جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 8

اتحاد مسلمانان ضريب امنيت ملي و اسلامي را افزايش مي دهد

میلاد لارستان: امام جمعه لارستان؛ گفت: تمام ناامني هاي موجود در عراق، لبنان، سوریه، افغانستان و غیره، ناشي از فقدان اتحاد و انسجام است. حجه الاسلام و المسلمین سیدمجتبی نوربخش…

میلاد لارستان: امام جمعه لارستان؛ گفت: تمام ناامني هاي موجود در عراق، لبنان، سوریه، افغانستان و غیره، ناشي از فقدان اتحاد و انسجام است. حجه الاسلام و المسلمین سیدمجتبی نوربخش در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان؛

با بیان اینکه در حقيقت وحدت يك نوع پيوند وثيق است كه بر اساس يك سري اهداف و نطريه هاي خاص در يك مجمع، منطقه و يا جامعه به وجود مي آيد، اظهار داشت: وحدت يك همبستگي براي حركت، جنبش و پيش رفتن است.

وی ترجيح منافع ملي و جمعي بر منافع خودي( فردی ) را تعريف خاص وحدت دانست و افزود: وحدت معمولا بر پايه محورهاي مختلف مانند فرهنگ، زبان، آگاهي، دشمن و منطقه جغرافيايي مشترك شكل مي گيرد، در وحدت، اهداف ملي و يا اهدافي بر مبناي ارزش هاي فراملي مانند اهداف عاليه اسلامي دنبال مي شود.

امام جمعه لارستان با بيان اينكه وحدت اسلامي كشورهاي اسلامي را در قالب جهان اسلام گردهم جمع مي كند، تصریح کرد: اتحاد مسلمانان بر مبناي چارچوب مورد پذيرش اسلام با قدرت اسلام را افزايش مي دهد، با بكارگيري امكانات جهان اسلام، منافع سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي بي نظيري نصيب مسلمانان مي شود.

وی يكي از اهداف اتحاد اسلامي را بالا بردن اهداف ملي در واحدهاي جهان اسلام يعني همان كشورهاي اسلامي برشمرد و عنوان كرد: اگرچه كشورهاي اسلامي در برخي موارد منطقه جغرافيايي، پرچم و يا زبان متفاوت هستند، اما با تكيه بر مشتركات مي توانند تمام فشارها، تحقير، استعمار و استضعاف عليه اسلام را محو كنند.

حجه الاسلام نوربخش با بیان اینکه، اتحاد مسلمانان ضريب امنيت ملي و اسلامي را افزايش مي دهد و  تمام ناامني هاي موجود در عراق، لبنان، سوریه، افغانستان و غیره، ناشي از فقدان اتحاد و انسجام است، اضافه کرد: در کشورهای غربی، موجي از توهين و تضعيف عليه ارزش هاي اسلامي به راه افتاد که مسلمانان مي توانند با وحدت و هماهنگي جلوي اين امواج مخرب را بگيرند.

وی با تأکید بر نقش علما و نخبگان تشیع و تسنن در تثبیت وحدت، افزود: از گذشته ای دور با تلاش علمایی همچون؛ سیدعبدالحسین لاری، آیت الله سیدعبدالعلی آیت اللهی و آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری و بزرگانی از اهل تسنن وحدت خوبی در منطقه وجود دارد و امید می رود این دوستی، برادری و مراودت در سایه جمهوری اسلامی و ولایت فقیه ادامه داشته باشد.

 

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین