پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۴ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

قول مساعد مشاور وزیر ارشاد جهت راه اندازی دفتر نمایندگی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لار

به گزارش میلادلارستان و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان همزمان با سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد ، مراسم اولین گردهمایی تجلیل…

به گزارش میلادلارستان و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان همزمان با سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد ، مراسم اولین گردهمایی تجلیل از اصحاب مسجد کانون های فرهنگی و هنری لارستان ، خنج و گراش با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر سلیمانی (مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور)، رضا باقری(سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد فارس) ، عبدالرحیم مقیمی(معاونت سیاسی- امنیتی فرمانداری ویژه و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان)، حق شناس (شهردار لار) ،  ائمه جماعات ، هیئت امناء و موذنین ، مکبرین و مسئولین کانون های فرهنگی هنری در روز جمعه ۱۱ اسفند ماه در محل تالار وحدت لار برگزار شد .

در ابتدا مقیمی به ارائه گزارشی  پیرامون کانون های ثبت شده در شهرستان ، کسب مقام و افتخارات در سطح استان و کشور، با اشاره به تعداد قابل توجه کانون های مساجد در سطح شهرستان که با کمترین امکانات بهترین خدمات را به همشهریان خود ارائه می کنند خواستار راه اندازی دفتر نمایندگی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در لار، تاسیس  و تخصیص اعتباراتی به خانه فرهنگ دیجیتال با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن از طریق جنگ نرم و همچنین با وجود استعداد های فراوان در زمینه های فرهنگی و  هنری منطقه ، میزبانی جشنواره های استانی و کشوری در لارستان  شد .
 
در ادامه برنامه حجت الاسلام و المسلمین فاطمیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان طی بیاناتی اظهار داشت : تشکل های مذهبی ، کانونها ، بزرگان هیئت امناء  ، همه و همه در زیر سقفی به نام مسجد در حال فعالیت هستند . این مسجد سنگر است و باید برای حفظ و بقای آن در مقابل تهاجم فرهنگی غرب کوشید . در این زمان که دشمنان در روبه روی ما   ایستاده اند و رسما اعلام جنگ کرده اند این مساجد هستند که سنگربان ما هستند و باید با همدلی ، همکاری آن را حفظ کنیم.
 
در ادامه برنامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر سلیمانی  ضمن تقدیر و تشکر اظهار داشت  : خداوند بزرگ را شاکرم که حضور در خطه لارستان را  عنایت کرده سرزمینی که از دیر باز مایه افتخار بوده و شخصیت های بزرگی را در دامن خود تربیت کرده است . خوشا به حال شما که در این منطقه زندگی می کنید و پرچم مسجد را به عنوان علم دین داری بر دوش می کشید و از تمامی یار و یاوران کانونها های مساجد ، خادمان گمنامی که بی سر و صدا به مسجد خدمت می کنند ، از خیرین که که بخشی از اموال خود را به خانه خدا اهدا می کنند و تک تک عزیزانی که به همت آنها این برنامه کلید خورده  و چنین محفلی حاصل شده  ، از پایگاه شهید فانی نوجوان و جوانانی که در آینده مسئولیت های ما را به دوش خواهند داشت  تقدیر و تشکر می کنم .
 
دکتر سلیمانی  اضافه کرد : ما نباید نقش مساجد را به عنوان یک پایگاه استراتژیک فراموش کنیم ، آنچه که تفاوت  یک جامعه اسلامی را با سایر جوامع به نمایش می گذارد همین پایگاه های دینی همچون مساجد است . مسجد پایگاهی است که از ابتدای خلقت آدم در طراحی و مهندسی نظام هستی مورد توجه بوده است . وی با بیان  آیه قرآن که اولین پایگاهی که برای هدایت و نجات بشریت ، حضرت باری تعالی طراحی فرمود مسجد است  . عنوان کرد : همه انبیاء الهی برای مسجد خود را هزینه کرده اند ، و ماموریت آنها هم یک ماموریت دنیایی و هوسی نبوده ، بلکه ماموریت آنها از ناحیه خداوند تبارک و تعالی تعیین شده  است .

وی با اشاره به ساخت مسجد الغدیر توسط حضرت علی ( ع ) و تخریب آن توسط وهابیون خاطر نشان کرد : خط پیامبر ادامه دارد ، مسجد به عنوان پایگاه دیانت و جایگاه سیاست در سر تا سر عالم امروز در حال گسترش است .
وقتی که امام زمان ( عج ) ظهور فرماید اولین ندای آسمانی آن حضرت از مسجدالحرام شنیده میشود . حضرت بر کعبه تکیه زده و بعد از اقامه نماز جماعت ماموریت جهانی خود را آغاز خواهد کرد و این خط ادامه می یابد . این کاروان در حال جریان و حرکت است و کسانی  که سوار بر این کاروان نشدند جا مانده اند ، کسانی که با مسجد دست بیعت نداده اند مطمئن باشند خسارت بزرگی می بینند . این دست بیعت گاهی با حضور ، گاهی با کمک ، گاهی با برنامه ریزی فرهنگی ، گاهی با امام جماعت شدن در مسجد است که همه اینها ابعاد متنوعی است که موجب احیاء و آبادگری مسجد می شود .
 
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد : ما باید زلف زندگی خود و خانواده مان را به مسجد گره بزنیم . به هر میزان مساجد ما از رونق و شعور بیشتری برخوردار باشد مطمئنا در مقابل تهاجم دشمن ما محکم تر و استوارتر خواهیم بود .

چندی پیش رادیو آمریکا تحلیلی در خصوص جمهوری اسلامی ایران اعلام  کرده که سه چیز مانع پیشرفت ماست . ۱ . روحانیت : که در راس روحانیت ولایت فقیه قرار دارد و این ولایت فقیه با سیستم روحانیت ارتباطی تنگاتنگ دارند مثل اعصابی که در بدن متصل به یکدیگر است . ۲ : بسیج : که در لایه های مختلف جامعه ورود پیدا کرده و اقشار مختلف مردم در امر بسیج مشارکت دارند و پایگاه مقتدری است که به راحتی نمی توان در آن نفوذ کرد . ۳ : رشد کانون های فرهنگی هنری در مساجد : این پایگاه ها ، جایگاه مهمی شده که عامل مقابله با ماست .
 
حجت الاسلام و المسلمین دکتر سلیمانی در ادامه افزود : دوستان عزیز ، حاضران در محفل توجه داشته باشید که  دشمن از مسجد سیلی خورده است  . حضرت امام ( ره ) فرمودند : اگر دشمنان از شما تعریف کردند از خودتان بترسید اما اگر علیه شما سخنی گفتند بدانید که راه شما درست بوده است .
پس به هر میزان  که مساجد ما از اعتبار و اقتداربرخوردار باشد و محور برنامه ریزی ها ی  فرهنگی ما قرار گیرد مطمئنا در      عقب نشینی دشمن موثر است . در جنگ ۳۳ روزه لبنان و جنگ ۲۲ روزه غزه بسیاری از نهادها و ساختمانها به قوت خود باقی ماند اما تمام مساجد را تخریب کردند . این رفتار دشمن پیام دارد . اگر آن دشمن امروز در جمهوری اسلامی ایران وارد شود  اولین پایگاهی که تخریب خواهد کرد  مسجد است . با برنامه ریزی ، همکاری و همدلی این سنگر را حفظ کنیم. نکند خدایی نکرده در فضای مسجد بین امام جماعت ، بسیج مسجد ، کانون ها و هیئت امناء مسجد و توده های مردم و …  همدلی نباشد که  بسیار خطرناک است . مسجد سنگری مستحکم است و رمز استحکام ما وحدت ماست .
 
وی با توجه به صحبت مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در پروژه های مهم پیوست مسجد را فراموش نکنید اضافه کرد : کسانی که دست اندر کار برنامه ریزی های شهری هستند باید موضوع مسجد را در دستور کار خود قرار دهند . نکند در مناطقی که شما زندگی می کنید پروژه هایی در دست اقدام باشد ولی مسجد در آن دیده نشود ، مسجد محوری ترین بخشی است که باید در برنامه ها لحاظ شود
 
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به برنامه پنجم توسعه افزود : تمامی این جهاد دنبال می شود تا مسجد به رونق واقعی خود باز گردد . فراموش نکنید انقلاب امام از مسجد شروع شد . مسجد زادگاه انقلاب بود. امام در یکی از بیاناتشان فرمودند : که رمز پیروزی انقلاب ما مساجد است که این رمز را نباید گم و فراموش کنیم.

پیامبر اعظم ( ص ) حکومت خود را بامحوریت مسجد آغاز کرد لذا باید در برنامه ریزی ها توجه شود . خیرین هم اگر بودجه ای را برای مساجد مصرف می کنند حقیقتا باید بررسی کنند ، مطالعه کنند و از صاحب نظران مشورت بگیرند ، باید کارشناسی و نیازسنجی شود و بر اساس ضرورتها حرکت شود و این بودجه را در جای خود هزینه کنند  . اگر ناظر ما خداوند تبارک و تعالی است چه فرقی می کند خانه خدا را کجا بسازیم .
 
وی اظهار داشت : ما به عنوان یک خادم ومسئول اجرایی ، و  شما در محدوده ی خود وظایفی را بر عهده داریم . اگر این وظایف را مهندسی کنیم و با همدیگر همدلی و همکاری کنیم و مرزهای اختلافی و فاصله بین شیعه و سنی را کنار بگذاریم ، آن موقع می بینیم که مساجد ما چه رونق و  آوازه ای پیدا می کند .

در جریان بیداری اسلامی  در مکان هایی که مسجدی  پر رونق وجود دارد و حرکت انقلابی مدیریت  می شود ، مراقب هستند که دشمن آن را مصادره نکند و دقیقا یکی از کارهایی که امروزه دشمنان ما در جهان اسلام انجام می دهند این است که این جریان بیداری اسلامی با مسجد پیوند نخورد . آن جریان اسلامی ارزشمند است که با محوریت مسجد باشد تا بتواند اهداف متعالی خود را تعقیب کند و بتواند به آرمان های الهی نزدیک شود .
 
بنابراین با عزمی جمعی و با کمک و یاری از طرف مجموعه شورای شهر ، استانداری و فرمانداری ، روحانیت شهر و… طرحی جامع در منطقه لار ، خنج و  گراش و تمامی مناطق تحت پوشش و تصمیم گیری  خود  برنامه ریزی  و پیاده کنید. 
 
حجت الاسلام دکتر سلیمانی در خاتمه سخنان خود در خصوص راه اندازی دفتر نمایندگی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لار در سال ۹۲ ،  تاسیس و تخصیص اعتباراتی به خانه فرهنگ دیجیتال و همچنین میزبانی جشنواره های کشوری و استانی   در لارستان قول یاری و مساعدت دادند .
 
گفتنی است این برنامه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با همکاری کانون فرهنگی هنری شهید اسماعیل شاکری برپا شد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۳:۵۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین