دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 47 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان مطرح کرد

دوبانده كردن جاده لار-بندرعباس يك طرح ملي است

میلاد لارستان: مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، گفت: محور لار-بندرعباس ارتباطي به لارستان ندارد و يك طرح «ملي» است چراكه جزو ۱۰ مسير ترانزيتي كشور به حساب مي آيد.

به گزارش میلاد لارستان؛ «اينجا اداره كل راه و شهرسازي جنوب [فارس] است؛ اسم شهرستاني را نمي آوريم تا حساسيتي ايجاد نشود.» اين جمله را مديركل راه و شهرسازي لارستان در ابتداي سخنان خود در جمع خبرنگاران شهرستان هاي جنوبي فارس گفت.

محمدرضا باقري فرد كه چهارشنبه ۲۷ مردادماه به اتفاق مديران خود در سالن اجتماعات اداره كل راه و شهرسازي لارستان سخن مي گفت، در ادامه حوزه نفوذ اداره كل لارستان را استراتژيك توصيف كرد و گفت: مساحت حوزه ما ۲۷ هزار كيلومتر مربع و از ۱۶ اداره كل مستقل در استان هاي كشور بزرگتر است. وي افزود: طول حوزه نيز حدود ۶۰۰ كيلومتر و داراي ۵ شهرستان مستقل و ۷ اداره راه هستيم.

تا پايان امسال پرونده مسكن مهر بسته مي شود

مديركل راه و شهرسازي لارستان در ادامه نشست خبري خود با خبرنگاران به پرسش هاي آنها پاسخ گفت. وي در جواب پرسشي درباره وضعيت فعلي و آتي پروژه مسكن مهر گفت: در شهرستان هاي تحت نفوذ اين اداره كل، كمتر از ۲۰۰ واحد از تعهدات مسكن مهر به اتمام نرسيده و تا پايان امسال تمام آنها به اتمام مي رسد. وي اضافه كرد: پس از آن نيز سياست هاي حوزه مسكن در قالب ها و عناوين جديدي توسط دولت پيگيري و پرونده مسكن مهر بسته مي شود.

دوبانده كردن جاده لار-بندرعباس يك طرح ملي است

دو بانده كردن جاده هاي پرترافيك لار-بندرعباس و لار-جهرم موضوعي بود كه چند خبرنگار درباره آن پرسيدند. باقري فرد نيز در جواب گفت: محور لار-بندرعباس ارتباطي به لارستان ندارد و يك طرح «ملي» است چراكه جزو ۱۰ مسير ترانزيتي كشور به حساب مي آيد. وي افزود: مسير لار-جهرم نيز بسيار مهم و در ادامه همين طرح ملي است كه جزو جاده هاي پرخطر است و مثلا بصورت هفتگي در تونل منصورآباد شاهد تصادفات رانندگي هستيم.

براي سه طرح مهم در مسير لار-جهرم ۶۰ ميليارد تومان بودجه جذب كرده ايم

وي در ادامه با بيان اينكه توانسته است در سفر اخير معاون وزير راه مجوز اجراي سه طرح «تونل دوم منصور آباد»، «گردنه بريز» و «تقاطع غير همسطح بنارويه» را اخذ كند، ارزش اين سه طرح را بالغ بر ۶۰ ميليارد تومان برآورد كرد.

مديركل راه و شهرسازي لارستان اصلي ترين مشكل پيشرفت در حوزه راه را كمبود اعتبارات دانست و گفت: اگر اوضاع مناسب و تخصيص اعتبارات كامل باشد ظرف مدت سه سال مي توانيم دو محور لار- جهرم و لار-بندعباس را به اتمام برسانيم. وي افزود: با همين وضعيت نيز بايد بگويم ما گردنه نارنجي به طول ۳/۵ كيلومتر را امسال به اتمام مي رسانيم و سعي مي كنيم ۱۰ كيلومتر بعدي به سمت جهرم را هم دوبانده كنيم تا در مجموع ۲۵ تا ۳۰ كيلومتر از اين مسير را زير ترافيك ببريم.

باقري فرد همچنين درباره مسير لار-بندرعباس نيز گفت: ۲۵ كيلومتر اول اين مسير فعال و در اختيار پيمانكار است.

مسير ۳۴ كيلومتري اوز به شرفويه با كمك خيران به بهره برداري مي رسد

مديركل راه و شهرسازي لارستان سپس با بيان اين خبر كه مراحل نهايي مطالعاتي محور لار-گراش-اوز-خنج-پل اسلام آباد قير و كارزين در حال انجام است اين مسير را مسير شرقي- غربي منطقه خواند كه با اتمام آن شهرها و شهرستان هاي مسير از حاشيه و بن بست خارج مي شوند. وي در همين باره به مسير ۳۴ كيلومتري اوز-شرفويه نيز اشاره كرد كه قرار است با مشاركت خيران به بهره برداري برسد.

متوجه شدم به بخش بيرم كم توجهي شده است!

باقري فرد در ادامه و در پاسخ به پرسش ها و گله هاي خبرنگاران بخش بيرم گفت: در بازديدهايم متوجه شدم كه به بخش بيرم كم توجهي شده است. وي افزود: البته من قولي نمي دهم و سعي مي كنم براي اين بخش محروم عمل كنم. باقري فرد همچنين به تونل بالگستان اشاره كرد و ضمن بيان اين خبر كه قرار است نام اين تونل به «شهداي خليج فارس» تغيير كند گفت: سال گذشته مجوز ساخت اين تونل و اعتبار ۲۰ ميليارد توماني را اخذ كرديم و اينك تجهيز كارگاه شده و كار كليد خورده است.

تلاش براي اتصال لارستان به راه آهن و بزرگراه بندرعباس-سيرجان

پرسش از پروژه راه آهن فارس-هرمزگان نيز مورد تاكيد تعدادي از خبرنگاران بود و باقري فرد در پاسخ گفت: راه آهن، پروژه اي كلان و ملي است و نمايندگان چندين شهرستان در حال پيگيري آن هستند. وي در مورد اتصال به ايستگاه راه آهن زاهدمحمود و همچنين بزرگراه سيرجان –بندرعباس كه باعث كوتاه شدن چندصد كيلومتري مسير لارستان به مشهد مي شود نيز گفت: از كل مسير اتصال لارستان به اين بزرگراه ۴/۵ كيلومتر در حوزه ما قرار دارد و در حال آماده سازي ايستگاه درز و سايبان هستيم و اگر ۷ كيلومتر پس از آن نيز ساخته شود ما به اين بزرگراه متصل مي شويم. اين طرح بسيار مهم است و با اجرايي شدن آن ما همزمان هم به ايستگاه راه آهن و هم بزرگراه وصل مي شويم.

بر تقويت نيروهاي بومي تاكيد كرده ام

باقري فرد در بخش ديگري از سخنان خود و در پاسخ به پرسشي ديگر با تاكيد بر اينكه تمام سرمايه گذاري خود را بر نيروهاي بومي اين اداره كل متمركز كرده است گفت: بنده هيچ نيرويي را با خودم نياورده و استخدام جديد هم نكرده ام و نيروهاي موجود و بومي را ارتقا داده ام و تاكيدم بر تقويت نيروهاي بومي ماندگار و وفادار است. وي افزود: نيروهاي بومي ما مردم و منطقه را بهتر مي شناسند و معتقدم اين نيروها مهمترين سرمايه ما هستند.

در هفته دولت هشت پروژه به ارزش ۳۶ ميليارد تومان افتتاح مي شود

مديركل راه و شهرسازي لارستان در پايان ضمن اعلام اين خبر كه در هفته دولت هشت پروژه به ارزش ۳۶ ميليارد تومان در شهرستان هاي زير مجموعه اين اداره كل افتتاح مي شود، ۲۸ ميليارد تومان آن را متعلق به محور مهر-دارالميزان عنوان كرد و افزود: البته اين پروژه ها يكي پس از ديگري انجام مي شوند و مثلا در افتتاح هاي دهه فجر ممكن است در ديگر شهرستان ها و ديگر پروژه ها هزينه هاي بيشتري صرف شود.

منبع: آفتاب لارستان

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین