چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 17

تامین علوفه حیات وحش لارستان تسهیل شود

حسنعلی ابراهیمی کارنامی با اشاره به شروع فصل سرما اظهار داشت: علوفه مورد نیاز حیات وحش فارس در میانکتل ارژن، پارک ملی بمو و غیره تا حدودی تامین شده است…

علوفهحسنعلی ابراهیمی کارنامی با اشاره به شروع فصل سرما اظهار داشت: علوفه مورد نیاز حیات وحش فارس در میانکتل ارژن، پارک ملی بمو و غیره تا حدودی تامین شده است و تامین کامل آن نیاز به اعتبار دارد.

 وی با بیان اینکه این میزان علوفه نیز از اعتبارات مستمر اداره کل محیط زیست فارس تامین شده است، گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار استانی برای مبارزه با خشکسالی و آب در نظر گرفته شده که ریالی به محیط زیست داده نشده است.

 ابراهیمی کارنامی با بیان اینکه در صورت بروز سرمای شدید حیات وحش فارس با مشکل جدی روبه‌رو می‌شود، افزود: اداره کل محیط زیست فارس از اعضای ستاد حوادث استان تقاضا دارد تا با دادن اعتبار لازم تامین علوفه مورد نیاز حیات وحش را تسهیل کند.

 وی با اشاره به گونه‌های نادر در حیات وحش فارس نظیر گورخر ایرانی و قوچ لارستان بیان کرد: علوفه مورد نیاز گونه‌های حیوانی معمولا از علوفه موجود در مناطق حفاظت شده تامین می‌شود و تنها در صورت نیاز بسته‌های علوفه‌ای در مناطق حفاظت شده تامین می‌شود.

 مدیر کل محیط زیست فارس خاطرنشان کرد: با توجه به شروع فصل سرما ممکن است برخی از گونه‌های حیوانی به دلیل گرسنگی به روستاهای مجاور هجوم بیاورند که مردم باید قبل از هرگونه اقدامی با اداره محیط زیست تماس بگیرند.

 ابراهیمی کارنامی تصریح کرد: جلساتی نیز با شورای روستاهای همجوار حیات وحش از جمله روستاهای همجوار پارک ملی بمو گرفته شده تا هجوم احتمالی گونه‌های حیوانی به درستی مدیریت شود و هیچ آسیبی به مردم و گونه‌های حیوانی نرسد.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین