سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 53 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 22

تدوین دفترچه توانمندی‌های صنعتی شهرستان‌های فارس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: دفترچه توانمندی‌های صنعتی شهرستان‌های فارس تدوین شده است. علی همتی با بیان اینکه دولت با ارائه لوایح مختلف به‌دنبال حل مشکلات…

صنعت و معدنرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: دفترچه توانمندی‌های صنعتی شهرستان‌های فارس تدوین شده است. علی همتی با بیان اینکه دولت با ارائه لوایح مختلف به‌دنبال حل مشکلات صنعتی است، اظهار کرد:

بخشی از مشکلات صنعت در نقدینگی مربوط به گذشته و بخشی از مشکلات مربوط به بی‌تدبیری‌ها در حوزه صنعت است.

وی از تعطیل نشدن حتی یک واحد صنعتی در یک سال گذشته در فارس خبر داد و بدون اشاره تعداد واحدهای تولیدی مشکل‌دار احیا شده در استان خاطرنشان کرد: ۱۰۰ واحد تولیدی که دچار مشکلات نقدینگی بودند را عمدتا به صندوق توسعه ملی معرفی کرده‌ایم.

 همتی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی بانک‌های عامل را انتخاب می‌کند تا پس از مطالعه واحدها اگر مشکلی نباشد، تسهیلات را ارائه کند، تصریح کرد: متأسفانه بسیار از بانک‌ها در تأمین ضمانت و وثایق با مشکل روبرو هستند و در نتیجه قوانین بانکی اجازه پرداخت تسهیلات به بانک‌ها را نمی‌دهد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس به تشریح چند و چون سند آمایش صنعت استان اشاره کرد که توانمندی‌های صنعتی شهرستان‌های استان را معرفی می‌کند و گفت: در یک سال گذشته دفترچه توانمندی‌های صنعتی هر شهرستان استان را بررسی و منتشر کردیم و در اختیار استانداری، نمایندگان و فرمانداران قرار دادیم.

 همتی، تهیه دفترچه توانمندی‌های صنعتی شهرستان‌های استان را تلاشی برای هدایت سرمایه‌گذاری جهت هزینه‌کرد مناسب منابع دانست و اظهار کرد: این اقدام در گذشته و حتی در سازمان صنایع  معادن نیز سابقه نداشته است و در بخش سرمایه‌گذاری تنها به صدور مجوز اکتفا نکرده و مشاوره نیز به سرمایه‌گذاران صورت می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه صنایع بزرگی در استان وجود ندارد و تنها صنایع بزرگ به مخابرات مربوط بوده است، تصریح کرد: بسیاری از صنایع از حوزه تحریم آسیب دیده‌اند چرا که با تکنولوژی روز دنیا قطع ارتباط کرده‌اند و لذا باید با دنیا تعامل کنیم.

 همتی با بیان اینکه حل مشکل صنعت همانند حل مشکل رکود بوده و با پیچیدگی همراه است، اظهار کرد: کارخانه دنا به‌خوبی مدیریت می‌شود و توانسته است مشکلات بیمه‌ای و مربوط به دارایی را حل و علاوه بر آن تولید لاستیک‌های بزرگ را آغاز کند؛ دنا شرکت زنده و پوایی است و نباید یک سری مشکلاتی که از گذشته به ارث رسیده آن را تعطیل کند و لذا از همه سرمایه گذاران و سهام‌داران نیز به‌صورت زبانی حمایت می‌کنیم.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس به مشکل کارخانه آی.تی.آی نیز اشاره و اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای حل مشکل این مجموعه که بخشی مربوط به گذشته بوده است، به کار بستیم اما بدهی‌ها اجازه حرکت نمی‌دهد و امکان حل مسائل و احیای آی.تی.آی به‌دلیل کهنه، قدیمی و پیچیده شدن  وجود ندارد.

 همتی با طرح این پرسش که توسعه صنعتی چیست؟، تصریح کرد: توسعه صنعتی زمانی امکان‌پذیر است که مشکلات گذشته نباشد و در حال حاضر ما به‌دنبال درمان وضع صنعت در گذشته هستیم؛ همه صنایع بدهکار بانکی هستند و وثیقه آزاد ندارند تا با تأمین ضمانت تسهیلات دریافت کنند.

 وی خاطرنشان کرد: طرح‌های بی‌مطالعه زیادی در صنعت استان فارس آغاز شده که در صورت وجود مطالعه می‌توانستیم در جانمایی بهتر از این عمل کنیم؛ پتروشیمی‌هایی از جمله در استهبان و فسا در نقاطی تعریف شده که حتی آب آشامیدنی وجود ندارد.

 همتی تصریح کرد: استراتژی توسعه صنعتی ما واقعیت‌گویی به مردم و گفتن مسائل به آنها است و به این معناست که زیر طرح غلطی نمی‌روم.

 

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین