چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

اخلاص و معنویت باعث پیشبرد امور می شود، نه درجه و رتبه

امیر جاهدی، ۳۵ سال سن و لیسانس مدیریت دارد. وی در سال‌های ۸۴ تا ۸۷ مسئول حراست و معاون شهردار خور بوده و همچنین از سال ۸۷ تا اوایل سال…

امیر جاهدی - فرمانده سپاه لارستانامیر جاهدی، ۳۵ سال سن و لیسانس مدیریت دارد. وی در سال‌های ۸۴ تا ۸۷ مسئول حراست و معاون شهردار خور بوده و همچنین از سال ۸۷ تا اوایل سال ۹۳ در سمت کارشناس اداره سیاسی فرمانداری بخشدار جویم و بخشدار مرکزی لارستان ایفای نقش نموده است و به تازگی به عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه لارستان معرفی گردید. متن زیر مشروح گفت‌و‌گویی است با امیر جاهدی فرمانده سپاه ناحیه لارستان.

 

 

* نحوه انتخاب و انتصاب شما به فرماندهی سپاه لارستان چگونه بود؟
 
قرارگاهی در مجموعه سپاه تشکیل شده که هدفش جذب نخبگان سیاسی و فرهنگی است و افرادی که علاقه‌مند به عضویت رسمی مجموعه سپاه هستند را جذب می‌کنند تا در سپاه مشغول به کار شوند. زمانی که بخشدار مرکزی لارستان بودم به من پیشنهاد دادند و من هم به دلیل علاقه‌ای که به مجموعه سپاه و بسیج داشتم این پیشنهاد را مشتاقانه پذیرفتم. مراحل گزینش در آن مقطع زمانی شروع شد و تقریبا این مراحل حدود یک سال طول کشید. با مصاحبه‌ای که با فرماندهی سپاه فجر استان فارس انجام دادیم و به دلیل سوابقی که در نظام اداری و مدیریتی شهرستان داشتم پرونده به تهران ارسال شد و مجوز استخدام بنده در نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابلاغ شد. 

* قبول دارید که این انتصاب به یک‌باره صورت گرفت و برای مردم غیرمنتظره بود؟!
 
شاید این اتفاق برای مردم غیرمنتظره بود ولی انتصاب به یک‌باره صورت نگرفت. همان‌طور که گفتم مراحل گزینش در زمانی که بخشدار مرکزی بودم صورت گرفت. مجموعه کادر سپاه از نحوه جذب و گزینش بنده اطلاع داشتند اما در سمت فرماندهی شاید برای بعضی‌ها غیرمنتظره بود و این هم به دلیل سیاست‌گذاری‌هایی است که در خود مجموعه انجام می‌شود و اشخاص خارج از مجموعه، هیچ نقش و دخالتی نمی‌تواند داشته باشد چون سپاه به عنوان نهادی مستقل، نیروهایش را شناسایی و گزینش می‌کند و روندی حساب شده دارد.
 
* آیا درجه نظامی هم دارید؟
 
برای افرادی که به صورت ویژه جذب سپاه می‌شوند دستورالعملی تدوین و در حال ابلاغ است. چون به عنوان کادر رسمی جذب سپاه شده‌ام دارای درجه هم هستم. بنده بیش از ۱۰ سال سوابق اداری دارم تا این سوابق به سازمان نیروهای مسلح منتقل شود زمان می‌برد، در ضمن عدم نصب درجه، خدشه‌ای به جایگاه فرماندهی وارد نمی‌کند. این درجاتی که ما نصب می‌کنیم خود ساخته و دنیایی است. آن چیزی که انسان باید سربلند از آن خارج شود این است که نزد خداوند متعال دارای رتبه و درجه باشد. شما به فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس نگاه کنید؛ کدام یک از آنها درجه داشته‌اند. آن چیزی که جایگاه فرماندهی را تثبیت کرده و باعث پیشبرد کارها می‌شود درجات معنوی است، نه این درجات دنیایی که می‌چسبانیم. گرچه در محیط نظامی باید به رتبه‌بندی و نظام درجات احترام گذاشته شود اما پیشبرد امور به میزان اخلاص و معنویت ماست، نه درجه و رتبه نظامی ما.
 
* مردم شما را فردی اصولگرا می‌دانند، نظرتان در این‌باره چیست؟!
 
خدا را شکر که مردم مرا فردی اصولگرا می‌دانند و این باعث افتخارم است که مرا پای‌بند به اصول و مبانی اسلام و انقلاب می‌دانند. امیدوارم در این راه پایدار بمانم و با ثبات قدم در راه همان اصولی که مد نظر ولایت است قدم بردارم، نه اصولگرایی که بعضی‌ها تفسیر می‌کنند. امام خامنه‌ای برای اصولگرایی تقریبا ۱۰ شاخصه برشمردند که اگر بتوانیم در چارچوب شاخصه‌های حضرت آقا حرکت کنیم اصولگرا هستیم. از امام و شهدا مدد می‌طلبیم که در این راه استوار و ثابت قدم بمانیم.
 
* از فعالیت‌هایتان در بسیج و پایگاه‌های مقاومت بگویید.
 
از سال ۸۱ مربی رسمی کلاس‌های عقیدتی و سیاسی بسیج بودم. البته در دوره‌های بصیرتی و طرح ولایت نیز شرکت می‌کردم و اکثر سال‌ها به عنوان مربی در خدمت بچه‌های بسیج بودم و به این موضوع هم افتخار می‌کنم. زمانی که شهید عسکری‌زاده فرماندهی بسیج دانشجویی لارستان را بر عهده داشتند نیز به عنوان نیروی پاره وقت سپاه در این ناحیه مسئولیت داشتم و شاید به گونه‌ای وابستگی روحی و عاطفی‌ام به نهاد مقدس سپاه و بسیج بیشتر به همین دوران باز می‌گردد؛ دوران همنشینی با شهید عسکری‌زاده و دیگر دانشجویان بسیجی.
 
* برنامه و اهداف شما در سپاه پاسداران چیست؟

برنامه در مجموعه به دو گونه است؛ یک سری برنامه که ابلاغ می‌شود و ما موظفیم در چارچوب برنامه‌های ابلاغی، سیاست‌های کاری را تنظیم کنیم. بُعد دیگر کار، برنامه‌هایی است که خارج از برنامه‌های ابلاغی، توسط حوزه، پایگاه و رده‌های مقاومت اجرایی می‌شود که با روح برنامه‌های ابلاغی تعارضی ندارد و در راستای سیاست‌ها و اهداف بسیج است. و در این راستا تلاش می‌کنیم گستره برنامه‌های خارج از مصوبه که عمده جهت‌گیری این برنامه‌ها متناسب با دغدغه‌های رهبری و خط مشی که حضرت آقا در ابتدای سال ترسیم کردند و جهت حرکت ما را مشخص می‌کنند . امروز حضرت آقا دغدغه جهاد فرهنگی را دارند، بسیج و سپاه هم سعی می‌کنند در این چارچوب خود را تعریف کنند.
 
و حرف آخر؟!
 
آن چیزی که ما را در جنگ تحمیلی پیروز کرد بحث معنویت و ایمان مردم بود. امروز هم اگر بخواهیم در جنگ نرم پیروز شویم و سربلند از جهاد فرهنگی خارج شویم راهی جز تعمیق ایمان و بصیرت در بدنه جامعه نخواهیم داشت.
بیشترین دغدغه من تحقق مطالبه کلانی است که حضرت آقا در مورد بسیج و سپاه مطرح کرده و آن تعمیق معنویت در بدنه سپاه و بسیج است. ان‌شاالله بتوانیم با همدلی، همفکری و با وحدت همه گروه‌ها و جریان‌ها در مجموعه شهرستان و با استفاده از ظرفیت‌های نهفته در بدنه بسیج در راه تعمیق معنویت در بدنه اجتماع کار کنیم. از همه مردم عزیز این شهرستان بزرگ و ولایی تقاضامند دعای خیر هستم و اینکه ما و همه نیروهای سپاه و بسیج را در راه حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب یاری نمایند.

 

 خبرنگار: مهدی جعفری نژادان

 

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین