد امام خمینی (ره ) شهرستان لارستان یک دوره کلاس آموزشی در زمینه آشنایی با مضرات و معایب استفاده از ماهواره و نیز خطر اعتیاد برای خانواده در محل کانون فرهنگی – فرهنگی تربیتی کمیته امداد برگزار گردید .

در این کلاس که تمامی پرسنل کمیته امداد به اتفاق خانواده هایشان حضور داشتند سر کار خانم شیما کریمی کارشناس ارشد رشته روانشناسی بالینی مطالبی در خصوص خطری که در این خصوص خانواده ها را تهدید می کند بیان نمودند.

ایشان متذکر گردیدند در حال حاضر بیشترین تلاش استعمارگران بخصوص آمریکا به انزوا کشیدن خانواده ها می باشد و در این راه بهترین حربه را در تهاجم فرهنگی به کشور اسلامی ما می بینند.

با نگاهی گذرا در می یابیم که کانالهای ماهواره ای در اکثر خانواده ها وارد شده و به تدریج فراگیر میشود،که البته اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته که بی تاثیر نیست ،(نظیرتاسیس شبکه آی فیلم و ۰۰۰)چرا که ورود شبکه های ماهواره ای با توجه به پیشرفت تکنولوژی به خانواده ها اجتناب ناپذیر است و بایستی با روشن بینی خانواده ها را از این خطر بزرگ و مخرب آگاه کرد .

وی در ادامه به نقش پر رنگ خانواده در مواجهه با فرهنگ غرب که عموما با رنگ و لعاب بهتری خود را نمایان می کند اشاره کرد که پدر و مادر به عنوان دو رکن و هسته اصلی کانون خانواده بایستی از کیان خانواده مراقبت لازم داشته تا جاذبه های محیط بیرون فرزندان را بسوی خود سوق ندهد .

مبحث اعتیاد نیز از موارد مهمی بود که خانم کریمی به آن پرداخت و یاد آور شد که در حال حاضر علاوه بر اعتیاد به مواد مخدر و مواد روان گردان فرزندان در خانواده ها به یک اعتیاد خاموش گرایش پیدا کرده که استفاده بیش از حد به موبایل و برنامه های جانبی آن نظیر وات ساپ،ویچت،بیتالک و وایبر می باشد که خطری به مراتب بزرگتر نسبت به مواد مخدر برای خانواده در پی داشته که باز هم هوشیاری خانواده ها را می طلبد .

در ادامه جلسه برادر احمدزاده از مداحان اهل بیت شهرستان لارستان به مناسبت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبداله الحسین (ع ) و دهه آخر صفر به عزاداری پرداخته و حاضرین در مجلس را به فیض رساندند .

 

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین