سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 34

اطلاعیه مهم اداره صنعت معدن و تجارت لارستان

طی صدور اطلاعیه ای از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی و اعطای نماد الکترونیکی به متقاضیان، این مهم جهت اطلاع کاربران گرامی منتشر…

طی صدور اطلاعیه ای از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی و اعطای نماد الکترونیکی به متقاضیان، این مهم جهت اطلاع کاربران گرامی منتشر می گردد. متن اطلاعیه بدین شرح است:

 با توجه به گسترش روزافزون کسب و کارهای اینترنتی در کشور و بمنظور آشنایی متقاضیان این نوع کسب و کارها با روند اخذ نماد اعتماد الکترونیکی جهت قانونی نمودن فعالیتهای خود و همچنین نحوه آگاهی از سایتهای مجاز این نوع کسب و کارها ، اطلاعیه ذیل که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر گردیده باطلاع عموم می رساند :

مطابق مصوبه شماره ۰۳۶۳/۱/۶/ه مورخ ۹/۸/۹۱ شورای امنیت کشور ، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ، مسئولیت اعطای نماد اعتماد الکترونیکی با هدف ساماندهی و قانونمند نمودن فعالیتهای کسب و کارهای اینترنتی را عهده دار می باشد .

مطابق ” دستورالعمل اعطای نماد اعتماد الکترونیکی و نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی ” ، دامنه شمول نماد اعتماد الکترونیکی ، آن دسته از کسب و کارهایی را در بر می گیرد که از طریق اینترنت اقدام به فروش کالا و یا ارائه خدمات نموده و خریدار از طریق وب سایت آنها قادر به ارائه و ثبت سفارش دریافت کالا و یا خدمت می باشد . لذا سایر انواع کسب و کارهای الکترونیکی که در بستری غیر از اینترنت اقدام به فروش کالا و خدمت می نمایند ، مشمول طرح اعطای نماد اعتماد الکترونیکی نمی باشند .

ثبت درخواست دریافت نماد اعتماد و فرایند ارزیابی کسب و کارهای اینترنتی ، بصورت غیر حضوری و از طریق پرتال نماد به آدرس  enamad.ir  انجام می پذیرد .

متقاضیان نماد اعتماد الکترونیکی می توانند با مراجعه به بخش سوالات متداول در پرتال نماد به آدرس http://www.enamad.ir/FAQ.aspx از فرایند اعطای نماد اعتماد الکترونیکی مطلع شوند . ضمن آنکه مرکز مشاوره تخصصی تجارت الکترونیکی با شماره تماس ۴۲۵۱۷ آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات متقاضیان نماد می باشد .

کلیه قوانین ، دستورالعملها و الزامات مرتبط با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی در تب قوانین و مقررات پرتال نماد به آدرس http://www.enamad.ir/Laws.aspx منتشر شده است .

بانک اطلاعاتی کسب و کارهای اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی در پرتال نماد و در آدرس enamad.ir/shoplist.aspx در دسترس عموم قرار گرفته است . این بانک اطلاعاتی کاملاً به روز بوده و عموم می توانند نسبت به استخراج گزارشات آماری کسب و کارهای اینترنتی دارای نماد اعتماد اقدام نمایند .

در صورتیکه شرکتهای بازاریابی شبکه ای ، اقدام به راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی نموده و از طریق وب سایت ، تمام یا بخشی از خدمات خود را ارائه کنند ، می باید پس از اخذ مجوز معتبر بازاریابی شبکه ای از مرکز امور اصناف و بازرگانان ، نسبت به اخذ نماد اعتماد الکترونیکی اقدام نمایند.

 

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۶:۵۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین