شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 30 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

جوابیه شهردار لار به مطلب تخریب آب انبارها؛رودخانه علاء الدينی را احیا کردیم نه تخریب

در پی درج مطلبی با عنوان  آب انبارهايي كه زير چرخ غلطك ها خشك مي شوند. که ۱۷ مرداد۹۵ در خروجی میلادلارستان قرارگرفت، شهرداری لار جوابیه ای صادر نمود. متن…

در پی درج مطلبی با عنوان  آب انبارهايي كه زير چرخ غلطك ها خشك مي شوند. که ۱۷ مرداد۹۵ در خروجی میلادلارستان قرارگرفت، شهرداری لار جوابیه ای صادر نمود. متن جوابیه به شرح زیر است:

احتراماً، جوابيه گزارش درج شده با موضوع خطر در كمين هويت تاريخي لارستان/ آب انبارهايي كه زير چرخ غلطك ها خشك مي شوند، جهت انتشار و شفاف سازي و رفع هر گونه شبهه و شايعه به حضورتان ارسال مي گردد.

در ابتدا اين جوابيه معروض ميدارد، عليرغم شايعات مطرح شده در فضاي مجازي و اينترنتي و نشريات و متأسفانه اظهار نظر غير كارشناسانه مسئول محترم اداره ميراث فرهنگي و گردشگري لارستان، رودخانه علاء الدينی پيش از اين با نخاله هاي ساختماني پر شده و بلا استفاده بوده است و شهرداري لار اقدام به پر نمودن مسير رودخانه مذكور ننموده  بلكه اقدام به احياء و ساماندهي رودخانه، باز تكرار مي شود اقدام به احياء و ساماندهي نموده است كه اين امر هزينه گزافي را براي شهرداري در بر داشته.

شايان ذكر است اين پروژه كه تحت نظارت دقيق و مشاوره مهندسان با تجربه و با سابقه طولاني در امر بهسازي و احياء مسير دفع آبهاي سطحي شهر لار انجام مي گيرد، بي شك در اجراي پروژه، مسير هدايت آبهاي حاصل از بارش به آب انبارها مد نظر قرار گرفته است.

همچنين بايد خاطر نشان كرد كه با توجه به درخواستهاي مكرر ساكنين محترم آن منطقه كه ساليان سال به دليل سر گرداني آبهاي سطحي حاصل از بارندگي و فاضلاب منازل رودخانه مذكور باعث بوجود آمدن مشكلات بهداشتي و زيست محيطي كه بعضاً به آسيب جدي مالي و جسمي شهروندان گرامي منجرشده است، شهرداري نيز طبق وظيفه ذاتي خود اقدام به بهسازي و احياء اين مسير نموده است.

گفتني است كه اداره ميراث فرهنگي و گردشگري و دوستداران ميراث فرهنگي و مردم شريف لارستان، ناظر و شاهد تلاش چشم گير چند ساله شهرداري و شوراي اسلامي شهر لار در حوزه مرمت آثار باستاني شهر ( عليرغم مشكلات شديد مالي) بوده و هستند و حتي مسئولان كشوري نيز در بازديد از اين شهرستان بر اين امر صحه گذاشته و شهرداري لار را يكي از شهرداريهاي موفق در امر مرمت و احياي آثار تاريخي و باستاني دانستند.

نگارنده محترم بايستي برابر اصول حرفه اي گزارش نويسي، پس از جمع آوري اطلاعات صحيح و تصديق شده چه بصورت حضوري، تلفني و يا مكاتبه اي از متوليان امر، اقدام به درج مطلب خود مي نمود تا موجب فرافكني و تشويش اذهان عمومي نمي شد.

و اما سخن آخر …

مسئول محترم اداره ميراث فرهنگي و گردشگري لارستان؛ عليرغم ارسال مكاتبه اداري شهرداري لار به شماره ۲۶۳۵-۱۶/۵/۹۵ به آن اداره در خصوص استعلام و در اختيار قرار دادن نقشه بافت تاريخي به شهرداري جهت اجراي پروژه مذكور(كه تصوير آن در پايان اين جوابيه آمده است)، به جاي جواب نامه، اقدام به انتشار مطالب غير كارشناسانه نموده ايد.

شما كه خود از مشكلات زياد مالي و عدم اختصاص بودجه در خصوص مرمت ميراث گرانبها و ارزشمند و تاريخي شهرستان اطلاع داريد و شهرداري و شوراي اسلامي شهر لار در اين راستا يار و ياور همشگي شما بوده و است، پس قضاوتتان به دور از انصاف میباشد…

محمد رضا قنبرنژاد
شهردار لار

1

2

3

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین