چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳ب.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

برگزاری همایش رسانه شیعه و جامعه‌شناسی آئین‌های سوگواری در لارستان

همایش رسانه شیعه و جامعه‌شناسی آئین‌های سوگواری و هیئات مذهبی در لارستان برگزار شد. به گزارش میلادلاستان و به نقل از ایکنا، در آستانه فرا رسیدن ایام محرم، همایش رسانه…

همایش رسانه شیعه و جامعه‌شناسی آئین‌های سوگواری و هیئات مذهبی در لارستان برگزار شد. به گزارش میلادلاستان و به نقل از ایکنا، در آستانه فرا رسیدن ایام محرم، همایش رسانه شیعه و جامعه شناسی آئین‌های سوگواری و هیئات مذهبی در ایران در محل اداره تبلیغات اسلامی لارستان برگزار شد. حجت‌الاسلام سیدعلی ولایتی‌نسب، رئیس اداره تبلیغات لارستان دراین جلسه گفت: در متون روایی شیعه روایاتی متعدد ناظر بر و عده ثواب و پاداش فراوان برای عزاداری، مرثیه‌سرایی  و زیارت مرقد امام حسین(ع)  نقل شده است.

وی با بیان اینكه در این روایات، شاعران و مرثیه‌سرایان به سرودن شعر در رثای امام حسین(ع) و گریاندن مردم ترغیب شده‌اند، افزود: این عمل آنان موجب جلب رضای خدا و نیل به بهشت جاودان معرفی شده است. ولایتی نسب اظهار كرد: احادیث فراوانی وجود دارد که قدمت ذکر مصیبت و گریه بر سیدالشهدا(ع) را به قرن‌ها پیش از واقعه عاشورا و حتی به زمان خلقت آدم ابوالبش(ع) بر می‌گردانند و مطابق این روایات، واقعه عاشورا را به مثابه واقعه سرنوشت‌ساز و نقطه عطفی در تاریخ حیات بشری و واجد چنان اهمیتی می‌دانند که همه انبیا و اولیای الهی از آن باخبر بوده و به یاد آن گریستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان بیان كرد: همچنین روایات متعدد دیگری نیز ناظر به وقوع اتفاقات خارق‌العاده و غیر طبیعی در زمان و مکان روز عاشورا و هنگامه شهادت امام حسین(ع) بیان شده است. یادآور می‌شود، در پایان این نشست، خلیل روئینا یکی از شاعران و مداحان اهل بیت(ع) لارستان، ابیات و مرثیه‌ای در رثای امام حسین(ع) و شعر زیبایی به میمنت روز عید غدیر خم  قرائت كرد.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین