پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۰ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 9

بارش برف در ارتفاعات بستک+عکس

 طی ساعات گذشته اغلب شهرهای هرمزگان با آسمانی ابری و بارش پراکنده باران روبرو بوده است، علاوه بر این وزش باد و کاهش محسوس دما نیز از دیگر پدیده‌های غالب…

 طی ساعات گذشته اغلب شهرهای هرمزگان با آسمانی ابری و بارش پراکنده باران روبرو بوده است، علاوه بر این وزش باد و کاهش محسوس دما نیز از دیگر پدیده‌های غالب در ساعات گذشته بوده است.

شهرستان بستک که در شمال غرب مرکز هرمزگان قرار دارد، دستخوش تغییرات مذکور شده است، کاهش دما در این منطقه به ویژه در مناطق کوهستانی سبب شده که در ارتفاعات با نشستن برف این مناطق سفیدپوش شوند.

منطقه پرزوئیه دارای وسعت حدود ۱۲۰ هزار هکتار بوده که ۷۵ درصد آن را اراضی کوهستانی، صخره‌های مارنی، بریدگی‌های پی در پی، پرتگاه‌ها و دره‌های عمیق و دامنه‌های شیب‌دار تشکیل می‌دهد.

 
این منطقه دارای طول حداکثر حدود ۷۵ کیلومتر و عرض ۲۵ کیلومتر است و حدود ۱۲ روستا از استان‌های فارس و هرمزگان در آن قرار دارند. این زیستگاه دارای تنوع زیستی متفاوتی بوده که جبیر، قوچ و میش، کل و بز، کفتار، روباه، خرگوش، گراز، کرکس، قرقی، تیهو، کبک، بلبل خرما، کبوتر چاهی و شبگرد از جمله حیوانات و پرندگان منطقه پرزوئیه را تشکیل می‌دهد.

این منطقه به دلیل دامنه تغییرات زیاد از تنوع زیستی و پوشش گیاهی بسیار مناسبی برخوردار است که سبب شده تنوع زیستی گوناگونی در این منطقه شکل گیرد.
 
به گزارش میلادلارستان و به نقل از فارس کوه پردی با ارتفاع دو هزار و ۲۱۶ متر از بلندترین قله‌های منطقه پرزوئیه بوده و دشت‌های مهم این منطقه شامل دشت دهنگ و فتویه است. کوه پردی با ارتفاع ۲۲۱۶ متر در منطقه پرزوئیه از توابع بستک که در شمال بستک و حدفاصل استان‌های هرمزگان و فارس واقع شده است که در نخستین بارش زمستانی کاملا سفید پوش شده است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۴:۰۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین