یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۸ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

بیش از ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به لارستان اختصاص یافت

مدیر کمیته امداد لارستان گفت: امسال بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات اشتغال برای لارستان مصوب شده که در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیارد ریال از آن اختصاص…

اشتغالزاییمدیر کمیته امداد لارستان گفت: امسال بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات اشتغال برای لارستان مصوب شده که در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیارد ریال از آن اختصاص یافته است.

حجت‌الاسلام عبدالله تقی زاده بعدازظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: امسال مبلغی بیش از ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در امر تسهیلات اشتغال در لارستان مصوب شده که در حال حاضر ۳ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان از این میزان اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: در دوماهه اخیر یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان را جذب و با پرداخت آن به افراد تحت پوشش ۱۴۰ طرح اشتغال‌زایی را اجرایی کرده و ۲۷۱ نفر نیز برای فراگیری و دریافت مدرک شغلی در دو کانون و دو مرکز فنی و حرفه‌ای آموزش دیده‌اند.

 مدیر کمیته امداد لارستان یکی از راهکارهای حل معضلات اقتصادی و به‌ویژه بیکاری را ایجاد بنگاه‌های کوچک زودبازده عنوان و تصریح کرد: می‌توان با توجه به تمکن مالی هر یک از افراد جامعه و انجام سرمایه‌گذاری‌های اثرگذار به سهم خود در رونق و اشتغال جامعه وارد شویم.

 وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار خانوار و به عبارتی ۲ هزار و ۲۲۸ نفر از جامعه هدف کمیته امداد لارستان از خانوارهای اهل تسنن هستند، خاطرنشان کرد: از میان این افراد، ۱۷۲ نفر یتیم زیر ۱۸ سال هستند که توسط ۵۲۰ نفر حامی موردحمایت قرار می‌گیرند.

 حجت‌الاسلام تقی زاده بابیان اینکه تاکنون مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مستمری به افراد فوق پرداخت‌شده، گفت: تعداد ۹۴ طرح اشتغال‌زا با هزینه‌ای بیش از ۸۸۲ میلیون تومان در بین یک هزار خانوار اجرا شده است.

 وی با اشاره به دیدگاه امام (ره) در زمینه هدف از شکل‌گیری کمیته امداد، افزود: هدف کمیته امداد رفع محرومیت از سطح جامعه و کمک به نیازمندان است و این نهاد می‌کوشد با فراهم کردن زمینه‌های استقلال خانواده‌ها، باور “ما می‌توانیم” را در آن‌ها تقویت شود.

 مدیر کمیته امداد لارستان بابیان اینکه مشاغل خانگی به شغل‌هایی اطلاق می‌شود که با بهداشت و آرامش اجتماعی خانواده‌ها مغایرت نداشته باشد، تصریح کرد: سقف تسهیلات ارائه‌شده در این طرح‌ها ۵ میلیون تومان است و به هر طرحی که به خارج از خانه منتقل شود با توجه به نوع کار تا سقف ۴۵ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد تعلق می‌گیرد.

 وی با اشاره به اینکه کمیته امداد لارستان ۶۲۵ یتیم زیر ۱۸ سال را تحت پوشش خود دارد، عنوان کرد: برای این تعداد یتیم ۲ هزار و ۲۰۰ حامی و خیر به‌طور ماهیانه حداقل مبلغ ۲۰ هزار تومان به‌حساب این افراد واریز می‌کنند که درمجموع به‌طور میانگین ماهیانه ۵۰ میلیون تومان هزینه برای افراد یتیم زیر ۱۸ سال تحت پوشش جمع‌آوری می‌شود.

 حجت‌الاسلام تقی زاده با تأکید بر بالا بودن هزینه‌های موردنیاز برای ایتام، تصریح کرد: تمامی کمک‌های صورت گرفته از سوی مردم که برای رفع مشکل یک فرد مشخص در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد باید شرعاً و قانوناً برای خود آن فرد صرف شود.

 مدیر کمیته امداد لارستان با اشاره به اینکه در سال گذشته نزدیک به ۴ هزار خانوار در استان فارس به دلیل توانمند شدن و به دست آوردن شغل از تحت پوشش کمیته امداد خارج‌شده‌اند عنوان کرد: از این تعداد ۳۰۰ خانوار آن مربوط به شهرستان لارستان بوده است.

 

وی بابیان اینکه بر اساس قانون هر فرد فقط می‌توانند تحت پوشش یکی از دستگاه‌های خدمات دولتی همچون کمیته امداد باشد، تصریح کرد: دستگاه‌های عام‌المنفعه، خیریه و یا خصوصی از این قانون مستثنی هستند.

 مدیر کمیته امداد لارستان بابیان اینکه ماهیانه مبلغ ۲۰ میلیون تومان از ۱۲ هزار و ۵۰۰ صندوق صدقه در سطح شهرستان لارستان جمع‌آوری می‌شود، گفت: در سال ۱۳۹۲ کل درآمدهای جمع‌آوری‌شده، مبلغی بیش از ۲ میلیارد تومان بوده است.

 وی خاطرنشان کرد: تمامی کمک‌ها وجوهات مردمی جمع‌آوری‌شده در صورتی که سرفصل مشخصی برای آن از سوی خیران تعیین نشده باشد در شهرستان لارستان مصرف می‌شود.

 حجت‌الاسلام تقی زاده بابیان اینکه امسال نیز همچون سالیان گذشته جشن نیکوکاری با محوریت مسجد و مدرسه انجام می‌شود، بیان کرد: در جشن عاطفه‌های امسال مبلغ ۸۴ میلیون تومان در شهرستان لارستان جمع‌آوری شد که بخش اوز با ۴۱ میلیون تومان کمک رتبه نخست را در بین بخش‌های لارستان به‌خود اختصاص داد.

 

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۵:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین