جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳ب.ظ
::آخرین مطلب 21 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

آستان خدا کمال شما، هفت پرواز زیر بال شما+ نوای میلاد امام هادی(ع)

السلام علیک یا علی بن محمد الهادی النقی(ع) .  تولد حضرتش بنا به روایت کلینی، شیخ مفیدو شیخ طوسی و نیز ابن اثیر، در نیمه ذی الحجه سال ۲۱۲ق. و…

السلام علیک یا علی بن محمد الهادی النقی(ع) .  تولد حضرتش بنا به روایت کلینی، شیخ مفیدو شیخ طوسی و نیز ابن اثیر، در نیمه ذی الحجه سال ۲۱۲ق. و در منطقه‌ای به نام صریا در نزدیکی مدینه بوده است.  از نظر طبرسی و ابن شهر آشوب، اتفاق نظر شیعیان بر امامت امام هادی(ع) دلیل محکم و غیر قابل تردیدی بر صحّت امامت آن حضرت است. با این حال، کلینی و دیگران نصوص مربوط به امامت وی را برشمرده‌اند و از پاره‌ای روایات برمی‌آید که هنگامی که امام جواد(ع) از طرف معتصم عباسی به بغداد فرا خوانده شد، امام چون این احضار را تهدیدی برای خود تلقی نمود و احساس خطر کرده، امام هادی(ع) را به عنوان جانشین خود به شیعیان معرفی نمود و حتی نصّ مکتوبی دربارۀ امامت وی به جای گذاشت تا پس از وی هیچ گونه تردیدی در این خصوص باقی نماند.

فایل صوتی بسیار زیبای مدح امام هادی النقی (علیه السلام) با نوای حاج میثم مطیعی در ادامه قابل دریافت می باشد.

آستان خدا کمال شما، هفت پرواز زیر بال شما- حاج میثم مطیعی
از امام هادی(ع) احادیثی در امور اعتقادی، تفسیر قرآن، فقه و اخلاق روایت شده است. زیارت جامعه کبیره که در بردارنده مضامین اعتقادی شیعیان و به عقیده برخی، یک دوره فشرده امام شناسی است نیز از امام هادی(ع) روایت شده است. ایشان در دوره امامت خویش، به تربیت شاگردان و رسیدگی به امور شیعیان پرداختند. برخی از شاگردان و یاران ایشان عبارتند از: عبدالعظیم حسنی، عثمان بن سعید، ایوب بن نوح، حسن بن راشد و حسن بن علی ناصر.
حرز امام هادی(ع)

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ يا عَزيزَ الْعِزِّ فى عِزِّهِ ما اَعَزَّ عَزيزَ الْعِزِّ فى عِزِّهِ يا عَزيزُ اَعِزَّنى بِعِزِّكَ وَ اَيِّدنى بِنَصْرِكَ وَادْفَعْ عَنّى هَمَزاتِ الشَّياطينِ وَادْفَعْ عَنّى بِدَفْعِكَ وَامْنَعْ عَنّى بِصُنْعِكَ وَاجْعَلْنى مِنْ خِيارِ خَلْقِكَ يا واحِدُ يا اَحَدُ يا فَرْدُ يا صَمَدُ

به نام خدا كه رحمتش بسيار و مهربانیاش هميشگى است، اى كه عزّتش عزيز در عزّتش، چه عزيز است آن كه عزّتش عزيز است در عزّتش، اى عزيز، عزيزم گردان به عزّتت، و تأييدم كن به ياریات، و وسوسه های شيطان را از من دور كن، و دفاع كن از من به دفاعت، و بازدار از من به كردارت، و مرا از خوبان بندگانت گردان، اى يگانه، اى يكتا، اى تنها، اى بینياز.
نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۷:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین